Foto: www.alesfevzer.com
Foto: www.alesfevzer.com

Organizatorji so zaradi zasoljenih cen vstopnic bili deležni kritik že dolgo pred prvenstvom. Posledično tudi zaradi tega namestitve niso zapolnjene, kljub temu da so organizatorji znižali cene vstopnic, ko bodo na sporedu skoki - najbolj atraktivna disciplina za domače navijače.

"Vstopnic smo prodali manj, kot smo si obetali v idealnem scenariju," je za Dnevnik priznal generalni sekretar prireditve Tomaž Šušteršič. Organizatorji so si želeli med 150.000 in 200.000 gledalcev, saj so v prodajo vstopnic vložili veliko energije. V Kranjsko goro so namreč povabili nekatere največje evropske agencije, ki se ukvarjajo s prodajo vstopnic in aranžmajev, a želenega učinka ni bilo.

"S to akcijo smo si želeli zagotoviti večje število obiskovalcev iz tujine, ki ne bi bili vezani na uspehe slovenskih tekmovalcev. Udeležba je bila številčna, odziv agencij pa odličen. Spraševali smo jih za predloge organizacijskih izboljšav ter tudi o cenovni politiki. Odziv na večdnevne vstopnice je bil dober. Agencije so imele rok do 15. septembra, da po najnižji ceni kupijo vstopnice. Danes vemo, da se število tovrstnih gostov giblje okoli 3000," je pojasnil Šušteršič in kot eno od težav navedel relativno slabo letalsko dostopnost Slovenije.

Šušteršič kot eno izmed težav navaja relativno slabo letalsko dostopnost Slovenije. Foto: BoBo
Šušteršič kot eno izmed težav navaja relativno slabo letalsko dostopnost Slovenije. Foto: BoBo

Razloge za manjši obisk iščejo povsod, čez tri tedne bolj atraktivno in cenejše tekmovanje v Planici

Začetna prodaja vstopnic na domačem trgu septembra je bila dobra, a se je do novembra ustavila. Šušteršič je prepričan, da je eden izmed dejavnikov za to tudi covid-19. S prodajo pa se zatika tudi v tujini, manjkajo predvsem nemški gostje, ki zaradi slabših predstav njihovih tekmovalcev ne kažejo zanimanja za SP. Del gostov s Poljske bo manjkal zaradi vojne v Ukrajini, saj številne poljske družine doma gostijo ukrajinske begunce.

Javnost vse od začetka prodaje opozarja, da so cene vstopnic za svetovno prvenstvo preprosto previsoke. Tri tedne po prvenstvu bodo domači ljubitelji skakalnega športa za 35 evrov dobili polete, dolge do 250 metrov. Za ogled SP na občinstvu manj zanimivih manjših napravah so organizatorji zaračunavali skoraj 100 odstotkov več, ostale discipline pa so povprečnemu gledalcu, roko na srce, veliko manj zanimive.

"Ker si lahko obiskovalec na svetovnem prvenstvu ogleda še kakšno tekmo zraven, je cena vstopnice lahko višja. Gibala se je med 49 in 54 evri, če pa je dan res bogat z odločitvami in je povrhu še vikend, smo ocenili, da bi bila še sprejemljiva cena 64 evrov. Za to ceno lahko gledalci v Planici preživijo ves dan in uživajo v programu v areni zabave," je strategijo za Dnevnik razložil Šušteršič.

"V zadnjem obdobju se trudimo prodati vstopnice predvsem slovenskim gledalcem. Zato smo v sodelovanju s Petrolom začeli prodajati popoldanske in družinske vstopnice od 15. ure dalje. Šolam smo za obisk prvenstva med tednom ponudili ceno 12 evrov in pol za otroka ter iz tega naslova dnevno pridobili od 500 do 1000 otrok," je dodal.

Sorodna novica Odpovedi zaradi visokih cen, dragih letalskih povezav in bolezni – Kranjska Gora ni razprodana

Nezapolnjeni ostajajo tudi nastanitveni objekti

Poleg težav s prodajo vstopnic je zaskrbljujoče tudi dejstvo, da v okolici prizorišč prvenstva ostajajo nezapolnjeni tudi nastanitveni objekti. Podražitve na Bledu in v Kranjski Gori v času svetovnega prvenstva se niso obnesle, saj je veliko namestitev tam ostalo praznih. Tudi v občini Kranjska Gora pa se namestitve glede na pričakovano velikost dogodka še najdejo.

"Osrednji hotel na Bledu je skoraj prazen. V zadnjih dveh letih smo se trikrat dobili s predstavniki turističnega gospodarstva in jim dopovedovali, kakšen je cilj svetovnega prvenstva v Planici. Opozarjal sem, da imamo idealne goste, ki jih lahko prepričamo, da se v Slovenijo splača priti, ker imamo dober servis, smo gostoljubni, imamo odlično kulinariko ter smo cenejši od marsikatere alpske države. A moramo ostati pametni pri ceni, saj takega gosta lahko pridobimo za nadaljnjih deset let," pravi Šušterič.

Dodaja, da je kapaciteta enakega standarda v Beljaku ali Trbižu polovico cenejša, zato so velike skupine, tudi do 500 gostov, ki so uvidele, da slovenski hotelirji ne bodo popuščali s ceno, dodobra napolnili zmogljivosti v sosednji Avstriji in Italiji. Pri tem ne gre spregledati, da so bili Beljačani trden partner Planice v vseh kandidaturah za SP, saj so spoznali priložnost za svoj turizem tako v času prvenstva ter tudi kot dolgoročno naložbo.

Obtožbe tudi na račun okoljske škode

Bolj se je zatikali s Trbižem, kjer so sicer dodobra napolnili malho, s prireditelji v Planici pa se niso uspeli dogovoriti za sofinanciranje 50-kilometrske tekme, ki bi se začela v sosednji Italiji in sosedje so tako "prihranili strošek, dodobra pa zaslužili". A za oba partnerja velja dodati, da sta kljub oddaljenosti od doline pod Poncami očitno znala najti ravnotežje med primerno ceno in ponudbo.

V Planici je ob tem, eden od razlogov je epidemija covida-19, ostalo nerealiziranih precej projektov, kot je avtobusno postajališče na poti v Rateče, načrtovana kolesarska cesta ni izpeljana do vstopa v Tamar, temveč je končana nekaj prej. Zaradi odpovedi teh projektov je nižji tudi proračun prvenstva, ki znaša 16 milijonov evrov. Vsem naštetim težavam pa se v zadnjih tednih pridružujejo še obtožbe na račun okoljske škode, ki naj bi jih prireditelji povzročili zaradi gradnje začasnih parkirišč. Ustrezni inšpekcijski postopki so že stekli.

Pestro dogajanje v Planici