Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Kako letošnja Cankarjeva nagrajenka razume gledališče, družbo, telesnost in lastno delo
Kako letošnja Cankarjeva nagrajenka razume gledališče, družbo, telesnost in lastno delo
V Cankarjevem domu na Vrhniki so tretjič podelili Cankarjeve nagrade. Te za najboljšo izvirno knjigo pretekla leta s področij pripovedništva, lirike, dramatike ali esejistike podeljujejo Slovenski center PEN, Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Univerza v Ljubljani ter Znanstvenoraziskovalni center SAZU, v sodelovanju z občino Vrhnika. Letos so bili nominirani Nina Dragičević s pesniško zbirko To telo, pokončno, Dušan Šarotar z romanom Zvezdna karta ter končna nagrajenka Simona Semenič z zbirko dramskih besedil Tri igre za punce. Ta združuje dela ti si čudež, kjer je osrednji poudarek na neizpolnjenih željah, ni to to govori o ženskah, ki si želijo napisati dramo, a nobena misel ni dovolj dobra, da bi jim to uspelo, lepe vide lepo gorijo pa pripovedujejo zgodbo čarovnic – izjemnih žensk, ki so bile s strani družbe zatirane in odrinjene na rob.
Kot je poudarila Nina Dragičević v spremni besedi k nagrajeni zbirki Tri igre za punce:
''Dela Simone Semenič niso posamična, niso elementi, kontinuiteta so. Glavna osišča njenih tekstov črpajo iz glavnih osišč vseh družb – patriarhat, družbeno nasilje, nasilje nad telesom, nasilje nad seksualnostjo, nasilje nad prostorom itn. – avtorica pa jih razgalja in poglablja, eno in isto vsakič znova novo. Staro, znano, živeto, v čemer se skriva neraziskano (in samoumevno) kot novo."
Avtorica kot eno osrednjih tem svojih del prepoznava telesnost. O tem je na slovesnosti na Vrhniki v pogovoru nominirancev z literarno kritičarko Diano Pungeršič povedala, da zavrača miselnost, da telesnost vleče k tlom. O navezavah na krščansko idejo o večvrednosti duše poudarja, da nič telesnega ne bi smelo biti slabo ali slabše - nečiste misli in telesna hrepenenja so sveta. Ta optimistična in vedra pisateljica, kot se je letošnja Cankarjeva nagrajenka Simona Semenič označila ob podelitvi tako pravi, da se: "V besedi hrepenenje zven popolno zlije s pomenom."
Kako letošnja Cankarjeva nagrajenka razume gledališče, družbo, telesnost in lastno delo
Kako letošnja Cankarjeva nagrajenka razume gledališče, družbo, telesnost in lastno delo
V Cankarjevem domu na Vrhniki so tretjič podelili Cankarjeve nagrade. Te za najboljšo izvirno knjigo pretekla leta s področij pripovedništva, lirike, dramatike ali esejistike podeljujejo Slovenski center PEN, Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Univerza v Ljubljani ter Znanstvenoraziskovalni center SAZU, v sodelovanju z občino Vrhnika. Letos so bili nominirani Nina Dragičević s pesniško zbirko To telo, pokončno, Dušan Šarotar z romanom Zvezdna karta ter končna nagrajenka Simona Semenič z zbirko dramskih besedil Tri igre za punce. Ta združuje dela ti si čudež, kjer je osrednji poudarek na neizpolnjenih željah, ni to to govori o ženskah, ki si želijo napisati dramo, a nobena misel ni dovolj dobra, da bi jim to uspelo, lepe vide lepo gorijo pa pripovedujejo zgodbo čarovnic – izjemnih žensk, ki so bile s strani družbe zatirane in odrinjene na rob.
Kot je poudarila Nina Dragičević v spremni besedi k nagrajeni zbirki Tri igre za punce:
''Dela Simone Semenič niso posamična, niso elementi, kontinuiteta so. Glavna osišča njenih tekstov črpajo iz glavnih osišč vseh družb – patriarhat, družbeno nasilje, nasilje nad telesom, nasilje nad seksualnostjo, nasilje nad prostorom itn. – avtorica pa jih razgalja in poglablja, eno in isto vsakič znova novo. Staro, znano, živeto, v čemer se skriva neraziskano (in samoumevno) kot novo."
Avtorica kot eno osrednjih tem svojih del prepoznava telesnost. O tem je na slovesnosti na Vrhniki v pogovoru nominirancev z literarno kritičarko Diano Pungeršič povedala, da zavrača miselnost, da telesnost vleče k tlom. O navezavah na krščansko idejo o večvrednosti duše poudarja, da nič telesnega ne bi smelo biti slabo ali slabše - nečiste misli in telesna hrepenenja so sveta. Ta optimistična in vedra pisateljica, kot se je letošnja Cankarjeva nagrajenka Simona Semenič označila ob podelitvi tako pravi, da se: "V besedi hrepenenje zven popolno zlije s pomenom."
Neveljaven email naslov