Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rože kot nepogrešljive spremljevalke življenja in smrti v vrednostnem boju s ceno
Dan pred valentinovim, ki je poleg praznika zaljubljencev tudi praznik za cvetličarje, smo se v Intelekti pogovarjali in spraševali o svetovnem trgu okrasnih rastlin, pri čemer je absolutna velesila še vedno Nizozemska. Pa tudi o vrednosti poklica cvetličarja ter kulturi podarjanja cvetja pri nas. Z mojstri cvetličarji in enim največjih proizvajalcev orhidej v Evropi.
Rože naj bi govorile univerzalni jezik. Morda tudi zaradi njihove poti, ki gre po navadi nekako tako ... vrtnica, vzgojena v Izraelu, prodana na cvetlični borzi na Nizozemskem, kupljena v vazi švedskega giganta, izdelana na Kitajskem, postavljena na ogled nekam na mizo slovenskega odjemalca, občudovalca njenih lepot. In vsa ta pot se lahko zgodi v pičlih 24 urah.
Ta pot je res tako hitra in s tem se ji podaljša tudi trajanje. S primerno oskrbo tako lahko živi še dolgo. S to rožo lahko nekoga osrečimo, ob njej preživimo lepe trenutke. Sama izročilnost te rože je pravzaprav služiti za trenutke sreče.
Pravi Franci Landeker, cvetličarski mojster in večkratni državni prvak v floristiki.
Nehote pomislimo, da je cvetličarstvo poklic, ki je odvisen od vremena. Da gredo rože v promet bolje ob sivih, hladnih dneh brez sonca. A Tomaž Jevšnik, soustanovitelj in tehnični direktor podjetja Ocean Orchids, slovenskega podjetja v Prekmurju, ki je eno od vodilnih v Evropi v proizvodnji orhidej, saj jih vzgojijo kar dva milijona na leto, pravi, da so cvetličarji odvisni bolj od datumov kot vremena:
Začne se z valentinovim, potem pa nadaljuje z zgodnjimi spomladanskimi prazniki, kot je 8. marec, pa materinski dan, vse tja do zgodnjega poletja, ko glavno vlogo cvetličarskega mojstra, zunanjega okrasja, v polnosti prevzame narava.
Za cvetje je poleg njegove kakovosti pomembno predvsem to, da pride iz pravih rok v prave roke. Da cvetličar tudi sam vloži nekaj v to. Samo cvetje brez čustev, ki so vložena v delo z njim, nič ne pomeni.
"Tudi rdeča vrtnica, najbolj prodajana roža na borzi cvetja in največkrat podarjena roža za valentinovo, če je ne pokloniš z ljubeznijo, ne pomeni nič kaj dosti,"
pravi Ana Sotošek, učiteljica na prvi in najstarejši šoli v zgodovini slovenske hortikulture, Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje.
Velesila v floristiki je še vedno Nizozemska. Stavba, v kateri potekajo dražbe na cvetni borzi v Aalsmeeru, kakšnih 20 kilometrov od Amsterdama, je največji trgovski objekt na svetu. Njena uporabna površina je velika kot 177 nogometnih igrišč, deluje 24 ur na dan in v povprečju se tam sklene za 10 milijonov evrov poslov, skozi roke pa gre 35 milijonov cvetlic in več kot dva milijona lončnic. Celotni promet v letu 2010 denimo - na vseh šestih borzah v okviru združenja floristov Royal Flora Holland (enega največjih avkcijskih podjetij na svetu), ki so zdaj združene že nekaj časa - pa je bil štiri milijarde evrov.
916 epizod
Torkovo dopoldne je rezervirano za soočenje različnih pogledov na aktualne dogodke, ki iz tedna v teden spreminjajo svet, pa tega velikokrat sploh ne opazimo. Gostje Intelekte so ugledni strokovnjaki iz gospodarstva, znanosti, kulture, politike in drugih področij. Oddaja skuša širokemu občinstvu ponuditi kritično mnenje o ključnih dejavnikih globalnega in lokalnega okolja.
Rože kot nepogrešljive spremljevalke življenja in smrti v vrednostnem boju s ceno
Dan pred valentinovim, ki je poleg praznika zaljubljencev tudi praznik za cvetličarje, smo se v Intelekti pogovarjali in spraševali o svetovnem trgu okrasnih rastlin, pri čemer je absolutna velesila še vedno Nizozemska. Pa tudi o vrednosti poklica cvetličarja ter kulturi podarjanja cvetja pri nas. Z mojstri cvetličarji in enim največjih proizvajalcev orhidej v Evropi.
Rože naj bi govorile univerzalni jezik. Morda tudi zaradi njihove poti, ki gre po navadi nekako tako ... vrtnica, vzgojena v Izraelu, prodana na cvetlični borzi na Nizozemskem, kupljena v vazi švedskega giganta, izdelana na Kitajskem, postavljena na ogled nekam na mizo slovenskega odjemalca, občudovalca njenih lepot. In vsa ta pot se lahko zgodi v pičlih 24 urah.
Ta pot je res tako hitra in s tem se ji podaljša tudi trajanje. S primerno oskrbo tako lahko živi še dolgo. S to rožo lahko nekoga osrečimo, ob njej preživimo lepe trenutke. Sama izročilnost te rože je pravzaprav služiti za trenutke sreče.
Pravi Franci Landeker, cvetličarski mojster in večkratni državni prvak v floristiki.
Nehote pomislimo, da je cvetličarstvo poklic, ki je odvisen od vremena. Da gredo rože v promet bolje ob sivih, hladnih dneh brez sonca. A Tomaž Jevšnik, soustanovitelj in tehnični direktor podjetja Ocean Orchids, slovenskega podjetja v Prekmurju, ki je eno od vodilnih v Evropi v proizvodnji orhidej, saj jih vzgojijo kar dva milijona na leto, pravi, da so cvetličarji odvisni bolj od datumov kot vremena:
Začne se z valentinovim, potem pa nadaljuje z zgodnjimi spomladanskimi prazniki, kot je 8. marec, pa materinski dan, vse tja do zgodnjega poletja, ko glavno vlogo cvetličarskega mojstra, zunanjega okrasja, v polnosti prevzame narava.
Za cvetje je poleg njegove kakovosti pomembno predvsem to, da pride iz pravih rok v prave roke. Da cvetličar tudi sam vloži nekaj v to. Samo cvetje brez čustev, ki so vložena v delo z njim, nič ne pomeni.
"Tudi rdeča vrtnica, najbolj prodajana roža na borzi cvetja in največkrat podarjena roža za valentinovo, če je ne pokloniš z ljubeznijo, ne pomeni nič kaj dosti,"
pravi Ana Sotošek, učiteljica na prvi in najstarejši šoli v zgodovini slovenske hortikulture, Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje.
Velesila v floristiki je še vedno Nizozemska. Stavba, v kateri potekajo dražbe na cvetni borzi v Aalsmeeru, kakšnih 20 kilometrov od Amsterdama, je največji trgovski objekt na svetu. Njena uporabna površina je velika kot 177 nogometnih igrišč, deluje 24 ur na dan in v povprečju se tam sklene za 10 milijonov evrov poslov, skozi roke pa gre 35 milijonov cvetlic in več kot dva milijona lončnic. Celotni promet v letu 2010 denimo - na vseh šestih borzah v okviru združenja floristov Royal Flora Holland (enega največjih avkcijskih podjetij na svetu), ki so zdaj združene že nekaj časa - pa je bil štiri milijarde evrov.
Neveljaven email naslov