Je dobitnica prestižne avstrijske Nestroyeve nagrade, uprizoritev Otroci sonca Gorkega v
izvedbi Schauspiehaus Bochum pa je bila uvrščena na elitni nemški festival Theatertreffen.
S to predstavo je pred nedavnim gostovala tudi pri nas in navdušila slovensko občinstvo.
Maksim Gorki je tragikomedijo Otroci sonca o razklanosti ruske družbe, postavljeno v leto 1905, napisal med prestajanjem osemdnevne zaporne kazni v Petropavlovski trdnjavi v Sankt Peterburgu med neuspešno rusko revolucijo. V njej tematizira epidemijo in propad privilegiranega razreda.
Znanstvenik Protasov, igra ga odlični nizozemski igralec Guy Clemens, si prizadeva za napredek in osvoboditev človeštva, medtem ko s svojo mentalno odsotnostjo povzroča trpljenje svojim najbližjim in niti ne opazi, da zunaj razsaja kolera. Razjarjena množica, ki vdre v meščansko stanovanje, je prepričana, da je prav znanost kriva za pojav epidemije. Psihološko natančna igra igralskega ansambla Bochumskega gledališča.
Delovanje v tujem kulturnem okolju je močno povezano z jezikom, ki ni materni. To prinaša s sabo drugačne reference in humor, ki je v nemškem govornem prostoru
popolnoma drugačen od slovenskega. Nemcem je blizu predvsem farsa, Mateja Koležnik pa obožuje grotesko.
Za estetiko Mateje Koležnik je značilno filmsko kadriranje, poudarek na detajlih, svetlobi in izjemno natančno izdelani scenografiji, v kateri imajo vrata poseben simbolni pomen.
In kaj povedo o njej nemški ustvarjalci? »Neverjetno pronicljiva, psihologinja z velikim srcem, natančna in izjemno iskrena!«
In za konec še razveseljiva novica, ki jo v intervjuju razkrije Mateja Koležnik: da se počasi vrača domov, v slovensko gledališče.