Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
4 epizod
4 epizod
Iz ponudbe evropske zveze radijskih postaj izbiramo najaktualnejše posnetke simfoničnih koncertov najimenitnejših orkestrov, solistov in dirigentov s prizorišč po celem svetu.
Sir Mark Elder je več kot le eden najbolj cenjenih dirigentov na svetu; je umetnik, ki živi vsako minuto glasbe. »Od glasbenikov Škotskega simfoničnega orkestra BBC je pridobil čudovit zvok,« je leta 2022 zapisal The Times. In res je – Elder vse življenje razume, kaj naredi orkester žareč. Pod njegovim vodstvom bomo spremljali koncert, ki ga je s škotskim orkestrom izvedel 14. novembra v Glasgowu. Na sporedu so bili razkošen, veličastno uglašen izbor iz največje baletne partiture Trnuljčica Petra Iljiča Čajkovskega, barvita Sibeliusova redkost, suita Zgodovinski prizori II, in divji drugi klavirski koncert Sergeja Prokofjeva. Solist je bil izraelski pianist Tom Borrow.
»Simfonija mora biti kot svet. Zajeti mora vse.« S temi besedami je Gustav Mahler povzel svojo skladateljsko samopodobo. Glasba zanj ni bila samo akustičen fenomen, ampak ogledalo vse biti. V drugi simfoniji je skušal v glasbi izraziti tesnobna vprašanja ljudi o njihovem obstoju. V Tretji simfoniji pa postavlja vprašanje človeškega življenja v kozmosu.
Baltske države so na glasbenem prizorišču znane po tem, da so ustvarile prav posebne talente. Umetniško delo treh Estoncev je bilo mogoče občudovati 15. novembra v Hamburgu, na koncertu Orkestra Severnonemškega radia Filharmonije na Labi: zvezdniški dirigent Paavo Järvi se je vrnil z interpretacijo Prve simfonije Antona Brucknerja ob njegovem 200. rojstnem dnevu. Proslavljeni oboist orkestra Kalev Kuljus je premierno izvedel nov koncert za oboo in orkester svojega rojaka Erkkija-Svena Tüürja. Za začetek tega večera, polnega močnih, barvitih kontrastov, pa je bila zabavna suita Sergeja Prokofjeva iz groteskne operne pravljice Zaljubljen v tri oranže.
»To delo je ključ do mojega celotnega razvoja. Pokaže me s strani, ki jih pozneje ne pokažem več, ali z druge osnove. Pojasnjuje, kako se je moralo vse zgoditi pozneje, in to je za moje delo izjemno pomembno: da lahko človek od tu spremlja ljudi in njihov razvoj.« Arnold Schönberg je to pojasnil, potem ko je dokončal orkestracijo svojih Pesmi z gradu Gurre, ki jih je začel pisati enajst let prej, leta 1911.
Neveljaven email naslov