Kako lahko stopim v stik z varuhinjo?
S spletnim obrazcem: odpri obrazec
S sporočilom na e-naslov: varuh@rtvslo.si
S klicem na številko: 01 475 47 00
Ko je varuhinja odsotna, je sporočila mogoče pustiti na telefonskem odzivniku.
S pošto na naslov: RTV Slovenija, Kolodvorska 2, 1550 Ljubljana (za varuhinjo)
Nekaj pogostih vprašanj in odgovorov
Preko spletnega obrazca: odpri obrazec
S sporočilom na e-naslov: varuh@rtvslo.si
S klicem na številko: 01 475 47 00
Ko je varuhinja odsotna, je sporočila mogoče pustiti na telefonskem odzivniku.
S pošto na naslov: RTV Slovenija, Kolodvorska 2, 1550 Ljubljana (za varuhinjo)
Varuhinji je mogoče posredovati vse vrste odzivov: pritožbe, kritike, mnenja, vprašanja, pripombe, predloge, pobude in tudi pohvale, ki se nanašajo na programske vsebine in storitve RTV Slovenija. Odziv je treba podati najpozneje v 30 dneh po objavi vsebine v televizijskem ali radijskem programu oziroma na spletu. Priporočila za podajanje odzivov so na voljo na povezavi.
Varuhinja se odzivom posveča resno in spoštljivo, v zameno pa pričakuje, da so takšni tudi odzivi, torej spoštljivi do ustvarjalcev in drugih zaposlenih na RTV Slovenija, kakor tudi do vseh nastopajočih. Tudi najostrejšo kritiko je mogoče izreči ali zapisati strpno in preudarno.
Na programsko vsebino ali storitev RTV Slovenija se lahko odzove vsak gledalec, poslušalec, bralec oziroma uporabnik RTV Slovenija.
Odziv naj bo jasen, konkreten, argumentiran in spoštljiv. Nujno naj vsebuje naslednje informacije:
- na katero radijsko ali televizijsko oddajo, programski pas, članek na MMC itd. se nanaša pripomba,
- kdo je bil avtor vsebine,
- kdaj je bila vsebina na sporedu oz. objavljena,
- kaj je bilo po uporabnikovem mnenju sporno ali vredno pohvale ter zakaj.
Odziv je treba podati najpozneje v 30 dneh po objavi vsebine v televizijskem ali radijskem programu oziroma na spletu.
Natančna priporočila za podajanje odzivov so na voljo na povezavi.
Varuhinja poskrbi, da odzivi pridejo na pravi naslov. Z njimi seznani ustvarjalce vsebin, uredništva, vodje enot ali vodstvo, odvisno od vsebine pritožbe, kritike, vprašanja, mnenja, pobude ali pohvale.
Po pridobitvi odziva pristojnih pripravi odgovor ali pojasnilo. Odgovor na pritožbo lahko vsebuje tudi varuhinjino mnenje in priporočilo. Z javnim delovanjem si varuhinja prizadeva, da se mnenja in priporočila tudi uresničijo.
Kadar obstaja velik javni interes in ob hujših kršitvah o zadevi pripravi poročilo, ki vsebuje vprašanje oziroma argumente pritožnika in pojasnilo oziroma argumente ustvarjalca, uredništva, vodje ali vodstva ter varuhinjino mnenje in priporočilo za odpravo nepravilnosti in za to, da se nepravilnosti ne bi ponovile.
Varuhinja ne odgovarja na žaljiva in sovražna sporočila, prav tako ne obravnava zlonamernih in neutemeljenih odzivov, iz katerih ni razvidno, na kaj se nanašajo ali pa niso v njeni pristojnosti, ter ponavljajočih se ali anonimnih odzivov.
Anonimnih odzivov varuhinja ne obravnava.
Pomembno je poudariti, da vsem pritožnikom zagotavlja zaupnost in skrbnost pri ravnanju z osebnimi podatki med obravnavo vloge. Odzivi so ustvarjalcem in pristojnim v javnem zavodu posredovani tako, da so osebni podatki skriti, prav tako varuhinja teh podatkov ne objavlja v svojih poročilih.
Varuhinja lahko v mnenju in priporočilu predlaga odpravo napak in ukrepe za izboljšanje. O teh lahko sproži notranjo razpravo. Nastopi lahko tudi kot mediator v nesoglasjih med občinstvom in ustvarjalci. Vodstvo in uredništva so varuhinjine predloge, mnenja in priporočila dolžni obravnavati, sprejeti stališča o njih in jo obvestiti o ukrepih.
Odzive varuhinja predstavi odgovornim za vsebino ali storitev, Programskemu svetu in njegovim komisijam ter jih po potrebi pošlje tudi v obravnavo pristojni komisiji.
Varuhinjina mnenja, priporočila in poročila niso (pravno) zavezujoča.