Na spletnem seminarju v angleškem jeziku bo v ospredju delo, ki je bilo opravljeno z uporabo glasbe in giba za izboljšanje počutja oseb z motnjami avtističnega spektra (MAS). Predavateljice Briana Applewhite, dr. Supritha Aithal in Katarina Kurtjak bodo razpravljale o svojih izkušnjah pri delu z otroki z motnjami avtističnega spektra in preučevanju učinkov glasbe, plesa in posebnih učnih metod na njihov socialni in čustveni razvoj ter počutje.
Spletni seminar bo dostopen na platformi Zoom Webinar, predavanjem bo sledila razprava z vprašanji z občinstva. Predavanja nastaja v sodelovanju organizacijske skupine Tedna možganov, ki poteka v okviru SiNAPSe, Slovenskega društva za nevroznanost, in projektom B-Air, ki ga vodil Radio Slovenija.
O predavateljicah
Briana Applewhite je študentka doktorskega študija na Univerzi v Oxfordu, ki je pred kratkim objavila pregled učinkov glasbene terapije za osebe z motnjo avtističnega spektra. Njeno raziskovanje se osredinja na kulturno kompetentne terapevtske rešitve za mlade iz etničnih manjšin v Združenem kraljestvu, in sicer z ustvarjalnimi umetniškimi terapijami in raziskovanjem teh kot dodatnih in učinkovitih metod zdravljenja. Na King's Collegeu v Londonu je diplomirala z magisterijem iz študij duševnega zdravja z nalogo, v kateri se je osredinila na uporabo glasbe pri posameznikih z anoreksijo. Leta 2019 je v Berlinu v Nemčiji opravila Fulbrightovo raziskovalno nalogo, v okviru katere je ocenjevala uporabo narativne terapije pri sirskih beguncih s posttravmatsko stresno motnjo. Trenutno razvija svojo doktorsko disertacijo, ki jo financirata NIHR ARC Oxford & Thames Valley.
Supritha Aithal je raziskovalka, predavateljica in terapevtka, ki raziskuje vlogo umetnosti pri krepitvi komunikacije in zdravja. Raziskovala je prispevek plesno-gibalne psihoterapije k dobremu počutju otrok z motnjo avtističnega spektra in njihovih skrbnikov. Trenutno dela kot predavateljica na univerzi Edge Hill v Angliji, poučuje na oddelku za uporabno zdravje in socialno varstvo ter na oddelku za kreativne umetnosti. Leta 2012 je na All India Institute of Speech and Hearing, Mysuru, diplomirala z integrirano dvojno diplomo (raziskovanje in klinična praksa), imenovano Govor in sluh, z licenco za delo z dvema zaščitenima nazivoma zdravstvenih delavcev (avdiolog in logoped). Nato je Supritha zaključila magistrski študij indijskega klasičnega plesa in hkrati delala kot logopedinja v bolnišnici in ustanovah s posebnimi izobraževalnimi potrebami z raznoliko populacijo strank. Z namenom, da bi raziskala prednosti umetnosti za izboljšanje komunikacije in zdravja, je končala certifikacijski tečaj plesno-gibalne psihoterapije.
Katarina Kurtjak je glasbenica, glasbena pedagoginja in skladateljica z magisterijem iz muzikologije. Že več kot 15 let poučuje klavir, glasbeno teorijo in petje ter organizira glasbene delavnice za predšolske otroke. Ukvarja se tudi z otroki z motnjo avtističnega spektra. Raziskuje nove učne metode, s katerimi bi učenje klavirja in glasbe kot take postalo terapevtsko, učinkovitejše in prijetnejše. Raziskuje tudi vpliv glasbenega udejstvovanja na otrokov razvoj in ustvarja glasbeno gradivo za prijetnejše učenje tako nevrotipičnih kot nevrodivergentnih otrok. Trenutno poučuje glasbene predmete na Srednji gradbeni, lesarski in vzgojiteljski šoli v Novem mestu.
O projektu B-AIR
Zvočni avtoportreti je del triletnega projekta B-AIR, kjer devet partnerskih organizacij iz sedmih evropskih držav pod vodstvom Radia Slovenija raziskuje vlogo zvoka v razvoju človeka. Projekt B-AIR nastaja v tesnem sodelovanju umetnikov in uglednih mednarodnih strokovnjakov s področja razvojne psihologije, nevrofiziologije, nevropsihologije, psihoakustike, muzikoterapije, glasbene pedagogike idr. Cilj projekta je ustvarjanje zvočne umetnosti za dojenčke, malčke in ranljive skupine. Projekt je finančno podprt v okviru programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa.
Več o projektu na spletni strani rtvslo.si/b-air in na b-air.infinity.radio.