Suggestions
No search results.
Search results
Search results
Search results
Search results
Search results
Search results
Search results
Search results
No search results.
Search results
Search results
Search results
Search results
Pozdravljeni v oddaji Second hand.Nadaljujemo z oddajami, ki so posvečene pred kratkim izdani lestvici 100 najboljših pesmi tega stoletja – zaenkrat, ki so jo sestavili strokovnjaki Rolling Stone Magazine. Zadnjič smo preleteli pesmi, ki so zasedle mesta od števila 40 do 31, kjer smo našli uporabo tujega materiala v štirih od desetih pesmih, kar je več kot povprečje v pesmih na lestvici pod njimi. Danes si ogledamo pesmi med števili 30 in 21.Pri številu 30 najdemo pesem “Mississippi” od Bob Dylan-a iz leta 2001. Za to pesem lahko najdete podatek, da je priredba istoimenske pesmi Sheryl Crow, a to ne drži. Dylan je pesem napisal sam in se je z ukvarjal vrsto let, preden se je zložila po njegovih željah, vmes pa jo je posodil Sheryl. Perfekcionizem se je Dylanu obrestoval, saj kritiki pesem opisujejo kot: "Ljubezenska pesem klateža, ki povzema celotno Dylanovo kariero, klasika, ki sodi v rang pesmi kot je 'Tangled Up in Blue'". Naslednja je “All Too Well” od Taylor Swift. “Je najbolj globoka in emocionalna pesem, ki smo jo kadarkoli napisali” je izjavila so-pisateljica pesmi, Liz Rose. V pesmi, ki je originalno trajala dvakrat več kot kasneje izdana albumska verzija na Red, je Swift odlično povzdignila trivialen detajl v epsko bolečino srca in si prislužila dobre kritike.Sledi “Umbrella” od Rihanna-e in Jay-Z-ja. Pesem, ki je prišla do nje ker jo je zavrnila Britney Spears, je požela enormne uspehe in je bila tudi prelomna točka za Rihannino kariero, čeprav naj bila napisana v 15-tih minutah. Znameniti eho – “ella ella eh eh eh” – ki je pesem naredilo izredno privlačno za poslušalce in radijske postaje, je bil genialen, nastal pa je zaradi pomanjkanja denarja za efekte. Za ritem pa so uporabili kar bobnarski loop Vintage Funk Kit 03 iz programa Garageband od Apple-a.Pri številu 27 sledi “B.O.B.”od Outkast. Big Boi je leta 2000 potožil sledeče: “vsi delajo glasbo kot da imajo enako formulo: E = MC2.” “B.O.B.” je bila reakcija na to ugotovitev. Ni bila hit, bila je klic k orožju in Outkast-u je prislužila kopico oboževalcev, med drugim tudi Zack-a de la Rocha od Rage Against the Machine. Izjavil je “B.O.B. zanika definicijo in to je najboljša glasba”. Tudi oni so uporabili tuj material, predvsem izseke iz Get on the Good Foot James Brown-a. Sledi “Hotline Bling” od Drake-a. Drake je s pesmijo želel priklicati sončno stran življenja, z videom pa si je zadal še cilj prepričati moške naj več plešejo. Pesem je požela velike uspehe, mu je pa prinesla tudi težave z avtorstvom, saj je raper D.R.A.M. bil prepričan, da se je v kompoziciji pesmi močno zgledoval po njegovi “Cha Cha”. Vsekakor pa je Drake za ritem uporabil sempl iz pesmi Why Can't We Live Together od Timmy Thomas-a. Sledi “Uptown Funk” od Mark Ronson-a in Bruno Mars-a, popolna funk-pop nostalgična bomba 80-tih. Tako popolna, da sta imela izjemne problem z tožbami. Kar 13 artistov je želelo uveljavljati avtorstvo na tej pesmi. Zaenkrat je edina uradno kreditirana pesem All Gold Everything od Trinidad James-a, čeprav je verjetno množica primerov poravnana izven sodišča, zagotovo pa so nekaj dogovorili z The Gap Band.Sledi “Lose Yourself” od Eminem-a, ki pa začuda tujega materiala ne uporablja, ravno nasprotno, množično je bila semplana s strani drugih. Eminem je pesem napisal med pavzami snemanja filma 8 Mile. Kot pravi “Trik ki sem se ga moral naučiti je: kako narediti rimo, ki se bo slišala kot njegova, in jo preslikati v sebe, tako da vidim paralele med njegovimi in svojimi težavami.” Trik je obvladal in pesem je prava ‘eye-of-the-tiger’ himna njegovem filmskem karakterju, Jimmy “B-Rabbit” Smith Jr.-ju, ki mu je prinesla tudi Academy award.Pa smo spet pri Outkast, tokrat pri pesmi Ms. Jackson, ki je v bistvu protiutež pesmi B.O.B. z istega albuma. Ms. Jackson je bila megahit in je pomagala pri prodaji albuma po neuspehu prvega single, B.O.B., ki je kljub izjemnim kritikam bil prodajni poraz. Pesem sempla Brothers Johnson verzijo pesmi "Strawberry Letter 23" vsebuje pa tudi spremenjen zvok iz Wagner-jeve opere Lohengrin, dela znanega kot ‘poročna koračnica’.Naslednja je “Take Me Out” od Franz Ferdinand, simbol preporoda rock glasbe v začetku tisočletja, s prehajanjem med punk-rock kitarami in disco-rock zvokom, kar pesem naredi edinstveno med rock skladbami tega časa.Zadnja pesem danes je “Bad Romance” od Lady Gaga. Divja ločitev, tehno zvok in “rah-rah” vokali; “Bad Romance” je Gaga vrhunec. Napisala jo je med turnejo po Norveški, z mislijo na zaljubljenost v napačno osebo in kontemplaciji o Hitchcock-ovih filmih, da dobi pravi pridih. Na MTV je kasneje rekla: “Kar sem želela ovedati, je, da želim najgloblje, najtemnejše, najbolj bolne dele tebe, ki si jih ne upaš deliti z nikomer, zato ker te tako močno ljubim”. Zelo verjetno je za ritem uporabila pesem Balla Nation DJ Dean-a, čeprav ta ni uradno naveden kot pisec.Torej, med števili 30 in 21 lestvice Rolling Stone Magazina ‘100 najboljših pesmi tega stoletja – zaenkrat' najdemo kar šest pesmi, ki uporabljajo tuj material, kar je enkrat več od povprečja uporabe tujega materiala iz prejšnjih oddaj. Če se ta trend nadaljuje, bomo videli naslednji teden, ko se povzpnemo še višje po lestvici.
A peaceful protest against wars around the world took place in Prešeren Square earlier today.
Evropski poslanci brez odločitve o kandidatih za podpredsednike komisije
Neveljaven email naslov