Na pandemsko prestavljeni 107. Dirki po Franciji je gorenjski volk iz Klanca pri Komendi zmagal že na krstni veliki pentlji. Kot drugi najmlajši kolesar v zgodovini oziroma najmlajši po letu 1904 in druge izvedbe takrat še zdaleč ne najpomembnejše kolesarske dirke na svetu.
S čopki, ki štrlijo iz čelade, drznim pogledom in mladostniško energijo je Tadej Pogačar fenomen, ki je poskrbel za najbolj dramatični preobrat in razplet Tour de France v zadnjih 30 letih.
Pred štartom 108. izvedbe kolesarske velike pentlje po francoskih cestah se je branilec najbolj čislane rumene majice na svetu razgovoril v spletni konferenci, kateri smo dodali še nekaj izjav po koncu nedeljskega državnega prvenstva v Kopru, ko se je oziral proti Touru.
Kaj bi lani v Nici dejali nekomu, ki bi vam napovedal, da boste zmagali na Dirki po Franciji?
Da se šali, da se norčuje iz mene. Nikoli nisem pričakoval kaj takega.
Kako se razlikuje vzdušje pred tokratnim štartom Toura?
Bilo je drugače, a znotraj ekipe je zelo podobno. Imamo tudi iste covid protokole. Vsaka dirka je že tako zgodba zase.
Koliko etap ste si podrobno pogledali na samih cestah, kjer boste zdaj dirkali?
Letos sem si pogledal kar veliko etap. Mislim, da osem ali devet. Prvi teden bo zagotovo nervozen in tehničen, a ko bomo enkrat v gorah, bo zelo zahtevna trasa.
Kakšen je zdaj vaš vtis o trasi Toura 2021?
Prvi teden bo še bolj nervozen kot na lanskoletni izvedbi Dirke po Franciji. A prva dva dneva delujeta zelo zabavno. Zaključna klančka sta zanimiva in zahtevna. Nihče ne ve, kdo bo zmagal tam, saj je veliko kandidatov. Zagotovo bo vznemirljivo. Gorske etape – skoraj vse sem videl v živo – bodo zelo zahtevne.
Boste že prva dneva, ko se zaključi s krajšima vzponoma, v ospredju?
Odvisno. Lani se je že začelo s težjimi etapami, kar mi je bilo lažje, ker je bilo manj stresa v karavani. Nihče se ne brani rumene majice.
Med pripravami smo vas videli, da ste s kolesarskimi čevlji gazili po snegu. Kakšna zgodba se skriva za tem?
Med višinskimi pripravami v Sestrieru smo si želeli ogledati zaključek 9. etape s ciljem v Tignesu. Predzadnji vzpon 2. kategorije je bil še prekrit s snegom in nismo vedeli, ali naj se obrnemo ali naj gremo kar po snegu. Na koncu je bilo treba prehoditi le nekaj sto metrov po snegu, tako da ni bilo prehudo, le avtomobila sta morala okoli gore, kar jima je vzelo še 3 ure, mi pa smo se medtem zabavali.
Po imenih imate letos močnejšo ekipo kot lani, ko ste zmagali.
Ekipa res veliko pomeni, saj smo skoraj štiri tedne skupaj. Če ni dobrega vzdušja, tudi ni dobrega izida. A imamo pravo ekipo, prav na vsaki dirki se dobro počutim, saj imamo odlično vzdušje.
Ali ste pravi vodja ekipe UAE Emirates?
Ne počutim se kot vodja, ki bi ukazoval in napovedoval, kdo mora kaj delati, saj ima veliko fantov precej več izkušenj kot jaz, vedo kakšno stvar ali dve o kolesarstvu več kot sam osebno. Rafal Majka ima največ izkušenj, pa Rui Costa, pa Vegard Laengen. Eden od njih bo kapetan na cesti ("road captain"), zame je pomembno, da sem dober v skupnem seštevku.
Kaj je pomembno za vzdušje v ekipi?
Pri vzdušju v ekipi mi je pomembno, da ne postanemo tečni in čemerni. Vedno se dogajajo napake, a pomembno se je pomiriti in iz njih kaj naučiti.
S kom si delite sobo na tokratni Dirki po Franciji?
V sobi sem z Mikkelom Bjergom, svetovnim prvakom v vožnji na čas do 23 let. Izredno super fant, isto sva stara, edinole malo smrči ponoči, a se drugače zelo dobro razumeva. Lani sem pa bil sostanovalec izkušenega Marca Marcata.
Kdo so vaši največji tekmeci za skupno zmago?
Vedno so močne ekipe in močni tekmeci. Na Touru moraš biti osredotočen nase, zbran, motiviran in ne delati napak. Veš, kdo je močan in kdo cilja na skupno razvrstitev, a na cesti se hitro pokaže, kdo so najmočnejši.
Bolj sem osredotočen na lastno dirkanje in našo ekipo, se ne ozirom toliko na druge ekipe. Na koncu bomo na cesti in klancih videli, kdo bo najmočnejši. Gremo iz dneva v dan, po najboljših močeh in da kje ne naredimo napake.
Vseeno kakšna beseda o britanski superekipi z več kapetani.
Ineos Grenadiers ima izvrstno ekipo. Res so se zelo dobro pripravili za letos. Nič nočejo narediti narobe. Mislim, da so kar trije ali štirje, ki lahko dirkajo na skupno. Na kronometru bo zagotovo najmočnejši Thomas, v gorah pa najbrž Carapaz in Porte.
Tako na La Vuelti 19 kot na Le Touru 2020 ste bili najmočnejši na koncu. Ali že kaj razmišljate o tretjem tednu?
Zdaj ne razmišljam o zadnjem tednu. Vemo, da bo odločilen, a pristop je res dan po dnevu. Vedno so kakšne pasti in ovire. Tako moram vztrajati štiri oziroma kar pet tednov, saj me čaka še Tokio (olimpijske igre z reprezentanco Slovenije)
Kakšno je vaše mnenje o spremembah, ki jih je deležno cestno kolesarstvo glede pravil o odlaganju odpadkov?
Lepo je, da imamo več tako imenovanih zelenih con, da se lahko znebimo ovitkov ploščic in gelov. Če si moraš vse smeti shraniti v žepe dresa, postane hitro umazano, lepljivo in ni prijetno, da imaš vso hrano na prstih. Prav tako je pomembno, da ravno ne odmetavamo smeti, kjer koli se nam zdi. Tako imaš zdaj dva, tri ovitke, ki jih odvržeš v zeleni coni.
Kaj pa o bidonih, ki so vedno predmet poželenja navijačev, zlasti otrok?
Glede bidonov pa mislim, da je lepo, če jih lahko odvržemo navijačem. Kot otrok in mlad kolesar sem bil velikokrat ob cestah Dirke po Sloveniji, a ob cesti mi nikoli ni uspelo dobiti nobenega bidona. Vedno sem bil malo žalosten zaradi tega. A ko smo šli na Giro 2014 na cilj zadnje etape v Trstu. Takrat je zmagal v šprintu Luka Mezgec, kar je bila prva slovenska zmaga na Dirki po Italiji. Po Mezgečevi zmagi smo šli do parkirišča z avtobusi in vem, da sem dobil ogromno bidonov, mislim, da okoli 15. To je bil res nekaj lepega, shranil sem si jih za vedno.
Kako ocenjujete vaše edine pripravljalne dirke na Tour – Po Sloveniji in državno prvenstvo v Kopru?
Kar dobra dva tedna. Nekaj vzponov in padec, a načeloma dober trening. Privadil sem se na vročino. Sem pripravljen.
Omenjate vročino, s katero imate kakšen dan težave. Tako bo bržkone tudi v Franciji?
Prvi teden sem videl, da ne bo tako vroče v Bretanji, a potem verjamem, da bo zelo poletno.
S kom ste se največ pripravljali v zadnjih tednih?
Kakor smo trenirali, sem največ treniral skupaj z Rafalom Majko. A mislim, da bodo vsi dobro pripravljeni. Formolo pride z Gira. Vsi so oddelali dobre bloke priprav. Mislim, da smo kar močni.
Nekateri menijo, da je naporno pred glavnim ciljem sezone dirkati na domačih cestah.
Letos sem si izbral Po Sloveniji in državno prvenstvo. Ni bilo nič kaj preveč napornega, sam sem zelo užival doma, na domačih cestah in vseh navijačih. Sem bil zaposlen, a z veseljem.
Ali mediji pretiravamo z osredotočenostjo in izpostavljanjem dvoboja Pogačar – Roglič.
Da (nasmešek).
Po odhodu iz Slovenije ste se pred prihodom v Brestu ustavili še v Lavalu, na prizorišču prve vožnje na čas, ki bo že v sredo v okviru 5. etape. Zakaj?
Ker nimam še dosti izkušenj, sam še nisem veliko vozil francoskih dirk. Dobro se je voziti po Franciji, da dobiš občutek. Zlasti na takšnih kronometrih, ki so tehnični, levo-desno, ravnina, ležeči policaj. Dobro je imeti v glavi, kaj te vse čaka.
Kakšen nasvet navijačem v Sloveniji?
Mogoče ugasnite zaslone in pridite v Francijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje