Ob tem se postavlja vprašanje, kako združevati mobilnost starostnikov z njihovo varnostjo v prometu. O tem, kaj lahko sami storimo, da bomo čim bolj mobilni tudi v pozni starosti, je v Nasvetih na prvem Peter Močnik vprašal dr. Majdo Zorec Karlovšek.
Kot pravi strokovnjakinja, je vsaka udeležba v prometu tveganje, zato je zelo pomembno, da posameznik kot voznik motornega vozila ustrezno reagira. "Pri tem so zelo pomembni zdravstveni vidiki. Napotek za voznika, da čim dlje ostane mobilen, je, da je čim dlje aktiven," poudarja. Zelo pomembna je aktivnost na področju gibalnih sposobnosti, duševnega zdravja in mentalnih aktivnosti.
Ob tem ugotavlja, da je v primerjavi z mladostjo, ko je na voljo množica programov, kjer pridobivamo novo znanje, v starosti drugače. "Premalo je programov, ki bi nas opominjali na to, kako lahko pomagamo nadomestiti upad tistih funkcionalnih sposobnosti, ki se pojavljajo s staranjem. Omenila bi vid, pri katerem se hitro zazna, ko imamo težave, pa kljub temu opažam, da veliko starejših nima ustreznih očal, da bi videlo na daljavo." Kot pravi, se številni ne zavedajo, da je bleščanje, ki se pojavi v zgodnjih jutranjih ali večernih urah, ko je sonce nizko nad obzorjem, tako močno zato, ker se motni njihova leča. Operacija sive mrene pa lahko te deficite zmanjša, še opominja.
"Za razliko od vida, pri katerem posameznik hitro opazi, da ima težave, pa mnogo procesov, ki se dogajajo v naših možganih, sploh ne opazimo: da smo počasnejši, da potrebujemo več časa, da se nečesa spomnimo, predvsem pa, da se nekaj novega naučimo," pravi strokovnjakinja in dodaja, da morajo starejši dovoliti nasvete svojih bližnjih, tudi zdravnikov, ter jih vzeti resno in jim prisluhniti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje