Sandi Murovec Muri je s Tino Mazo, s katero je sodeloval že med njeno kariero, posnel film 7doUspeha, ki govori o sedmih podrobnostih, ki lahko pomenijo prednost pred konkurenco. Foto: www.alesfevzer.com
Sandi Murovec Muri je s Tino Mazo, s katero je sodeloval že med njeno kariero, posnel film 7doUspeha, ki govori o sedmih podrobnostih, ki lahko pomenijo prednost pred konkurenco. Foto: www.alesfevzer.com

Massi je izjavil, da če bi kadar koli posnel tehnični film, ker to pač ni dokumentarec o Tininih uspehih, bi si želel posneti natanko takšnega. Mislim, da je film res nekaj posebnega. Če bi ga na primer naredili Avstrijci, sem prepričan, da bi se mnogi zavistno spraševali: zakaj mi ne znamo ustvariti nečesa podobnega? Ponosen sem, da je to slovenska zgodba.

Vseh sedem aksiomov, ki peljejo do uspeha, sta Sandi Murovec Muri in Tina Maze tudi poimenovala in s tem vnesla novosti v smučarsko izrazoslovje. Na fotografiji je prikazana takoimenovana Roka zmage. Kaj natančno to pomeni, bo razkril film. Foto: www.alesfevzer.com

Termin "aksiom" v smučanju uporabljava prvič in zdi se mi, da bo postal simpatična stalnica. Vse, o čemer v filmu spregovoriva, je argumentirano in dokazano v praksi, kar je najpomembnejše. Tina je izjemna "eksekutorka", ki je stvari dokazala tudi na najvišji ravni. In ko se z lastnim pristopom dokažeš v svetovni konkurenci, postaneš kredibilen, da to predstaviš širšemu občinstvu. Težko si namreč predstavljam, da postavljaš teze, če si stoti na svetu.

Tina Maze
Tina Maze bo izjemno kariero, v kateri je bila večkratna svetovna in olimpijska prvakinja, leta 2013 pa z izkupičkom neverjetnih 2414 točk dobitnica velikega kristalnega globusa, končala na januarskem veleslalomu za zlato lisico v Mariboru. Foto: STA

Snemanja so vedno naporna. Če sem iskren, lažje je trenirati kot snemati, čeprav spadam med tiste, ki so radi pred kamero. To je poseben izziv, kamera je namreč neverjetno kruta in zahteva maksimalno perfekcijo. Kdor je kadar koli poskušal stopiti pred kamero v akciji, ve, o čem govorim. Ob tem kamera, vsaj kar se smučanja tiče, povsem anulira tako hitrost kot strmino. Ustvariti posnetek, ki mora biti vzorčen, je vse prej kot enostavno. Večinoma gre za potenciranje akcij, smučanje v zelo velikih hitrostih, na zelo velikih strminah.

Smučanje z "Murijevim nasmeškom". Po številnih snemanjih in fotografiranjih se navadiš, da je obraz med smučanjem nasmejan. Foto: www.alesfevzer.com

Gre za nizanje podatkov, ki so uporabni tako za vrhunske smučarje, tekmovalce vseh starosti, trenerje kot za popolnoma navadne smrtnike. Ravno v tem je posebnost filma. Bistveno lažje je posneti dokumentarec, kjer kronološko nizaš podatke, ki so več ali manj poznani. S filmom, kot je 7doUspeha, pa Tina ostaja aktualna in "živa".

false
Premiera filma bo 25. novembra v Cineplexxu Kranj in bo odprta za javnost. Foto: MMC RTV SLO

Tri leta po filmskem projektu "Na kanto!", nekakšnem vodniku, kako smučati z zarezno tehniko, prihaja nov, še udarnejši filmski zapis. Premiera bo 25. novembra v Kranju, film pa že zdaj vzbuja veliko pozornosti širše javnosti. Z Murijem smo se pogovarjali o tem, kako je potekalo snemanje, komu je film namenjen, kakšne aksiome film razrešuje in kakšen je bil prvi odziv Tine Maze in Andree Massija.


Premiera filma bo 25. novembra. Ste že kaj vznemirjeni, nervozni ...?
Nekaj nervoze je že v zraku, vendar o uspehu filma ne dvomim. Če pred kamero postaviš dva smučarska profesionalca, skoraj ni razloga za strah, a odgovornost vseeno ostaja velika. Tina je s svojimi rezultati in smučanjem letvice postavila zelo visoko, pričakovanja pa so temu primerna. Ko imaš takšnega športnika ob sebi, enostavno ne smeš pasti pod nivo.

Kakšen je bil odziv, potem ko sta si film prvič ogledala Tina in Massi?
Massi je izjavil, da če bi kadar koli posnel tehnični film, ker to pač ni dokumentarec o Tininih uspehih, bi si želel posneti natanko takšnega. Mislim, da je film res nekaj posebnega. Če bi ga na primer naredili Avstrijci, sem prepričan, da bi se mnogi zavistno spraševali: zakaj mi ne znamo ustvariti nečesa podobnega? Ponosen sem, da je to slovenska zgodba, slovenski produkt in slovensko znanje.
Bodo film videli tudi v Avstriji?
Upam, vendar gremo lepo po vrsti. Pogovarjamo se o premieri na Dunaju, a je za navajanje konkretnejših dejstev še prezgodaj. Zgodi pa se lahko, da bodo na slovensko premiero v Kranj prišli člani avstrijskega Demo teama. Veste, kaj to pomeni? Včasih še odzdravili niso. Filma Na kanto! in 7doUspeha te klišeje razbijata v celoti.
Kaj želita povedati z naslovom 7ToHeaven oziroma 7doUspeha?
S Tino govoriva o sedmih detajlih (aksiomih, kot sva jih poimenovala) na katere sva bila najbolj pozorna in hkrati v njih iskala največjo možnost ustvarjanja razlike oziroma prednosti pred konkurenco. Hkrati sva vsebino filma prilagodila gledalcem in omenjenih sedem aksiomov uporabila kot analitično-sintetično orodje. Termin "aksiom" v smučanju uporabljava prvič in zdi se mi, da bo postal simpatična stalnica. Vse, o čemer v filmu spregovoriva, je argumentirano in dokazano v praksi, kar je najpomembnejše. Tina je izjemna "eksekutorka", ki je stvari dokazala tudi na najvišji ravni. In ko se z lastnim pristopom dokažeš v svetovni konkurenci, postaneš kredibilen, da to predstaviš širšemu občinstvu. Težko si namreč predstavljam, da postavljaš teze, če si stoti na svetu. Je pa število 7 povezano tudi s sedmimi sezonami, kolikor je trajala Tinina samostojna pot in v katerih je osvojila praktično vse oz. postala "nesmrtna".

So v filmu tudi podrobnosti, zaradi katerih je Tina Maze odstopala od konkurence? Na primer "roka zmage"?
Res je, ničesar ne skrivava. Vse aksiome sva poimenovala nekoliko drugače in s tem vnesla novosti tudi v smučarsko izrazoslovje. Roka zmage, kot pravite, pa nizka misija, spopad goleni, bitka pod kontrolo itd. Ne bom izdal vsega ...
Tina je bila znana po burnem sodelovanju z Andreo Massijem. Verjetno je vajino sodelovanje precej mirnejše kot njuno?
S Tino sam nikoli nisem imel problemov. Tina je posebna, a čudovita oseba. Imava zelo korekten, tako profesionalen kot prijateljski odnos, vendar Tina z menoj ni čustveno povezana kot z Massijem. Naj omenim, da Tino pogosto predstavljajo kot zahtevno ali naporno športnico, zato bom dodal naslednje: najprej je izjemno zahtevna do sebe! Profesionalka! Uspehi, ki jih je dosegla, zahtevajo točno takšnega človeka, nič manj, nič več. Mislim celo, da si tudi sama večkrat želi, da bi bila morda manj ortodoksna ali brezkompromisna, ampak ljudje tega ne razumemo. Želeli smo imeti zmagovalnega konja in dobili smo ga! To ni plišasti kužek, ki gleda z nedolžnimi očmi. Takšni živijo le na policah in nikoli nikogar ne premagajo.

Je bilo težko uskladiti urnike in ujeti prave trenutke za snemanje na smučišču?

Oba sva veliko odstotna, ampak - že v času skupnih treningov sva se odločila, da bova ta film posnela. Če upoštevamo, da tudi snemalne ekipe niso vsak trenutek na razpolago, in če iščeš prave dneve, pravo svetlobo, sonce, dober sneg, je to logistično kar zahteven projekt. Jasno, vedno bi, kot pri pisanju knjige, še kaj dodal, a na določeni točki moraš potegniti črto.
Ste Tini kdaj rekli, da ni odsmučala tako dobro, kot bi lahko in da bo treba kader posneti še enkrat?
Na srečo sva zadosti presmučala skupaj in najina komunikacija je povsem čista. Če ni dobro, pač ni dobro! Za oba je veljalo enako merilo, snemali smo toliko časa, dokler nismo bili zadovoljni. Snemanja so vedno naporna. Če sem iskren, lažje je trenirati kot snemati, čeprav spadam med tiste, ki so radi pred kamero. To je poseben izziv, kamera je namreč neverjetno kruta in zahteva maksimalno perfekcijo. Kdor je kadar koli poskušal stopiti pred kamero v akciji, ve, o čem govorim. Ob tem kamera, vsaj kar se smučanja tiče, povsem anulira tako hitrost kot strmino. Ustvariti posnetek, ki mora biti vzorčen, je vse prej kot enostavno. Večinoma gre za potenciranje akcij, smučanje v zelo velikih hitrostih, na zelo velikih strminah, vse v želji, da bi končna slika zadovoljila visoka merila.

Smučarski demonstratorji se trudite, da se med smučanjem vsaj malo smejite, kadar vas snemajo ali fotografirajo. Ste tudi Tini dali takšne napotke?
Tina temu reče "smučanje z Murijevim nasmeškom". Na ta račun sva se precej zabavala. Jaz se med smučanjem sicer ne smejim, vseeno pa sem se z leti snemanj med resnim smučanjem, ko so sicer obremenitve velike, navadil postaviti usta v položaj, da so res videti, kot bi se smejal. Je pa tako: če delaš film ali fotografijo o smučanju, ki promovira užitek, težko to potrdiš z obrazom, ki trpi ali se kremži. Tina je poskusila z mojim trikom in na vseh fotografijah je nasmejana. Saj sem rekel – profesionalka!
Da bo film navdušil ljubitelje smučanja, verjetno ne gre dvomiti. Toda: ali bo preveč strokoven za povprečnega ljubitelja športa in mu zato ne bo zanimiv?
Težko vprašanje. Ne vem. Lahko povem le, da je film zelo poseben preplet smučarske tehnike, tekmovalne perfekcije, izvirnih posnetkov, grafik, analiz, posebnih učinkov in čustev. Gre za nizanje podatkov, ki so uporabni tako za vrhunske smučarje, tekmovalce vseh starosti, trenerje kot za popolnoma navadne smrtnike. Ravno v tem je posebnost filma. Bistveno lažje je posneti dokumentarec, kjer kronološko nizaš podatke, ki so več ali manj znani. S filmom, kot je 7doUspeha, pa Tina ostaja aktualna in "živa". Mnogim bo zanimivo pokukati v zakulisje in spoznati, kako se učijo takšni šampioni. Mene bi še danes zanimalo, kako je svoje znanje nadgrajeval Ingemar Stenmark. Kaj je delal tako zelo drugače kot drugi? Zato pravim, takšen film ne obstaja. Tina je prva, ki je pripravljena na vrhuncu kariere te iste informacije zelo intimno razložiti in deliti z vami. Videli jo boste v povsem novi vlogi.

Ste prej kot javnost izvedeli, da bo kariero končala v Mariboru?
Ne. Tina je zelo iskrena in ni špekulirala. Ko reče 'vzela si bom čas in še sama ne vem, kaj bi naredila,' je tako tudi mislila. Ni vedela, ali jo bo smučanje ponovno zagrabilo do mere, da nadaljuje kariero. Skratka, ko je videla, koliko ima želje za nadaljevanje kariere, se je odločila, kot se je.
Že trdo trenira za poslovilno tekmo v Mariboru?
Je kar precej na snegu, vem, da se kondicijsko pripravlja, drugih informacij nimam. A kot poznam njo in Massija, zagotovo ne bosta ničesar prepustila naključju.
Andrea Massi je izjavil, da ne pozna človeka, ki bi bil tako nor na sneg kot on. Zdi se, da mu kar dobro konkurirate ...
Ko me vprašajo, kako zdržim toliko let na snegu, odgovorim, da ni težko. To je služba, ki jo imam preprosto rad. Hkrati je smučanje moje življenje, to sem jaz. Če me torej vprašate, ali to rad delam, bo odgovor naslednji: jaz to živim, čeprav so tudi slabi dnevi.
Če je na Krvavcu megla ali veter, greste na teren ali v kočo?
Odvisno. Malokrat smučam le za sebe. Če je tak dan povezan z mojo profesionalno dejavnostjo, potem sem pač zunaj, pa če je sonce, megla ali sneg. Če bi smučal zase in bi bila megla, pa bi šel prav gotovo v kočo. Naredil bi vožnjo ali dve in se prepričal, da se ne da. Ne manjka mi kilometrov, da bi pogrešal takšno smučanje.

Massi je izjavil, da če bi kadar koli posnel tehnični film, ker to pač ni dokumentarec o Tininih uspehih, bi si želel posneti natanko takšnega. Mislim, da je film res nekaj posebnega. Če bi ga na primer naredili Avstrijci, sem prepričan, da bi se mnogi zavistno spraševali: zakaj mi ne znamo ustvariti nečesa podobnega? Ponosen sem, da je to slovenska zgodba.

Termin "aksiom" v smučanju uporabljava prvič in zdi se mi, da bo postal simpatična stalnica. Vse, o čemer v filmu spregovoriva, je argumentirano in dokazano v praksi, kar je najpomembnejše. Tina je izjemna "eksekutorka", ki je stvari dokazala tudi na najvišji ravni. In ko se z lastnim pristopom dokažeš v svetovni konkurenci, postaneš kredibilen, da to predstaviš širšemu občinstvu. Težko si namreč predstavljam, da postavljaš teze, če si stoti na svetu.

Snemanja so vedno naporna. Če sem iskren, lažje je trenirati kot snemati, čeprav spadam med tiste, ki so radi pred kamero. To je poseben izziv, kamera je namreč neverjetno kruta in zahteva maksimalno perfekcijo. Kdor je kadar koli poskušal stopiti pred kamero v akciji, ve, o čem govorim. Ob tem kamera, vsaj kar se smučanja tiče, povsem anulira tako hitrost kot strmino. Ustvariti posnetek, ki mora biti vzorčen, je vse prej kot enostavno. Večinoma gre za potenciranje akcij, smučanje v zelo velikih hitrostih, na zelo velikih strminah.

Gre za nizanje podatkov, ki so uporabni tako za vrhunske smučarje, tekmovalce vseh starosti, trenerje kot za popolnoma navadne smrtnike. Ravno v tem je posebnost filma. Bistveno lažje je posneti dokumentarec, kjer kronološko nizaš podatke, ki so več ali manj poznani. S filmom, kot je 7doUspeha, pa Tina ostaja aktualna in "živa".