Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Pilot Marjan Bizjan, ki se je v letalski klub v ljubljanskih Mostah včlanil leta 1954, v podjetju Adria Aviopromet pa se je zaposlil 1967, opisuje svoje letalske začetke, dosežke, kariero na Adrii, pa tudi številne nepozabne dogodivščine in nekatere žgečkljive podrobnosti.
Spominja se prvega stečaja Adrie leta 1968, kupovanja in prevzemanja novih letal, težavnega sporazumevanja z ruskimi kontrolorji, ki niso znali angleško, odprtja mariborskega letališča, požara na motorju v Hamburgu, razloži pa še, zakaj so mu rekli, da je travniški pilot.
‘”Adria je najprej zaposlovala pretežno vojaške pilote, kasneje pa so sem in tja vzeli tudi kakšnega travniškega pilota. Tako so nam posmehljivo rekli, ker smo prišli z letališč, ki so imela travnate steze.”
Marjan Bizjan omenja napete odnose Adrie z zveznim prevoznikom JAT in pripoveduje o tem, kako je zaradi letalskih nesreč izgubljal prijatelje, sodelavke, sodelavce, tudi svoje učitelje in učence … Kmalu po tistem, ko je postal vodja pilotov v Adrii, se je 10. septembra 1976 nad krajem Vrbovec pri Zagrebu zgodilo trčenje letal British Airwaysa in Inex Adrie Avioprometa, opisuje tudi splet nesrečnih okoliščin, ki so povzročile tragedijo letala DC-9 na Korziki …
”Dobili so opozorilo, da se približujejo terenu, on je dodal plin, se začel dvigat, splet okoliščin je bil pa tak, da je veter pihal čez greben, bili so v padajočih tokovih, sposobnosti letala so bile zmanjšane. Zmanjkalo mu je le za kakšna dva metra …”
Usodni stečaj Adrie Airways je gospoda Bizjana zelo prizadel, saj se je porušilo vse, kar je soustvarjal: “Edini kapital, ki je ostal, so ljudje in njihovo znanje.”
Tatjana Pirc predstavlja zgodbo o Adrii s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala tri mesece.
val202.si/adria4ever
25 epizod
Triindvajsetega septembra 2019 je posadka Adrie Airways na jutranjem letu Ljubljana–Bruselj v evropski zračni prostor ponesla poseben pozivni znak: Adria4ever. Nekaj dni pozneje se je s stečajem končala 58-letna zgodovina slovenskega letalskega prevoznika, ki nam je dal krila. V posebnem podkastu se spominjamo vzponov in padcev Adrie Airways, pilotov, stevardes in številnih drugih (so)potnikov Slovenije nad oblaki. Objavljamo pričevanja, dejstva in mejnike, ki jih je v večmesečnem raziskovalnem delu zbrala Tatjana Pirc.
Pilot Marjan Bizjan, ki se je v letalski klub v ljubljanskih Mostah včlanil leta 1954, v podjetju Adria Aviopromet pa se je zaposlil 1967, opisuje svoje letalske začetke, dosežke, kariero na Adrii, pa tudi številne nepozabne dogodivščine in nekatere žgečkljive podrobnosti.
Spominja se prvega stečaja Adrie leta 1968, kupovanja in prevzemanja novih letal, težavnega sporazumevanja z ruskimi kontrolorji, ki niso znali angleško, odprtja mariborskega letališča, požara na motorju v Hamburgu, razloži pa še, zakaj so mu rekli, da je travniški pilot.
‘”Adria je najprej zaposlovala pretežno vojaške pilote, kasneje pa so sem in tja vzeli tudi kakšnega travniškega pilota. Tako so nam posmehljivo rekli, ker smo prišli z letališč, ki so imela travnate steze.”
Marjan Bizjan omenja napete odnose Adrie z zveznim prevoznikom JAT in pripoveduje o tem, kako je zaradi letalskih nesreč izgubljal prijatelje, sodelavke, sodelavce, tudi svoje učitelje in učence … Kmalu po tistem, ko je postal vodja pilotov v Adrii, se je 10. septembra 1976 nad krajem Vrbovec pri Zagrebu zgodilo trčenje letal British Airwaysa in Inex Adrie Avioprometa, opisuje tudi splet nesrečnih okoliščin, ki so povzročile tragedijo letala DC-9 na Korziki …
”Dobili so opozorilo, da se približujejo terenu, on je dodal plin, se začel dvigat, splet okoliščin je bil pa tak, da je veter pihal čez greben, bili so v padajočih tokovih, sposobnosti letala so bile zmanjšane. Zmanjkalo mu je le za kakšna dva metra …”
Usodni stečaj Adrie Airways je gospoda Bizjana zelo prizadel, saj se je porušilo vse, kar je soustvarjal: “Edini kapital, ki je ostal, so ljudje in njihovo znanje.”
Tatjana Pirc predstavlja zgodbo o Adrii s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala tri mesece.
val202.si/adria4ever
Primož Jovanović, ki mu prijatelji pravijo Kiko, je bil kapitan pri Adrii Airways. V letu 2019 se je javno zelo izpostavil, ko je začel skupaj s še nekaterimi sodelavci opozarjati na hude težave Adrie. Iskali so somišljenike in podpornike, trkali na vrata vplivnežev, saj so bili prepričani, da je Adrio še mogoče rešiti. "Poskusili smo vse," pravi Primož, ki je na koncu ugotovil, da jih odločevalci sploh niso jemali resno. Zato je izbral novo pot, odšel k letalskemu prevozniku LOT (poljski nacionalni prevoznik), uspešno opravil prešolanje na večje letalo (s CRJ na Boing 787 Dreamliner), zdaj pa, kot mi vsi, komaj čaka, da se življenje spet normalizira. Covid 19 je namreč letalstvo spravil na kolena. Primož Jovanović pa ob tem dodaja, da se njega, večnega borca in optimista, ne da spraviti na kolena.
Včasih je treba prijeti bika za roge in ugrizniti tudi v kakšno kislo jabolko, pravita zakonca Levičar, ki sta bila stevardesa in pilot pri Adrii Airways.
Pilotka Alja Berčič Ivanuš je bila edina kapitanka v Adrii Airways.
Francozi, Nizozemci, Finci, Švedi, Španci, Italijani so se počutili kot del Adrijine družine “558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo,” so konec septembra 2019 v pismu javnosti napisali zaposleni v Adrii Airways. Petsto oseminpetdeset jih je bilo, med njimi vsako leto tudi več tujcev, predvsem pilotov.
Koronavirus je naša življenja postavil na glavo, zaradi pandemije se je ustavil tudi letalski promet.
Dejan Slodej in Andrej Petelin sta iskala napake v sistemu. V letalstvu mora biti vse po predpisih, zato nenehno potekajo preverjanja.
Slovenija brez nacionalnega prevoznika postaja zaprta vasica, pravi Anton Barbo.
Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.
Katja Mravlje in Dušanka Prelc Premate o delu posadk Adrie Airways.
Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.
Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.
Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.
Ljerka Zupančič, ki je 12 let vodila službo za odnose z javnostmi Adrie Airways, in stevardesa Adriana Šelj.
Najprej je bil pomočnik glavnega direktorja Kocijančiča (od decembra 1985 do decembra 1986), potem komercialni direktor, od 1993 do 2001 pa je bil Peter Grašek generalni direktor Adrie Airways.
Janez Kocijančič je bil pred kratkim gost podkasta Adria4Ever. Kar enajst let je vodil letalsko družbo Inex Adria Aviopromet, s katero je bila tesno povezana tudi Adria Airways.
Adrii se je pridružila leta 1978. Prijavila se je na razpis za stevardese in stevarde, kar kmalu se je lahko tudi zaposlila, saj se je Adria v tistem času razvijala, posodabljala floto in širila svojo dejavnost, zato so potrebovali tudi več kabinskega osebja, je povedala Barbara Žnidar, ki jo poznamo tudi iz modnega sveta.
Helena Metličar kot iz rokava stresa podatke in zanimivosti o Adrii Airways.
Nataša Šramel, upokojena stevardesa inštruktorica, pripoveduje o tem, kako je živela z Adrio in za Adrio.
Neveljaven email naslov