Delavke v tovarni čevljev v majhnem kraju, kjer na vsakega moškega pride kar šestnajst žensk, pogosto sanjarijo o romancah.
Vodja kolektiva priredi ples, da bi mlada dekleta, ki živijo v delavskem domu, našla moško družbo.
Mlada svetlolaska Andula, ki ima fanta, čeprav je ta izginil neznano kam, se med plesom s prijateljicama otepa družbe treh vsiljivih in pohotnih vojakov.
Noč po plesu preživi z mladim pianistom Mildo, ki prisluhne njenim težavam. Nato pusti fanta in poišče Mildo v Pragi. Nad nadobudno dekle se spravijo mladeničevi starši, ki sinu prepovedujejo zapletanje z dekleti iz neznanih krajev.
Miloš Forman tukaj na sočuten, a neolepšan način govori o življenju mlade češke delavke, o Pepelki, ki ne sreča princa, temveč vrsto hinavcev, razvajencev in obupancev.
Kot sam pravi v nekem intervjuju, ga je bolj kot kritika družbe, ki je v njegovih filmih sicer vedno navzoča, zanimal zagonetni čustveni, subjektivni svet junakov in junakinj.
Prihodnji petek, 30. 1., bomo ciklus kinematografije Miloša Formana zaključili s filmom Človek z Lune, kjer je v glavni vlogi nastopil Jim Carrey.