Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Ali smo pripravljeni na avtonomno vožnjo

27.06.2020

Mnogi od nas še niso pripravljeni, da bi izpustili volan svojega vozila iz rok in prepustili upravljanje robotu. A avtonomna vožnja se napoveduje, prihaja. Andrej Brglez poudarja, da sta poti v avtonomno vožnjo dve: prva, tehnološka, bo hitra, tista druga, ki se ima zgoditi v naših glavah, pa bo bolj počasna. Vozili smo Nissan X-trail z dizlom in bencinarjem. Volkswagen predstavlja novi arteon, tudi v različici Shooting Brake, Opel napoveduje prihod nove mokke.

Prva je tehnološka in bo hitra. Ker pa človek svoje navade težko spreminja, bo tista druga, kjer so pomembne osebne izkušnje, daljša in precej bolj počasna, trdi Andrej Brglez

"Prepričan sem, da mnogi od nas še niso pripravljeni, da bi spustili volan svojega vozila iz rok in prepustili upravljanje robotu. A avtonomna vožnja se napoveduje, prihaja, in treba se bo soočiti s to tehnološko novostjo, ki je zelo revolucionarna, o tem ni dvoma". Andrej Brglez razmišlja, da sta poti v avtonomno vožnjo pravzaprav dve. Tista prva tehnološka ima pot že tlakovano in bo hitra; ker človek težko spreminja svoje navade, pa  bo tista druga, ki se ima zgoditi v naših glavah, bolj počasna.

Čeprav vemo, da Nissanov večji športni terenec X-trail ni več rosno mlad, nam je bilo druženje z njim kot vselej doslej zanimivo in prijetno. Pravzaprav smo tokrat vozili dva modela, razlika je bila predvsem v pogonskih kombinacijah. 1.3 litrski agregat, ki ga v svoje modele vgrajujeta tudi Mercedes Benz in seveda Renault, je prva možnost. Turbo bencinski motor s 117 kilovati moči teče mirno in prijetno ter povsem zadostuje za križarjenje po urbanih cestah, kjer lahko povprečno porabo približamo sedmim litrom, na avtocestah pa se hitro dvigne nad osem litrov. Za še več udobja poskrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki v glavnem dovolj hitro sledi željam voznika. Da gre predvsem za prostorsko razkošnega družinskega prevoznika, ki ni prav ljubitelj kakšne terenske vožnje, potrjuje še dejstvo, da v tej bencinski kombinaciji ni na voljo štirikolesnega pogona.

Rekli smo, da avtomobil, predvsem kar zadeva nekaj detajlov v notranjosti, ni  zadnji modni hit (na primer, ekran je le sedempalčni, tudi digitalizacija je konkurente že precej bolj odločno zajela), je pa ob tem treba poudariti, da je bila opremljenost testnega X-traila bogata in konkurenčna. Cena tako tudi ni  skromna, a se nam dobrih 35 tisočakov v primerjavi s tekmeci vseeno ne zdi pretirana.

Drugi testni X-trail, s katerim smo se izogibali okužbi s koronavirusom, pa je bil dizelski, in sicer ga je poganjal 1.7 litrski 110- kilovatni motor. Tu je bil zraven tudi štirikolesni pogon, kar pomeni tudi več teže in posledično nekoliko manj živahnosti, a vozilo se zato ne ustraši tudi kakšnega bolj zoprnega terena ali manj prijazne podlage, povprečna poraba goriva pa znaša približno sedem litrov. S kopico asistenčnih sistemov za več varnosti in udobja (ne manjka praktično nič) se cena dvigne na 40 tisočakov. Gre torej za prostornega in udobnega športnega terenca, ki mu ne manjka prav nič, razen kanček sodobnosti. A verjamemo, da bodo tudi za to pri Nissanu že prav kmalu poskrbeli.

Za enkrat nam še pustijo, da držimo v rokah volane svojih vozil, tako tudi nova Oplova mokka ne bo brez. Sicer se po osmih letih napoveduje – kot pravijo, izjemno energična, zabavna in okretna nova generacija mokke. Zaradi krajših previsov deluje bolj čvrsto in drzno, sicer pa predstavlja nov obraz znamke Opel in novo zasnovo kokpita. Ob dizelskih in bencinskih agregatih bo v ponudbi tudi električna mokka, prodaja nove mokke pa se bo začela konec leta.

Volkswagen pa bo letos na trg pripeljal kar 34 novih modelov, kar pomeni najširšo modelsko ofenzivo do sedaj. V okviru svetovne premiere novega arteona se bo tako predstavila še ena izvedba tega modela – arteon Shooting Brake. Tako bo Volkswagen okrepil svojo ponudbo v pomembnem srednjem avtomobilskem segmentu. Tudi arteon bo imel volan, ki ga bo za zdaj sukal voznik sam.

S pomočjo volana se veliko vijuga tudi v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. V torek bo tam 20 mladih voznic in voznikov, ki bodo nastopili v finalu letošnjega že četrtega izbora Najboljši za volanom. Zmagovalec in zmagovalka bosta za eno leto prejela v uporabo novi Fordov športni križanec puma, najboljši trije pa se bodo oktobra udeležili tudi tekmovanja mladih voznikov iz petih evropskih avtomobilskih klubov, ki bo oktobra na Poljskem.


Avtomobilsko prometne minute

868 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Ali smo pripravljeni na avtonomno vožnjo

27.06.2020

Mnogi od nas še niso pripravljeni, da bi izpustili volan svojega vozila iz rok in prepustili upravljanje robotu. A avtonomna vožnja se napoveduje, prihaja. Andrej Brglez poudarja, da sta poti v avtonomno vožnjo dve: prva, tehnološka, bo hitra, tista druga, ki se ima zgoditi v naših glavah, pa bo bolj počasna. Vozili smo Nissan X-trail z dizlom in bencinarjem. Volkswagen predstavlja novi arteon, tudi v različici Shooting Brake, Opel napoveduje prihod nove mokke.

Prva je tehnološka in bo hitra. Ker pa človek svoje navade težko spreminja, bo tista druga, kjer so pomembne osebne izkušnje, daljša in precej bolj počasna, trdi Andrej Brglez

"Prepričan sem, da mnogi od nas še niso pripravljeni, da bi spustili volan svojega vozila iz rok in prepustili upravljanje robotu. A avtonomna vožnja se napoveduje, prihaja, in treba se bo soočiti s to tehnološko novostjo, ki je zelo revolucionarna, o tem ni dvoma". Andrej Brglez razmišlja, da sta poti v avtonomno vožnjo pravzaprav dve. Tista prva tehnološka ima pot že tlakovano in bo hitra; ker človek težko spreminja svoje navade, pa  bo tista druga, ki se ima zgoditi v naših glavah, bolj počasna.

Čeprav vemo, da Nissanov večji športni terenec X-trail ni več rosno mlad, nam je bilo druženje z njim kot vselej doslej zanimivo in prijetno. Pravzaprav smo tokrat vozili dva modela, razlika je bila predvsem v pogonskih kombinacijah. 1.3 litrski agregat, ki ga v svoje modele vgrajujeta tudi Mercedes Benz in seveda Renault, je prva možnost. Turbo bencinski motor s 117 kilovati moči teče mirno in prijetno ter povsem zadostuje za križarjenje po urbanih cestah, kjer lahko povprečno porabo približamo sedmim litrom, na avtocestah pa se hitro dvigne nad osem litrov. Za še več udobja poskrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki v glavnem dovolj hitro sledi željam voznika. Da gre predvsem za prostorsko razkošnega družinskega prevoznika, ki ni prav ljubitelj kakšne terenske vožnje, potrjuje še dejstvo, da v tej bencinski kombinaciji ni na voljo štirikolesnega pogona.

Rekli smo, da avtomobil, predvsem kar zadeva nekaj detajlov v notranjosti, ni  zadnji modni hit (na primer, ekran je le sedempalčni, tudi digitalizacija je konkurente že precej bolj odločno zajela), je pa ob tem treba poudariti, da je bila opremljenost testnega X-traila bogata in konkurenčna. Cena tako tudi ni  skromna, a se nam dobrih 35 tisočakov v primerjavi s tekmeci vseeno ne zdi pretirana.

Drugi testni X-trail, s katerim smo se izogibali okužbi s koronavirusom, pa je bil dizelski, in sicer ga je poganjal 1.7 litrski 110- kilovatni motor. Tu je bil zraven tudi štirikolesni pogon, kar pomeni tudi več teže in posledično nekoliko manj živahnosti, a vozilo se zato ne ustraši tudi kakšnega bolj zoprnega terena ali manj prijazne podlage, povprečna poraba goriva pa znaša približno sedem litrov. S kopico asistenčnih sistemov za več varnosti in udobja (ne manjka praktično nič) se cena dvigne na 40 tisočakov. Gre torej za prostornega in udobnega športnega terenca, ki mu ne manjka prav nič, razen kanček sodobnosti. A verjamemo, da bodo tudi za to pri Nissanu že prav kmalu poskrbeli.

Za enkrat nam še pustijo, da držimo v rokah volane svojih vozil, tako tudi nova Oplova mokka ne bo brez. Sicer se po osmih letih napoveduje – kot pravijo, izjemno energična, zabavna in okretna nova generacija mokke. Zaradi krajših previsov deluje bolj čvrsto in drzno, sicer pa predstavlja nov obraz znamke Opel in novo zasnovo kokpita. Ob dizelskih in bencinskih agregatih bo v ponudbi tudi električna mokka, prodaja nove mokke pa se bo začela konec leta.

Volkswagen pa bo letos na trg pripeljal kar 34 novih modelov, kar pomeni najširšo modelsko ofenzivo do sedaj. V okviru svetovne premiere novega arteona se bo tako predstavila še ena izvedba tega modela – arteon Shooting Brake. Tako bo Volkswagen okrepil svojo ponudbo v pomembnem srednjem avtomobilskem segmentu. Tudi arteon bo imel volan, ki ga bo za zdaj sukal voznik sam.

S pomočjo volana se veliko vijuga tudi v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. V torek bo tam 20 mladih voznic in voznikov, ki bodo nastopili v finalu letošnjega že četrtega izbora Najboljši za volanom. Zmagovalec in zmagovalka bosta za eno leto prejela v uporabo novi Fordov športni križanec puma, najboljši trije pa se bodo oktobra udeležili tudi tekmovanja mladih voznikov iz petih evropskih avtomobilskih klubov, ki bo oktobra na Poljskem.


26.10.2024

Kakšna je razlika med kakovostno in slabo pnevmatiko?

Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.


28.09.2024

Kitajska pospešeno v električno prihodnost

Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.


20.06.2024

120 let FIA

Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov