Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Kako natančni smo lahko pri napovedovanju mobilnosti v prihodnosti?
Vemo da bo tudi jutri pomembna. Celo ključna. Na kaj najprej pomislimo, ko rečemo, da bo popolnoma drugačna. Da bo elektrificirana. Pa povezana, deljena in avtonomna.
Pa je to res vse kar lahko vemo o prihodni mobilnosti. Janez Martinčič in Andrej Brglez povesta, da vemo še veliko več, a da bo treba novo prihodnost najprej tudi živeti v posebnem mestu - laboratoriju, ki ga na Japonskem gradi Toyota in v katerem se bodo ljudje naučili živeti z roboti. Ne samo avtomobilskimi, ampak tudi s številnimi drugimi.
Toyota načrtuje zgraditi pravo mesto, kjer bo živela pisana druščin ljudi. Preučevali bodo in se učili, kako se bodo znašli v odnosu do strojev, ki bodo skrbeli praktično za vse.
Ko rečemo, da bo mobilnost v prihodnosti popolnoma drugačna, na kaj najprej pomislimo. Da bo elektrificirana. Pa povezana, deljena in avtonomna. Najprej je treba razumeti, kaj pravzaprav vse to pomeni, potem pa pomisliti, da vemo veliko več, da naše premišljevanje lahko seže še precej dlje. Toyota načrtuje zgraditi pravo mesto, kjer bo živela pisana druščin ljudi. Preučevali bodo in se učili, kako se bodo znašli v odnosu do strojev, ki bodo skrbeli praktično za vse. Andrej Brglez se sprašuje, ali bi lahko že danes otroke opozorili na to, kar prihaja, da nas in njih ne bi prihodnost ujela nepripravljene. Sobivanje z roboti je tu in na to je treba biti pripravljen.
Ker enoprostorni avtomobili niso več tako modni, kot so bili nekdaj, marsikdo pa ima rad veliko prostora, so snovalci hitro našli novo kombinacijo. Zadnje čase so na zmagovitem pohodu športna terenska vozila; kaj ko bi jih malo raztegnili in povečali njihovo prostornost ter jih s tem približali enoprostornim avtomobilom, so si rekli. Eden tipičnih predstavnikov je Volkswagnov Tiguan, ki so mu dodali dobra dva decimetra dolžine in ga poimenovali »Allspace«. O prostornosti spredaj ne bi izgubljali besed, tudi na zadnji klopi je še dovolj udobja za tri, obstaja pa še možnost dodatka dveh zložljivih sedežev v prtljažnik. Testni allspace jih ni imel, predvidevamo, da pretiranega udobja na njih ni, zato smo bili zadovoljni, da je bilo vseh 700 litrov zadaj na voljo za prtljago. Lahko si omislite manj zmogljiv, 110-kilovatni turbodizel, lahko tudi 176- kilovatnega, ki je že prav športno zmogljiv, vendar se je nam 140-kilovatni, ki je poganjal preizkusno vozilo (v kombinaciji z dvosklopčnim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom), zdel kar pravi. Dovolj poskočen je, če je treba, in ima primerno povprečno porabo – približno sedem litrov. Z bogatim naborom opreme, ki je dodatno zajemala še paket R-line edition – ta poskrbi za nekoliko bolj dinamičen videz in vožnjo – pa s prijetnimi materiali in odlično izdelavo je Tiguan Allspace prav imeniten in udoben družinski prevoznik, ki bi razveselil vsakega družinskega člana, o tem smo prepričani. Toda cena, ki krepko presega 40 tisočakov, žal onemogoča, da bi se ta varni in moderni avtomobil zapeljal še v kakšno garažo več …
Zdaj pa k novostim. Nova Škoda octavia je že tu; prostorna, tehnično dovršena, modernejša. Sicer smo slišali, da bo prodaja Škod v letošnjem letu nekoliko manjša od sedem tisoč, a kot je povedal Petr Podlipny, vodja znamke Škoda v Sloveniji, jim je letos uspelo obdržati približno enak obseg prodaje, kljub temu da je trg skromnejši za tretjino. Ve se, da je octavia paradni konj avtomobilske znamke in jih vsako leto prodajo vsaj 2.500. Zdaj so jih samo v juniju prodali že 400, kar spet kaže na uspešnost modela. Čeprav je v novi limuzinski izvedbi octavia s svojimi kupejevskimi potezami tudi privlačna, pa bo velika večina prodanih v karavanski izvedbi, ki se lahko pohvali s 640 litrskim prtljažnim prostorom, kar je še za 40 litrov več od limuzinske izvedbe. Med vsemi dobrotami, ki jih prinaša nova octavia, naj posebej omenim, da je to prva Škoda s prikazovalnikom »head-up«, z elektronskim načinom pretikanja samodejnega menjalnika, prvič tudi s tripodročno klimatsko napravo, ponuja pa tudi matrične žaromete LED. Cene za osnovni model z litrskim TSI motorjem se pri nas začenjajo pri 17.700 evrih, karavanska izvedba je 700 evrov dražja.
K nam je tudi že zapeljal prenovljeni, kot pravijo, edini ultra kompaktni športni terenec, Suzuki ignis. Spremenjen videz poudarjajo nova maska in odbijači, notranjost pa so zasnovali v futurističnem urbanem stilu. Ignisa zdaj poganja izboljšan 1.2 DualJet motor, tudi v kombinaciji z blagim hibridnim sistemom, najvišja stopnja opreme prinaša tudi brezstopenjski samodejni menjalnik CVT.
Za jesen pa Suzuki obljublja robustnega športnega SUV-ja ACROSS, ki bo opremljen z izpopolnjenim priključnim hibridnim sistemom in elektronskim štirikolesnim pogonom. ACROSS je prvi model, ki ga dobavlja Toyota v okviru poslovnega sporazuma med Toyoto in Suzukijem.
Po otvoritvi objekta Cupra Garage in predstavitvi modela Cupra leon, zdaj pri Cupri za jesen napovedujejo prihod prvega modela, ki je bil razvit posebej za znamko Cupra, to je formentor. Sodoben in atraktiven križanec, ki je dobil ime po rtu na španskem otoku Majorka, bo na voljo s široko paleto motorjev, tudi z 228 kilovatnim bencinskim.
Pri Renaultu beležijo komercialno oživljanje evropske prodaje vozil. Tako so v juniju zabeležili rekordno število naročil za električni model Zoe, več kot 11 tisoč, in le nekaj manj registracij; preko sedem tisoč v Franciji, ki je sicer največji trg za električna vozila, skoraj dva tisoč v Nemčiji, pri nas pa je bil s 45 prodanimi primerki v juniju Zoe tudi najbolje prodajano električno vozilo.
AMZS je tudi letos pripeljala do konca Izbor za najboljšo mlado voznico in voznika Slovenije. Po tem, ko se je prijavilo več kot 4.500 fantov in deklet, jih je pred dnevi 20 nastopilo v finalu. Najbolje sta se z izzivi spoprijela in na koncu osvojila naslov Najboljši za volanom študentka arhitekture iz Vira pri Domžalah Petra Prašnikar in bodoči 23-letni inženir strojništva iz Krškega Matej Gorjan. Za nagrado se bosta lahko eno leto vozila vsak s svojo Fordovo pumo.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Kako natančni smo lahko pri napovedovanju mobilnosti v prihodnosti?
Vemo da bo tudi jutri pomembna. Celo ključna. Na kaj najprej pomislimo, ko rečemo, da bo popolnoma drugačna. Da bo elektrificirana. Pa povezana, deljena in avtonomna.
Pa je to res vse kar lahko vemo o prihodni mobilnosti. Janez Martinčič in Andrej Brglez povesta, da vemo še veliko več, a da bo treba novo prihodnost najprej tudi živeti v posebnem mestu - laboratoriju, ki ga na Japonskem gradi Toyota in v katerem se bodo ljudje naučili živeti z roboti. Ne samo avtomobilskimi, ampak tudi s številnimi drugimi.
Toyota načrtuje zgraditi pravo mesto, kjer bo živela pisana druščin ljudi. Preučevali bodo in se učili, kako se bodo znašli v odnosu do strojev, ki bodo skrbeli praktično za vse.
Ko rečemo, da bo mobilnost v prihodnosti popolnoma drugačna, na kaj najprej pomislimo. Da bo elektrificirana. Pa povezana, deljena in avtonomna. Najprej je treba razumeti, kaj pravzaprav vse to pomeni, potem pa pomisliti, da vemo veliko več, da naše premišljevanje lahko seže še precej dlje. Toyota načrtuje zgraditi pravo mesto, kjer bo živela pisana druščin ljudi. Preučevali bodo in se učili, kako se bodo znašli v odnosu do strojev, ki bodo skrbeli praktično za vse. Andrej Brglez se sprašuje, ali bi lahko že danes otroke opozorili na to, kar prihaja, da nas in njih ne bi prihodnost ujela nepripravljene. Sobivanje z roboti je tu in na to je treba biti pripravljen.
Ker enoprostorni avtomobili niso več tako modni, kot so bili nekdaj, marsikdo pa ima rad veliko prostora, so snovalci hitro našli novo kombinacijo. Zadnje čase so na zmagovitem pohodu športna terenska vozila; kaj ko bi jih malo raztegnili in povečali njihovo prostornost ter jih s tem približali enoprostornim avtomobilom, so si rekli. Eden tipičnih predstavnikov je Volkswagnov Tiguan, ki so mu dodali dobra dva decimetra dolžine in ga poimenovali »Allspace«. O prostornosti spredaj ne bi izgubljali besed, tudi na zadnji klopi je še dovolj udobja za tri, obstaja pa še možnost dodatka dveh zložljivih sedežev v prtljažnik. Testni allspace jih ni imel, predvidevamo, da pretiranega udobja na njih ni, zato smo bili zadovoljni, da je bilo vseh 700 litrov zadaj na voljo za prtljago. Lahko si omislite manj zmogljiv, 110-kilovatni turbodizel, lahko tudi 176- kilovatnega, ki je že prav športno zmogljiv, vendar se je nam 140-kilovatni, ki je poganjal preizkusno vozilo (v kombinaciji z dvosklopčnim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom), zdel kar pravi. Dovolj poskočen je, če je treba, in ima primerno povprečno porabo – približno sedem litrov. Z bogatim naborom opreme, ki je dodatno zajemala še paket R-line edition – ta poskrbi za nekoliko bolj dinamičen videz in vožnjo – pa s prijetnimi materiali in odlično izdelavo je Tiguan Allspace prav imeniten in udoben družinski prevoznik, ki bi razveselil vsakega družinskega člana, o tem smo prepričani. Toda cena, ki krepko presega 40 tisočakov, žal onemogoča, da bi se ta varni in moderni avtomobil zapeljal še v kakšno garažo več …
Zdaj pa k novostim. Nova Škoda octavia je že tu; prostorna, tehnično dovršena, modernejša. Sicer smo slišali, da bo prodaja Škod v letošnjem letu nekoliko manjša od sedem tisoč, a kot je povedal Petr Podlipny, vodja znamke Škoda v Sloveniji, jim je letos uspelo obdržati približno enak obseg prodaje, kljub temu da je trg skromnejši za tretjino. Ve se, da je octavia paradni konj avtomobilske znamke in jih vsako leto prodajo vsaj 2.500. Zdaj so jih samo v juniju prodali že 400, kar spet kaže na uspešnost modela. Čeprav je v novi limuzinski izvedbi octavia s svojimi kupejevskimi potezami tudi privlačna, pa bo velika večina prodanih v karavanski izvedbi, ki se lahko pohvali s 640 litrskim prtljažnim prostorom, kar je še za 40 litrov več od limuzinske izvedbe. Med vsemi dobrotami, ki jih prinaša nova octavia, naj posebej omenim, da je to prva Škoda s prikazovalnikom »head-up«, z elektronskim načinom pretikanja samodejnega menjalnika, prvič tudi s tripodročno klimatsko napravo, ponuja pa tudi matrične žaromete LED. Cene za osnovni model z litrskim TSI motorjem se pri nas začenjajo pri 17.700 evrih, karavanska izvedba je 700 evrov dražja.
K nam je tudi že zapeljal prenovljeni, kot pravijo, edini ultra kompaktni športni terenec, Suzuki ignis. Spremenjen videz poudarjajo nova maska in odbijači, notranjost pa so zasnovali v futurističnem urbanem stilu. Ignisa zdaj poganja izboljšan 1.2 DualJet motor, tudi v kombinaciji z blagim hibridnim sistemom, najvišja stopnja opreme prinaša tudi brezstopenjski samodejni menjalnik CVT.
Za jesen pa Suzuki obljublja robustnega športnega SUV-ja ACROSS, ki bo opremljen z izpopolnjenim priključnim hibridnim sistemom in elektronskim štirikolesnim pogonom. ACROSS je prvi model, ki ga dobavlja Toyota v okviru poslovnega sporazuma med Toyoto in Suzukijem.
Po otvoritvi objekta Cupra Garage in predstavitvi modela Cupra leon, zdaj pri Cupri za jesen napovedujejo prihod prvega modela, ki je bil razvit posebej za znamko Cupra, to je formentor. Sodoben in atraktiven križanec, ki je dobil ime po rtu na španskem otoku Majorka, bo na voljo s široko paleto motorjev, tudi z 228 kilovatnim bencinskim.
Pri Renaultu beležijo komercialno oživljanje evropske prodaje vozil. Tako so v juniju zabeležili rekordno število naročil za električni model Zoe, več kot 11 tisoč, in le nekaj manj registracij; preko sedem tisoč v Franciji, ki je sicer največji trg za električna vozila, skoraj dva tisoč v Nemčiji, pri nas pa je bil s 45 prodanimi primerki v juniju Zoe tudi najbolje prodajano električno vozilo.
AMZS je tudi letos pripeljala do konca Izbor za najboljšo mlado voznico in voznika Slovenije. Po tem, ko se je prijavilo več kot 4.500 fantov in deklet, jih je pred dnevi 20 nastopilo v finalu. Najbolje sta se z izzivi spoprijela in na koncu osvojila naslov Najboljši za volanom študentka arhitekture iz Vira pri Domžalah Petra Prašnikar in bodoči 23-letni inženir strojništva iz Krškega Matej Gorjan. Za nagrado se bosta lahko eno leto vozila vsak s svojo Fordovo pumo.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov