"Res je, ta zmaga je neke vrste sporočilo," se je strinjal športni vodja Jumbo Visme Merijn Zeeman in dodatno pojasnil: "Bila je zelo močna konkurenca, vendar vsi vedo, da je Pogačar še vedno na drugi ravni. Skrbelo bi me, če Jonas ne bi bil sposoben premagati svojih tekmecev na Dofineji, saj bi to pomenilo, da ni dovolj močan, da bi premagal Pogačarja. Ta dva fanta sta tako močna, da se včasih zdi, da sta raven nad drugimi, kar smo videli ta teden."
Tudi Tiesj Benoot se je strinjal, da je s suvereno skupno zmago in dvema etapnima uspehoma na ciljih navkreber njegov kapetan utrdil vlogo prvega favorita za julijsko dirko vseh dirk. "Ne vem, ali je Tadej gledal in koliko spremlja dirke, a zagotovo je videl novice," se je nasmehnil eden izmed ključnih pomočnikov pri Jumbo Vismi.
Vse misli in moči usmerjene v Dirko po Franciji
Jonas Vingegaard je bil na 75. Kriteriju po Dofineji dva razreda boljši od tekmecev, a imajo pri UAE Emirates vsaj številke za primerjavo, kakšne vate je vrtel 26-letni Danec in kako močno je pospeševal kapetan Jumbo Visme. V vožnji na čas ga je vseeno premagal Mikkel Bjerg, na koncu pa je bil Adam Yates še najbolj vztrajen zasledovalec Vingegaarda, tudi zadnji dan na brutalnem zidu Bastilje nad Grenoblom, kjer je Anglež ob Dančevem skoku izgubil stik, a na koncu za njim zaostal le 10 sekund.
"Če je bilo sporočilo, morate vprašati moje tekmece. Sam samo skušam biti čim boljši za Tour. Osredotočen sem nase, se ne ukvarjam kaj dosti z drugimi. Vse, kar lahko naredim, je, da sem sam najboljši, kar sem lahko," je na novinarski konferenci zmagovalca že vsaj tretjič ponavljal Vingegaard. Na neposredno vprašanje o Pogačarju in njegovih pripravah je na kratko, a jasno odvrnil in znova povzel svoj moto: "Ne spremljam in ne sledim, kaj počne. Osredotočen sem nase, to je vse, kar lahko naredim."
Tretji s trojčkom Tour, Baskija in Dofineja
A številke ne lažejo in res je Vingegaard poslal sporočilo, da je v izredni formi. Prednost dveh minut in 23 sekund pred Yatesom je največja razlika na elitnih sedmih enotedenskih dirkah po letu 2003. Na Baskiji 2002 je Aitor Osa za 2:36 premagal Davida Etxebarrio. Ne nazadnje je velika razlika presenetila tudi končnega zmagovalca, ki je na seznamu najboljših nasledil ekipnega kolega Primoža Rogliča.
"Presrečen sem, da sem osvojil Kriterij po Dofineji. Ena najpomembnejših dirk na svetu, če ne prav najpomembnejša enotedenska med vsemi. Presrečen in ponosen sem, da mi je uspelo," je po tretji skupni zmagi v sezoni dejal Vingegaard, ki je v zadnjem letu dni nabral trojček Dirka po Franciji, Po Baskiji in Po Dofineji. Zanimivo, da je omenjene tri dirke v karieri uspelo predtem osvojiti le Jacquesu Anquetilu in Luisu Ocañi, zadnjemu celo vse v istem letu 1973.
Ni skrival, da so skušali ujeti Cicconeja
"Ni bil popoln teden, saj smo izgubili Stevna Kruijswijka, kar je velik udarec za nas. Zelo pomemben člen ekipe, upam, da je zdaj z njim že bolje in ga ne boli več toliko. Na srečo pa je bila to edina izguba tedna," je ob koncu Vingegaard opozoril, da vse ni bilo idealno, četudi bo prekaljenega Kruijswijka zdaj v osmerici za prihajajočo Dirko po Franciji zamenjal Wilco Keldermann.
V zadnji, 8. etapi se je pričakovalo, da bo šel še po tretjo etapno zmago, a jim jo speljal ubežni Giulio Ciccone. "Skušali smo ga ujeti, tega ne zanikam. Res si je Ciccone zaslužil zmago. Hiter je bil na spustu, močan na vzponu. Smo ga lovili, a se nam ni posrečilo," je bil odkrit Vingegaard, da si je želel še ene zmage, a hkrati tudi niso tvegali toliko kot Italijan na spustu.
Na začetku vzpona na Bastiljo nad Grenoblom (1,5 km s skoraj 16 %) je za vodilnim Cicconejem zaostajal skoraj minuto, na vzponu je bil Danec sicer najhitrejši in izničil pol minute zaostanka, vendar je bil še vedno za 23 sekund prepočasen.
Samozavesti mu ni manjkalo že pred lansko Dirko po Franciji
"Najprej malo počitka, nato pa še zadnji treningi in priprava za veliki start. Računam, da bom še malce boljši na startu Toura. Vsaj upam tako," se je nasmejal branilec zmage na veliki pentlji, ki je po besedah glavnega športnega direktorja Grische Niermanna z vsako zmago samo še bolj samozavesten. "Seveda z zmago na Dirki po Franciji postaneš še bolj samozavesten, a odkrito rečeno, sem že lani pred Tourom bil močno prepričan vase."
Letos je v 25 dirkalnih dneh zbral kar 11 zmag, lani v vsej sezoni 7, predtem v profesionalni karieri le pet. Februarja je dobil O Gran Camino na severozahodu Španije, nato aprila Baskijo na severovzhodu iste države, zdaj še Dofinejo na jugovzhodu Francije. Edini "poraz" je bilo skupno tretje mesto na marčni dirki Pariz–Nica, ko sta bila boljša David Gaudu in seveda Tadej Pogačar.
Zaradi menjave opreme težko primerjati vate
Kako sam primerja lastno pripravljenost v primerjavi z lani? "Težko povedati. Lahko bi primerjali številke, a ker smo zamenjali opremljevalce, se številke malce drugače berejo. To vemo, tako da morate vprašati vodstvo, kako sem pripravljen v primerjavi z lani, saj to presega moje zmožnosti ocene," je Vingegaard izdal, da zgolj skozi številke nimajo prave primerjave, saj je ekipa zamenjala velik del opreme, tudi merilce moči. Kolesarska modrost veleva, da zares lahko primerjaš le vate istega power-metra na istem kolesu in še to le za dotičnega kolesarja.
Težji začetek v Baskiji za manj živčnosti v pelotonu
Lani je njegova Danska gostila veliki start Dirke po Franciji, zdaj bo to Baskija, ki mu je dobro poznana in se tam odlično počuti. Predvsem pa uvodni etapi v Bilbau in Donostii prinašata razgiban teren, kjer se bodo kapetani mešali s kolesarji na poskok v boju za prvo rumeno majico in prve razlike v boju za skupno razvrstitev.
"Težji start in bolj selektiven. Upam, da bo manj stresa, ker bo glavnina manjša v zaključkih. Lani je bilo veliko živčnosti v velikem pelotonu," je mnenja Vingegaard, ki je sicer doživel podoben Grand Depart leta 2021 v Bretanji, ko se za Jumbo Vismo prvi dnevi niso dobro razpletli in so že izgubili tako prvega kapetana Primoža Rogliča kot stik s Pogačarjem.
In kaj zdaj počne dvakratni zmagovalec Toura? V nedeljo se je poslovil od višinskih priprav na Sierri Nevadi z vožnjo na najvišji asfaltirani vzpon v Evropi – Pico Veleta na 3.300 metrih nadmorske višine (glej priloženo objavo iz Instagrama).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje