Kampanja, ki opozarja na pomen kritičnega premisleka in zadržanosti pri deljenju nepreverjenih, predvsem uredniško neoblikovanih vsebin, ki jih najdemo na spletu, poteka pod okriljem Evropske komisije in Skupine evropskih regulatorjev za avdiovizualne medije, pri njej pa sodeluje tudi Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos) s portalom za medijsko in informacijsko pismenost MiPi. Geslo kampanje je Zaščitite se pred manipulacijami.

Kot opozarjajo na Akosu, je pomembna kritičnost do vsebin na spletu in zavedanje, da sta lahko video in zvok tehnično spremenjena, ob tem pa svetujejo preverjanje različnih virov ter opozarjajo pred delitvijo nepreverjenih informacij in pozivajo pred nasedanjem lažnim novicam.

Glavno orodje kampanje je video, ki se v jezikovno prilagojenih različicah predvaja v članicah Evropske unije.

Kampanja pred evropskimi volitvami o pomenu kritičnega mišljenja in prepoznavanju lažnih novic

Dezinformacije so dokazljivo lažne ali zavajajoče informacije, ki so ustvarjene, predstavljene in razširjene z namenom zavajanja ali doseganja ekonomske ali politične koristi in ki lahko povzročijo javno škodo. Med dezinformacije ne spadajo: zavajajoče oglaševanje, napake pri poročanju, satira in parodija, jasno označene mnenjske novice in komentarji.

Napačne informacije (ang. misinformation) so nenamerne napačne informacije, ki jih nekdo širi v dobri veri brez škodljivega namena, vendar pa vseeno lahko povzročijo škodo.

Zlonamerne informacije (ang. malinformation) so informacije, ki temeljijo na dejstvih, vendar so vzete iz konteksta in enostransko predstavljene. Posledično so zavajajoče in zato potencialno škodljive.

(vir: MiPi)