Obožujem filme, ki nekoliko spremenijo pravila družbe.

Christos Nikou, režiser filma

Napovednik: Sadeži pozabe, grški film

Sredi pandemije skrivnostne bolezni, ki povzroča nenadno izgubo spomina, se Aris, moški srednjih let, po nasvetu zdravnikov vključi v poseben program okrevanja.
Ta je zasnovan tako, da pomaga pacientu zgraditi novo identiteto, in je sestavljen iz običajnih dejavnosti, kot so obisk kina, oblačenje za noč čarovnic in celo sklepanje prijateljstev. Vključuje opravljanje predlagane naloge, ki jo pacient prejme na kaseti, vsako novo izkušnjo pa mora kot nov spomin posneti s polaroidnim fotoaparatom.

Foto: Boo Productions
Foto: Boo Productions

Aris (Aris Servetalis) je tiha, skrivnostna duša z mehkimi očmi in otipljivim občutkom melanholije, ki zaradi izgube spomina živi življenje kot gledalec. To se začne spreminjati, ko sreča bolnico z amnezijo – žensko po imenu Anna (Sofia Georgovassili), ki je prav tako vključena v program. Anna se svojih nalog loteva z otroško ihto in je nezainteresirana za čustvene nianse v interakciji z ljudmi.

Annini energični, nefiltrirani odzivi na svet so uravnoteženi z Arisovim zadržanim prizadevanjem za razumevanje. Drug drugemu sta popolno nasprotje – s pretresljivo naravo njunega odnosa, ki popestri njune skupne trenutke. Foto: Boo Productions
Annini energični, nefiltrirani odzivi na svet so uravnoteženi z Arisovim zadržanim prizadevanjem za razumevanje. Drug drugemu sta popolno nasprotje – s pretresljivo naravo njunega odnosa, ki popestri njune skupne trenutke. Foto: Boo Productions

Moj oče je pojedel približno sedem ali osem jabolk na dan in imel je neverjeten spomin. Vedno imam v mislih to njegovo podobo, kako jé jabolka. Na nek način je on razlog, zakaj sem napisal ta scenarij.

Christos Nikou, režiser

Čeprav se tudi Aris izogiba intimnemu odnosu s svojim umom in z drugimi ljudmi, v Anni prepozna nekoga, v katerega lahko izgine preko navideznega odnosa brez resnične globine.
Edina stvar, o kateri je Aris zagotovo prepričan, je njegova ljubezen do jabolk. Na nek način je to njegov najbolj intimen odnos. Jabolka so njegova glavna povezava s človekom, kakršen je bil.

Aris obstaja v nekakšni analogni prihodnosti brez družbenih medijev, površen v svojem vključevanju v družbeno življenje in ločen od skupnih izkušenj. Življenje zanj je skupek ritualov, od katerih vsak temelji na razumevanju, kaj pomeni biti pristen človek.

Režiser Nikou Hristos v svojem prvem celovečernem filmu združi subtilno komedijo s tragedijo in s tem ustvari tiho, ganljivo kinematografsko izkušnjo. Foto: Christos Nikou
Režiser Nikou Hristos v svojem prvem celovečernem filmu združi subtilno komedijo s tragedijo in s tem ustvari tiho, ganljivo kinematografsko izkušnjo. Foto: Christos Nikou

Sadeži pozabe (Apples) je film o tem, kaj pomeni biti živ in del širše družbene strukture sveta. Gre za načine, kako se odvrnemo od spominov, ki nam povzročajo najglobljo bolečino. Človeka ni mogoče »vzdrževati« samo s trenutnimi radostmi in nobena stopnja dokumentacije ne more nadomestiti pristnih občutkov teh začetnih trenutkov. Življenje je minljivo, a edini način, da najdemo več veselja, je, da sprejmemo intenzivnost bolečine in izgube. Če je večina izkušenj univerzalnih, potem obstoj temelji na podrobnostih.

APPLES / MILA / SADEŽI POZABE / GRČIJA, POLJSKA, SLOVENIJA / 2020

Režija: Hristos NikuScenarij: Hristos Niku, Stavros RaptisIgrajo: Aris Servetalis, Sofia Georgovasili, Ana Kaledzidu, Argiris Bakirdzis

Nagrade

Zmagovalec Ljubljana International Film Festival 2020
Grški kandidat za Oscar - Academy Award
"VESNA" za najboljšo manjšinsko koprodukcijo Festival Slovenskega Filma 2020
executive producer Cate Blanchett

Po predvajanju bo film še 30 dni na voljo našem portalu RTV 365