Tina Maze je lani kot tretja Slovenka osvojila zlato lisico. Foto: EPA
Vitranc, proga Podkoren pri Kranjski Gori
Tekmi v Kranjski Gori bosta za alpske smučarke zadnji pred odhodom v Soči. Foto: BoBo
V soboto ostaja na sporedu veleslalom, ki ga je lani pred Tino Maze dobila Lindsey Vonn, Črnjanka pa je bila v nedeljo najhitrejša na slalomu. Foto: EPA

Najpomembneje je, da je tekma ostala v Sloveniji, kar je tu posebno vzdušje in posebna priložnost. Mislim, da je to zame tudi dodatna motivacija, nikoli pa mi ni bilo v breme, je le kot dodatna pomoč. Nemogoče je kje drugje doživeti to, kar je bilo lani v Mariboru, tega nisem doživela še nikjer.

Tina Maze pred tekmama v Kranjski Gori
Tina Maze
Lani je izjemna forma Tine Maze v Maribor v dveh dneh privabila več kot 20.000 gledalcev. Foto: Reuters
Katarina Lavtar
Zlata lisica bo tudi zadnji preizkus za preostali slovenski olimpijski tekmovalki v alpskem smučanju, Marušo Ferk in Katarino Lavtar (na sliki). Foto: EPA
Mazejeva na Zlato lisico po dobro formo za Soči
Kljub veliki količini snega Zlata lisica ni ogrožena

Sprva so razmišljali tudi o spremembi programa - tako naj bi bil slalom v soboto -, a so se organizatorji le odločili, da ostaja program tak, kot je bil sprva načrtovan. V soboto, ko je napovedanih najmanj padavin, je predviden veleslalom, v nedeljo pa slalom. V Kranjski Gori močno sneži. Zapade lahko tudi do 50 centimetrov snega.

"V času tekmovanja, po 10. uri, bo v soboto najmanj padavin, pa še te bodo snežne. Zato smo se odločili, da bo tekmovalni program ostal nespremenjen. Brez pomoči prijateljev iz Kranjske Gore ne bi mogli izvesti tekme, saj so opravili večino pripravljalnih del, od proizvodnje snega do priprave snežne podlage in utrjevanja z vodo in z injekcijsko desko, kar je zelo uspelo. Tako imamo zdaj od 30 do 40 cm res trdega in utrjenega snega, ki bi prenesel tudi moško tekmo. Novozapadli sneg nas zato zelo moti, kljub temu pa bomo pripravili tekmo," je dejal vodja tekmovanja Gorazd Bedrač.

Na progi ogromno mase
"Sneg, ki je danes zapadel, od petih popoldne potiskamo s proge, potem pa bomo do jutra počakali, da bomo videli, kako se bo vse skupaj odvijalo. Na vsakih 30 cm višine novega snega ga bomo s teptalnimi stroji odstranjevali. Desno stran proge smo zato pustili še nezaščiteno, brez varovalnih ograj. Tja potiskamo sneg. Da ponazorim, vsakih 10 cm novega snega v višino na progi je 15 kubičnih metrov mase, kar je ogromna količina,"
je dodal Bedrač.

"Prav naravnost lahko povem, da ni enostavno pripraviti tekme za svetovni pokal v tednu dni. Tega tudi mi ne bi zmogli, če ne bi imeli veliko prijateljske pomoči organizatorjev pokala Vitranc na čelu s Srečkom Medvenom, generalnim sekretarjem moške tekme za svetovni pokal pri nas. Le skupaj smo lahko uspešni. Imamo namreč veliko odgovornost in se tega zavedamo, zato smo iz Maribora pripeljali tudi naše ljudi, ki delajo na progah in na drugih segmentih organizacije. Smo na dobro poti, da izpeljemo dobro tekmo," je povedal Srečko Vilar, generalni sekretar organizacijskega odbora Zlate lisice.

Mazejeva ponovila uspeh Svetove in Hrovatove
Lani je bila Zlata lisica po dveh letih ponovno na Mariborskem Pohorju; predani je bila tekma prestavljena v Kranjsko Goro, leta 2011 pa je zaradi premehke proge drugič v zgodovini odpadla. Ena izmed najbolj tradicionalnih tekem ženskega koledarja svetovnega pokala bo osmič zunaj Maribora in šestič v Kranjski Gori. 49. Zlato lisico je osvojila Tina Maze, ki si je na Pohorju z zmago v veleslalomu in drugim mestom na slalomu konec januarja praktično že zagotovila skupno zmago v svetovnem pokalu. Obenem je prvič v svoji karieri osvojila tudi skupni seštevek za zlato lisico, kar ji je po Mateji Svet (1988, 1990) in Urški Hrovat (1997) uspelo kot tretji Slovenki.

Tekmi v Kranjski Gori bosta zadnji pred olimpijskimi igrami. Mazejeva je v Cortini d'Ampezzo potrdila, da se forma v hitrih disciplinah pravi čas vzpenja, zdaj mora to dokazati še v tehničnih disciplinah: "To bosta pomembni tekmi pred Sočijem. V hitrih disciplinah sem že zelo napredovala; tudi na treningih v tehničnih. Toda tekma je nekaj drugega, in upam, da bom pred OI tudi v slalomu in veleslalomu na tekmah pokazala več kot doslej."

Vitranc ena najtežjih veleslalomskih prog
Z naskokom najboljša smučarka lanske zime se zaveda, da jo v Kranjski Gori čaka izjemno težka proga: "Vitranc je ena najzahtevnejših veleslalomskih prog, mariborska pa ena najlažjih. Če bi to ponazorila z ocenami, bi Kranjski Gori dala deset, no, malo manj, devet, Mariboru pa štirico. Predvsem prehod v cilj je v Podkorenu zelo zahteven. Od vsakega posameznika pa je odvisno, kaj mu ustreza."

"Zmagovalne stopničke sem pred dvema letoma v Kranjski Gori za las zgrešila. Tokrat si želim, da bi šlo bolje. Novi trener, Mauro Pini, je vse skupaj zelo razbremenil. Lažje je zame in za Andreo Massija. Stoodstotno opravlja delo, ima ogromno izkušenj in je motiviran. Tako vliva novo energijo v ekipo. Z ogromno tekmovalci je delal, dober je tako v tehničnih kot v hitrih disciplinah. V Cortini smo naredili velik korak naprej in gremo v pravo smer. Predvsem pa sem vesela, da smo zadnje dni naredili dobre treninge v tehničnih disciplinah. Po vseh teh pozitivnih premikih v zadnjem obdobju bom še lažje nastopila na domači tekmi. To bo povsem drugo tekmovanje kot običajno. Imam veliko več energije, ki mi jo dajo navijači, ki pridejo in navijajo zame," je še povedala Mazejeva.

Skupaj osem Slovenk za Zlati lisici
Poleg Mazejeve bo nastopilo še sedem Slovenk. Na veleslalomu bodo nastopile olimpijki Maruša Ferk in Katarina Lavtar, Ana Bucik, Saška Brezovnik ter Eli Plut, na slalomu pa ob Mazejevi, Brezovnikovi in Plutovi še Ana Drev ter Tina Robnik. Lani si je tekmovanje ogledalo rekordno število gledalcev. V soboto jih je bilo kar 22.000, v nedeljo pa 19.000. Pred dvema letoma jih je bilo v Podkorenu v dveh dneh že več kot 10.000 gledalcev. Prireditelji pričakujejo veliko navijačev tudi letos, čeprav je napovedano sneženje. Iz Maribora in s Ptuja bodo v soboto in nedeljo tudi organizirani avtobusni prevozi v Podkoren.

Spored Zlate lisice, petek, ob 17.00:
Žreb startnih številk za veleslalom, hotel Larix

Sobota ob 10.00:
Veleslalom, prva vožnja
Ob 13.15:
Veleslalom, druga vožnja
Ob 17.00:
Žreb startnih številk za slalom, hotel Larix