Od začetka marca Televizija Slovenija, Radio Slovenija in portal rtvslo.si s programskimi vsebinami, prilagojenimi novim okoliščinam, skrbijo za odgovorno in aktualno informiranje, otroško - izobraževalne vsebine v živo, dodatne dokumentarne vsebine in razvedrilo. Družbena, gospodarska in siceršnja situacija se je s širitvijo koronavirusa in posledično z razglasitvijo epidemije spremenila v izjemno, nepričakovano in predvsem neznano stanje, katerim se morajo posamezniki, podjetja, ustanove in organizacije prilagajati tako rekoč vsakodnevno, da bi lahko učinkovito ravnali in delovali.
Kako zadovoljni ste s programom, ki ga pripravlja RTV Slovenija
Rezultati raziskave kažejo, da 57 % vprašanih meni, da je vloga RTV Slovenija kot javnega medijskega servisa v času epidemije pomembna oziroma zelo pomembna.
Dobrih 63 % vprašanih običajno spremlja TV Slovenija 1, na tej televizijski postaji pa jih 42,3 % najpogosteje spremlja novice/poročila. Natančno 39 % vprašanih običajno posluša Val 202, na tej postaji pa jih 24,4 % najpogosteje spremlja novice/poročila. Spletno stran rtvslo.si običajno spremlja 40,3 % vprašanih, novice/poročila pa jih 24,9 % najpogosteje prebira ravno na tej strani.
Na vprašanje uporabnikom, v kolikšni meri ste zadovoljni s posredovanjem informacij v času epidemije koronavirusa na programih Radiotelevizije Slovenija, jih je (zelo) zadovoljnih s TV Slovenija 69,4 %, 68,8 % z Radiem Slovenija in 68,7 % s spletno stranjo rtvslo.si. Med pogostimi uporabniki je zadovoljnih še več, saj jih je (zelo) zadovoljnih s TV Slovenija 82,7 %, 85,6 % z Radiem Slovenija in 81,8 % s spletno stranjo rtvslo.si.
Na vprašanje uporabnikom, v kolikšni meri ste zadovoljni s preostalimi vsebinami v času epidemije koronavirusa na programih Radiotelevizije Slovenija, jih je (zelo)zadovoljnih s TV Slovenija 58,7 %, 62,8 % z Radiem Slovenija in 58,5 % s spletno stranjo rtvslo.si. Med pogostimiuporabniki je tudi na tem, področju več zadovoljnih, saj jih je (zelo) zadovoljnih s TV Slovenija 70,3 %, 78,6 % z Radiem Slovenija in 67,5 % s spletno stranjo rtvslo.si.
Največji delež vprašanih meni, da je Televizija Slovenija najpomembnejša za spremljanje kulture (51 %), svetovnih aktualnih novic (46 %), nacionalnih aktualnih novic (48 %), lokalnih aktualnih novic (33 %) ter prometnih informacij (37 %). Največji delež vprašanih meni, da je Val 202 najpomembnejši za spremljanje kulture (23 %), svetovnih aktualnih novic (29 %), nacionalnih aktualnih novic (30 %) in prometnih informacij (27 %).
Uporabnike smo tudi povprašali, kaj pogrešajo v tem času. Največ gledalcev je v skupnih navedbah navedlo, da pogrešajo dokumentarne oddaje, nekateri med njimi pa tudi lahkotnejše in zahtevnejše tuje in slovenske celovečerne filme in nadaljevanke. Največ poslušalcev je v skupnih navedbah navedlo, da pogreša več razvedrilnih vsebin, nekateri pa tudi glasbene oddaje ter več aktualnih informativnih oddaj (9%). Velik delež poslušalcev pa je navedlo, da v programih ne pogreša nič.
Raziskava Mediana, april 2020, merjenje TOM in zadovoljstva, vprašanih 703 anketirancev, splošna populacija starejši od 15 let, vzorec reprezentativen po spolu, starosti in regiji.
Koliko vas je, ki vsebine, s katerimi ste zadovoljni, gledate, poslušate in klikate
Podatki iz raziskave so nedvomno v neposredni povezavi z podatki o gledanosti, poslušanosti in klikanosti, ki jih prejemamo na dnevni in mesečni ravni.
Po podatkih raziskave o gledanosti je namreč v aprilu 2020 programe TV Slovenija (vsaj minuto programov TV SLO 1, 2 ali 3) gledalo preko 80 % različnih prebivalcev Slovenije. Gledanost oddaj TV Slovenija se je v času spremenjenih razmer povečala, in sicer se je v povprečju gledanost TV Slovenija 1 v marcu in aprilu 2020 (med 1. marcem in 13. aprilom 2020 med 6. in 23. uro) glede na enako obdobje lani povečala za 1,5-odstotne točke na 4,4 % (skupno 34-odstotna rast gledanosti), kar je največ med vsemi TV programi v Sloveniji.
Vir: AGB Nielsen, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta, gledanost v živo
Dobre rezultate potrjuje tudi raziskava o poslušanosti, ki za marec 2020 kaže, da spremlja tri osrednje programe RA Slovenija (Radio Prvi, Val 202 in Ars) tedensko 31,3 % različnih prebivalcev Slovenije.
Vir: Mediana RM, velikost vzorca 4.800 posameznikov, starost 15-85 let
Zanimanje uporabnikov za RTV-vsebine na spletu se je v času izrednih razmer izjemno povečalo. Če je do zdaj veljalo, da rtvslo.si v zimskem času dnevno obišče dobrih 200 tisoč uporabnikov in pri tem ustvari okoli dva milijona prikazov spletnih strani/ogledov vsebin, se je v marcu ta številka skoraj podvojila – dnevno nas je obiskalo skoraj 350 tisoč uporabnikov in si ogledalo štiri milijone vsebin. Na mesečni ravni je po podatkih slovenske valutne raziskave MOSS spletno mesto RTVSLO.si v marcu prvič v zgodovini preseglo 800 tisoč uporabnikov in 120 milijonov ogledov vsebin, kar pomeni več kot 30-odstotno rast dosega in skoraj 80-odstotno rast ogledov vsebin glede na mesec februar ter predstavlja najvišjo rast med vsemi novičarskimi oz. medijskimi portali.
Vir: www.moss-soz.si
Z zadovoljstvom in spremljanjem raste tudi zaupanje
Zaupanje v institucije, ki so ključnega pomena v času epidemije, ter nekatere predstavnike teh institucij, se je sodeč po rezultatih Valiconove raziskave v času epidemije povečalo. Najbolj občutno to velja za zdravstveni sistem in RTV Slovenija, sledijo banke, trgovine in policija. Najvišje zaupanje sicer uživajo civilna zaščita, predstavniki zdravniške stroke, zdravstveni sistem, policija ter NIJZ. Valicon je izvedel raziskavo po standardnem modelu, s katerim že od leta 2012 spremlja zaupanje v institucije in poklice v okviru raziskave Ogledalo Slovenije.
Če sodimo po oceni zaupanja anketirancev, so se v zadnjem mesecu izkazale bolj ali manj vse institucije, ki so ključne v času epidemije. Na vrhu lestvice dvajset opazovanih institucij in nekaterih predstavnikov je civilna zaščita z visoko, 67% stopnjo zaupanja, ki ji sledijo »predstavniki zdravniške stroke« s 60 %, na tretjem mestu pa je zdravstveni sistem s 55 %. Sledita policija in NIJZ s 46 % oziroma 39 % stopnjo zaupanja. Prvi petorki sledita vojska z 28% stopnjo zaupanja ter trgovine z 22%. Zadnji dve s pozitivno stopnjo zaupanja sta RTV Slovenije z 11 % in kar 45 točkami rasti (novembra 2019 je bila stopnja zaupanja -34 %), ter spletne trgovine z 9 % stopnjo zaupanja.
Vir: Javnomnenjska raziskava 11. – 13. april 2020, n=561, Valicon
Celotna raziskava EBU je dostopna na tej povezavi (raziskava je v angleškem jeziku).