Cikel novih simfoničnih del, ustvarjenih z mislijo na dojenčke, malčke in ranljive skupine, bo zaokrožil projekt Sense-S Petre Strahovnik. V okviru projekta B-AIR je slovenska skladateljica, ki deluje na Nizozemskem, ustvarila novo delo za najmlajše občinstvo, ki ga bo Simfonični orkester RTV Slovenija pod vodstvom Stevna Loya izvedel v Studiu 26 Radia Slovenija. To je četrta skladba iz niza simfoničnih del za dojenčke, malčke in ranljive skupine.
Petra Strahovnik je novo delo zasnovala kot subtilno povezavo različnih umetnosti, ki nagovarja čim več človeških čutov, izvedbo pa kot vabljivo ozračje, v katerem se izgubljajo meje med nastopajočimi in občinstvom. Kot je povedala sama: »Poslušalec postane dejaven izvajalec in glasbeniki postanejo dejavni poslušalci. Ob rojstvu nam je vse novo in takrat je občutek osuplosti in čudenja osnovna človekova resničnost. S spoznavanjem sveta, v katerem živimo, ustvarimo ogromno »predalov«, razumemo, kako stvari delujejo, kaj kam sodi. Z vsem tem znanjem in razumevanjem se občutek osuplosti in začudenja porazgubi in je pri večini odraslih komaj še navzoč. Spodbujanje otroškega čudenja pri odraslih se zdi skoraj nedosegljivo, a vse, kar moramo storiti, je to, da opazujemo dojenčke in malčke, se z njimi povežemo ter v sebi spet najdemo otroka z vso zmožnostjo otroškega doživljanja.«
Tridelni projekt Sense-S prepleta osrednjo simfonično skladbo Sense ter uverturo in finale, v katerem so orkestru dodane še elektroniko in nastop čarovnika Aljaža Šona. V prilagojen prostor izvedbe je avtorica umestila tudi zvočne objekte, poslušalce pa povabi z besedami: »Dobrodošli v magični svet glasbe, domišljije ter čarovnij! Spoznali boste glasbenike, dirigenta in čarodeja. V prostoru boste našli krogle, ki so glasbeni inštrumetki. Vabljeni k soustvarjanju skladbe. Želim vam prijetno doživetje! Skladateljica Petra.«
O skladateljici
Petra Strahovnik (roj. l. 1986) je po diplomi iz kompozicije, ki jo je pridobila na akademiji za glasbo v Ljubljani ob pomoči mentorja Uroša Rojka, končala magistrski študij kompozicije ob mentorjih Petru Adriaanszu ter Martijnu Paddingu na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem, leta 2015 pa še specializacijo iz elektronske glasbe. Živi in deluje na Nizozemskem, tesno je povezana s tamkajšnjimi vrhunskimi interpreti in ansambli za sodobno glasbo, kot so Ensemble Modern, Asko Schonberg, Slagwerk Den Haag, Ives ensemble in Nieuw Ensemble.
Petra Strahovnik od prvih let študija raziskuje nestandardne načine uporabe glasbil in zvočil ter preizkuša različne postavitve izvedb v koncertne prostore in nagovarjanje poslušalca, v katerem deluje radikalno osebno. Z raziskovanjem ter eksperimetiranjem bogati unikatni glasbeni jezik, prisluhne jeziku domišljije ter uresničuje svoje vizije. V letu 2013 je zaživela njena prva opera z naslovom Becoming the System; doživela je še tri ponovitve, med drugimi tudi na festivalu Gaudeamus v Utrechtu. Z ansamblom Modelo62 je ustvarila večletni projekt z naslovom 'disOrders', posvečen tako imenovanim duševnim motnjam; pri njem je sodelovala z umetniki iz drugih umetniških disciplin, pa tudi s strokovnjakom s področja psihologije, psihiatrije ter nevrologije. Izkušnja je vodila tudi v ustvarjanje diptiha opernih del BalerinanileraB ter BallerinaBallerina, ki ju je navdihnilo delo Marka Sosiča Balerina, balerina. BallerinaBallerina je bila v mednarodnem sodelovanju s slovenskimi umetniki ter ansamblom Modelo62 premierno izvedena junija 2022 v gledališču Vaillant v Haagu. Leta 2018 je skladateljica po naročilu Simfoničnega orkestra RTV Slovenija ustvarila delo Prana za veliki orkester, ki je s tkanjem nenavadnih tekstur ob pomoči razširjenih izvajalskih tehnik in z duhovnim konceptom »univerzalne energije, ki teče v telesu in okoli njega«, prepričala delegate 27 radijskih postaj na 66. mednarodni skladateljski tribuni Rostrum, tako da so maja leta 2019 izbrali Prano kot najboljše izbrano delo tistega leta; to v dolgi zgodovini ni uspelo še nobenemu slovenskemu skladatelju.
Aljaž Šon (roj. 1985) je čarovnik, inovator čarovniških trikov in na tem področju deluje tudi pedagog. Zadnjih pet let razvija šolski kurikulum čarovnije, ki ga v svoje dejavnosti vključuje že več mednarodnih in lokalnih šol v Haagu. Razvija nove trike, trik Coin On Call je že mednarodno prepoznaven. Želja po novih znanjih in izkušnjah ga žene v nove povezave in raznovrstne umetniške projekte. Leta 2015 je z ansamblom Nieuw Ensemble nastopil v skladbi Percept Petre Strahovnik, v letih 2017 in 2018 pa je sodeloval z nizozemsko tolkalsko skupino Slagwerk Den Haag.
O projektu B-AIR
Simfonična skladba je del triletnega projekta B-AIR, v katerem devet partnerskih organizacij iz sedmih evropskih držav pod vodstvom Radia Slovenija raziskuje vlogo zvoka v razvoju človeka. Projekt B-AIR nastaja v tesnem sodelovanju umetnikov in uglednih mednarodnih strokovnjakov s področja razvojne psihologije, nevrofiziologije, nevropsihologije, psihoakustike, muzikoterapije, glasbene pedagogike idr. Finančno je podprt v okviru programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa in ministrstva za kulturo. Več o njem na spletni strani rtvslo.si/b-air in b-air.infinity.radio.