Predlogi avtorjev podkasta Obod so peti v seriji naših strokovnih komentatorjev, ki na MMC-ju že tradicionalno z bralci delijo nekaj naslovov filmov, ki jih nikakor ne bi smeli zamuditi. To so tisti filmi, ki jih priporočajo, ker so jih že imeli priložnost videti, ali pa so to filmi, ki se jih posebno veselijo.

32. liffe bo drevi v Cankarjevem domu odprla projekcija filma Pravi moški režiserke Marie Schrader. Letošnji festivalski program obsega 79 celovečernih in 16 kratkih filmov - zaradi poslabšanja zdravstvenih razmer bodo dvorane polovično zasedene, zagotovljene so dodatne projekcije, več filmov je dostopnih na spletu. Prek videa na zahtevo je namesto napovedanih 16 celovečercev na voljo 44 filmov. Za razprodane filme in tiste, pri katerih je prodaja že presegla 50 odstotkov kapacitete dvorane, bodo na voljo dodatne projekcije.

Organizatorji so za zdaj zagotovili po dve dodatni projekciji za filma Vzporedni materi (Pedro Almodovar) in Francoska depeša (Wes Anderson) ter dodatno projekcijo za Inventuro (Darko Sinko). V predprodaji je bilo sicer največ zanimanja za filme v programu Predpremiere: Benedetta (Paul Verhoeven), Junak (Asghar Farhadi), Spencer (Pablo Larrain), Nesrečni fuk ali Nori pornič (Radu Jude) in Drive my Car (Ryusuke Hamaguchi). Festival bo do 21. novembra potekal na ustaljenih lokacijah v Ljubljani, Mariboru, Celju in Novem mestu.

Vabljeni k branju priporočil z letošnjega Liffa, ki so nam jih zaupali Aljoša Harlamov, Mito Gegič in Igor Harb!


Preverite še insajderske namige,
ki so nam jih posredovali:
Ivana Novak
Urban Tarman
Veronika Zakonjšek
Ana Šturm

Aljoša Harlamov:
Neskončni dve minuti (r. Junta Yamaguchi)
Film, ki si ga je bilo mogoče ogledati že na letošnji Kurji polti, je v svoji ideji "potovanja v času" neverjetno preprost in izviren, v sami izvedbi pa kompleksna mojstrovina, da glava peče. Čeprav bo praktično nemogoče, se namesto čudenja, kako neki jim je vse to uspelo posneti (in to očitno z budžetom povprečne tričlanske družine), osredotočite raje na odštekane like in komične zaplete. Film Neskončni dve minuti je premišljena sestavljanka kot Nolanov Tenet ali serija Dark, le da niti malo holivudsko spektakelska ali heglovsko nemška, pač pa izrazito japonska: čudaška, čudaško smešna in skrajno simpatična.

Mito Gegič:
Francoska depeša (r. Wes Anderson)
Francoska depeša je film z zasedbo, naphano z zvezdami, in s pastelnimi barvami preštrihan omnibus treh zgodb iz uredništva izmišljenega časopisa, postavljenega v izmišljeno francosko mesto Ennui. Kot pri mnogih Andersenovih delih je mogoče pričakovati zdaj že dodobra prepoznaven stilističen, delno eskapističen in humoren pristop, ki ga tokrat uporabi za odo novinarstvu in Franciji. In če nam česa v teh trajno anksioznih in še preveč resničnih časih res manjka, je malo eskapizma in humorja, in če je vse skupaj še šik zapakirano (v obveznem centralnem close-upu, seveda), toliko boje. Vive la France!

Igor Harb:
Cenzorka (r. Prano Bailey-Bond)
Britanski horror je v zadnjih letih našel svojo izrazno podobo, ki pogosto vključuje spremenjena stanja zavesti, bodisi zaradi psiholoških težav bodisi zaradi psihotropnih snovi, izredno temačne tone in brutalen psihološki teror, ki ga nadgradijo hipno videne (ali pa skrite?) eksplicitne podobe groze. V tem smislu Cenzorka ni revolucionarna, vendar pa avtorica odkrije nov način, kako nasloviti kruto nasledstvo thatcherizma in ob tem odpreti vprašanje o tem, ali ogled grozljivk ustvarja psihopate. Glavna junakinja je filmska cenzorka, zadolžena za rezanje golote in prebodenih oči iz filmov, ki nekega dne posumi, da je v posebej pretresljivi grozljivki videla igrati svojo desetletja pogrešano sestro.

Preko meje (r. Johanne Helgeland)
Norveški Ne joči, Peter je zgodba o desetletnici, ki ji nacisti aretirajo starša, ona pa se, navdihnjena z D’Artagnanom in mušketirji, odloči rešiti judovska otroka, ki so ju skrivali v kleti, ter ju ob pomoči svojega prijatelja odpeljati čez mejo na Švedsko, kjer ju čaka oče. Zgodb o otroškem junaštvu nikoli ni dovolj, prav tako ne zgodb o uporu proti nacistom, in upam, da bo ta mladinski film sčasoma našel tudi pot na redni spored slovenskih kinematografov, da bi ga lahko videlo čim več mladih.