Foto:
Foto:

To je ideja ENERGY BITS. www.energybits.eu

Energy Bits je medmedijska akcija, ki spodbuja uporabo trajnostne energije med najstniki, starimi od 14 do 18 let. Projekt, ki ga usklajuje EnerGia-Da s sedežem v Rimu, vključuje 13 partnerjev iz 9 evropskih držav (10 medijskih partnerjev in 3 univerze*) in 3 pridružene partnerje, ki niso člani konzorcija. Energy Bits se odreka tradicionalnim sredstvom sporazumevanja, kot so papirne publikacije, in uporablja najbolj inovativne medijske platforme, ki so na voljo. Za promocijo svojega sporočila so v akciji ustvarili 27 televizijskih dokumentarnih filmov, učno igro, spletni dokumentarni film in vsebino “User generator” za prispevke najstnikov. Energy Bits želi doseči 20 milijonov gledalcev po Evropi. Glavni cilj Energy Bits je omogočiti najstnikom pridobivanje znanja o pomenu majhnih sprememb v našem ravnanju in dvigati ozaveščenost o okolju prijaznih izdelkih in storitvah, s tem pa razvijati sonaravnejši življenjski slog.

Medmedijska akcija je oblikovana zlasti za mlade in jih seznanja s težavami na področju energije. Vključuje: ustvarjanje The Series(http://www.energybits.eu/en/documentaries), serijo 27 profesionalno posnetih dokumentarnih filmov o energetski problematiki, ki bodo predvajali po vsem svetu; produkcijo interaktivnega “Spletnega dokumentarnega filma (Web Documentary)” (http://www.energybitsidoc.com), ki gledalcem omogoča sodelovanje na spletni strani Energy Bits; “Učno igro (Serious Game)” (http://www.2020energy.eu/en) za spodbujanje dijakov k razmišljanju o reševanju težav pri varčevanju z energijo; in spletni natečaj “Povej, kaj misliš (Have your Say)” (http://www.youtube.com/user/moreEnergyBits), kamor lahko dijaki naložijo video posnetke o tem, kakšen je njihov pogled na težave zaradi podnebnih sprememb, in o vsakdanjih dejanjih, s katerimi lahko pomagajo pri razreševanju teh težav.

Akcija po vsej Evropi dosega izjemen uspeh in vpliv. O tem govori navdušujoča statistika: akcija je do zdaj dosegla 20 milijonov ljudi po Evropi. O tem priča 17 milijonov ogledov TV-vsebin, 3 milijone gledalcev spletnih kanalov. Akcija se je dotaknila 1,25 milijona družin, 50 000 posameznikov je sodelovalo pri "učni igri" in na kanal “Povej, kaj misliš (Have your say)” na Youtubu so poslali 230 osebnih video posnetkov. “Energy Bits je osupljiv projekt, ne le glede števila občinstva, ki ga dosega, temveč tudi glede vključevanja najstnikov v projekt. Resnično predstavlja duha povezane in združene Evrope, kjer ljudje (mladi) najprej spoznajo težavo, nato pa predstavljajo zamisli in predloge za dosego skupnega cilja.” (Dr. Daniela Melandri, koordinatorka Energy Bits in izvršilna direktorica EnerGia-Da)

Energy Bits želi ustvariti velikopotezno obliko kulturne in okoljske zabave, ki ugaja mladim in njihovim družinam. Ta bo pomagala spremeniti njihovo vsakodnevno ravnanje in neposredno vplivala na varčevanje z energijo in uporabo obnovljivih izdelkov. Akcija neposredno nagovarja tudi interesne skupine s tega področja. Energy Bits upa, da bo s popularizacijo ozaveščanja o trajnostni energiji te interesne skupine spodbudil, da bodo poskrbele za dostopnejše tržne in zakonodajne sisteme in s tem še bolj spodbudile potrošnike k energijsko učinkovitim izbiram.

Avtorji projekta si želijo še širši krog gledalcev, saj široka dostopnost medijskega materiala že zdaj omogoča širjenje v prihodnosti. Projekt so uspešno vpeljali tudi v Latinski Ameriki, torej začenja vplivati tudi v svetovnem merilu. “Podnebne spremembe so svetovna težava in izziv. Ko predstavljamo Energy Bits na medijskih in televizijskih forumih v tako različnih mestih, kot so Tokio, Kuala Lumpur, Izmir ali Kӧbenhavn, spodbujamo kolege, da nam pošiljajo povratne informacije in zastavljajo dodatna vprašanja. Po njihovem odzivu sodeč je Energy Bits vzorčni model za take projekte. Ker se loteva svetovnih težav, bodo profesionalni medijski delavci lahko uveljavili nujno potrebno globalno razsežnost naše javne medijske pokrajine, ki je dandanes v vseh naših državah še vedno preveč osredotočena na nacionalne cilje in tematike.” (Markus Nikel, RAI Izobraževalni program, Italija).

Uspeh Energy Bits se najbolje vidi v tem, da mu uspeva mlade v projekt vključevati ne le kot pasivne gledalce, temveč tudi kot dejavne udeležence. Tako z ozaveščanjem mladine Evropa postaja vse bolj prijazna okolju.

NAGRADE ENERGY BITS:

- NOMINACIJA na natečaju Sustainable Energy Europe Award 2013 v kategoriji “COMMUNICATING”.(http://www.eusew.eu/awards-competition/awards-2013)

- NAGRADA “Za duhovito posredovanje informacij o tem, kako s človeško izvirnostjo pomagati ohranjati naravo”, na 19. mednarodnem okoljskem festivalu ENVIROFILM 2013 (http://www.envirofilm.sk/) (http://www.envirofilm.sk/program/Protokol%20medzinarodna%20porota_SJ_final.pdf)

- NOMINACIJA za dokumentarne filme Energy Bits na mednarodnem filmskem festivalu International Science Film Festival leta 2013 na Tajskem (http://www.goethe.de/ins/th/prj/wif/enindex.htm?wt_sc=sciencefilmfestival)

ZAKLJUČNA PRIREDITEV, 27. junij, Bruselj:

Projekt Energy Bits bo predstavljen na Evropskem tednu trajnostne energije 2013, na posebnem večeru s podelitvijo nagrad za video posnetke (Energy Bits Soirée and Video Award Ceremony) v Halles de Saint-Géry 27. junija ob 17.30. Dogodek je podprl ManagEnergy (http://www.managenergy.net/), na prireditvi pa bodo navzoči predstavniki EC, EACI, ManagEnergy, EUSEW, celoten konzorcij Energy Bits in najpomembnejši medijski subjekti iz vse Evrope. Vstop na prireditev je prost. Obeta se edinstvena priložnost za pogovore o energijski učinkovitosti in obnovljivih virih v svetovnem merilu.

Če želite sodelovati pri spremembi … naredite nekaj malega in se nam pridružite!

SPLETNE STRANI:

Osrednja spletna stran: http://www.energybits.eu
Spletni dokumentarni film (Web Doc): http://www.energybitsidoc.com
Učna igra (Serious Game): http://www.2020energy.eu/en
Kanal YouTube: http://www.youtube.com/user/moreEnergyBits

*Uradni partnerji projekta:

Italija − EnerGia-Da (koordinator)
Italija − RAI (uredniška koordinacija)
Španija − TV Katalonija
Slovenija − Slovenska nacionalna TV (RTVSLO)
Belgija − Belgijska nacionalna TV (RTBF)
Grčija − CTI (javno podjetje, ki sodeluje z nacionalno TV)
Češka republika − produkcijska hiša Herafilm
Velika Britanija − produkcijska hiša Brooklapping
Francija − Tralalere (zasnovala Učno igro)
Velika Britanija − Univerza Brunel
Grčija − Aristotelova univerza v Solunu (Aristoteteli University of Thessaloniki)
Nemčija − Univerza HafenCity v Hamburgu
Italija − MED Association (Media Educational Association)

*Pridruženi partnerji so

Columbia TV (Kolumbija)
France Television (Francija)
UR – Švedska nacionalna TV (Švedska)