Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
2457 epizod
2457 epizod
Kultura 202.
Od danes je v Ljubljani tudi za obiskovalce odprta nova galerija MUZA, ki so jo v družbi povabljenih gostov uradno odprli včeraj. V novih galerijskih prostorih je kot prva na ogled občasna razstava, poimenovana Eho – sodobna umetnostna zbirka v dialogu. Na razstavi je predstavljenih 70 umetnin iz umetniške zbirke NLB, med katerimi so tako na novo odkupljena dela in dve naročeni deli ter starejša dela iz zbirke slovenske umetnosti 20 stoletja.
Leo Mujić je mednarodno uveljavljen baletnik in koreograf, ki je to sezono na oder SNG Opera in balet Ljubljana postavil balet Hamlet. Ob tej priložnosti smo se z njim pogovarjali o njegovi 20-letni zgodbi z ljubljansko Opero in o tem, kako je nastala najnovejša predstava po Shakespearjevi predlogi.
V Ljubljanski operi bo nocoj premiera predstave Opera za tri groše v režiji Mateje Koležnik, ki bo prvič v zgodovini povezala dve osrednji gledališki hiši, ljubljansko Dramo in Opero. Gre za eno izmed slikovitejših odrskih del 20. stoletja dramatika Bertolta Brechta in skladatelja Kurta Weilla, edinstven spoj dramskega in glasbenega gledališča. Režiserka Mateja Koležnik je za glasbeni del uprizoritve povabila dirigenta Marka Letonjo. Skupaj sta zasnovala uprizoritev dveh nacionalnih gledališč hiš z igralskim ansamblom, opernim zborom in orkestrom.
Odpotovanja je prvenec Tomaža Pengova z edinstvenim zvenom in zvokom, enkraten po načinu igranja in besedilih. Na ovitku velike plošče, izdane leta 1973, piše: ''Posneto v nekem stranišču na Prešernovi 1''. Tomaž Pengov in Aco Razbornik sta jo z improvizirano opremo posnela pri Pengovu doma. Zgodbo Odpotovanj predstavlja novi dokumentarni film avtorja Matevža Breclja z naslovom V odmevu nekega stranišča.
Narodna galerija, osrednja nacionalna ustanova za starejšo umetnost v Sloveniji, z največjo zbirko likovnih del, ima poslanstvo, da predstavi slovencem in tudi vsej Evropi in svetu našo nacionalno umetnost. Največkrat so to skupinske razstave ali razstave posameznih umetnikov. Popularne pa so tudi predstavitve žanrskih motivov kot so krajine ali tihožitja. Te dni je Narodna galerija izdala publikacijo z naslovom Sadje na slikah Narodne galerije, ki sta jo skupaj napisala Jassmina Marijan, višja kustosinja Narodne galerije in pisatelj, publicist Matjaž Mastnak, vodja Arboretuma Volčji Potok. Sadje na slikah Narodne galerije je že četrta publikacija, ki jo je Narodna galerija namenila čim širšemu občinstvu, vsem, ki ji zanima, kako sta narava in umetnost povezani skozi zgodovino.
"Večina dokumentarnih filmov zareže v bistvo problema sodobnega sveta, še posebno takrat, ko je govor o nevralgičnih točkah našega bližnjega prostora," je v uvodniku 27. Festivala dokumentarnega filma zapisal njegov programski direktor Simon Popek. Verjetno najbolj pričakovani film festivala je film Edina zemlja, ki je prejel oskarja za najboljši dokumentarec, v naboru pa so tudi filmi, ki raziskujejo vprašanja, kot na primer, kako živijo vešče in molji, kakšno vlogo imajo v zgodovini človeštva vlaki, kako velika je moč arhiva in kako je bilo avgusta leta 1965, ko so v New York, na drugo ameriško turnejo, prispeli Beatli. Odprtje festivala bo pospremila biografska drama o Zoranu Predinu režiserja Slobodana Maksimovića, retrospektiva pa bo posvečena dokumentarnemu opusu slovenske režiserke Maje Weiss. Festival bodo od 12. do 19. marca gostili Cankarjev dom, Kinodvor in Slovenska kinoteka.
V veliki avli Cankarjevega doma se predstavljajo slovenski arhitekti in študentje arhitekture na že tradicionalni bienalni razstavi Arhitektura inventura. Gre za najobširnejši pregled arhitekturnega delovanja v Sloveniji. Izbor obsega 138 arhitekturnih projektov, med njimi so tudi študentski. Letošnja naslovna tema razstave je odgovornost.
Danes se bodo v Slovenski kinoteki začeli Dnevi etnografskega filma. Ogledati si bo mogoče od filmov z etnomuzikološkimi in ekološkimi poudarki, filmov, ki obravnavajo vojne in migracije, do filmov, ki tematizirajo odnos do božanstev in duhov umrlih prednikov.
Leta 2022 so v Celovcu, ki mu mnogi pravijo tudi avstrijski renesančni dragulj, po desetletni prenovi za obiskovalce odprli Deželni muzej avstrijske Koroške. Temeljni kamen za muzej je bil položen leta 1879, muzejsko poslopje, zgrajeno v slogu neorenesanse, pa odprto leta 1884. Ker je zaključni kamen položil prestolonaslednik Rudolf, se je muzej pred prenovo imenoval Rudolfinum, po novem pa je to Koroški muzej Celovec. Postavljena razstava obiskovalce popelje skozi zgodovino, naravo in kulturo Koroške, in to tudi v slovenskem jeziku. Na naslovu Museumgasse 2 si je do 6. aprila mogoče ogledati razstavo umetniških del iz zbirke koroške milijarderke Heidi Horten, ki je dobesedno živela s svojo umetniško zbirko. @visitklagenfurt #visitklagenfurt
Izšla je knjiga o nesmrtni skupini The Beatles, ki razkriva njihovo zgodbo z mnogih različnih strani. Njen naslov je All You Need Is Love: Zgodovina skupine The Beatles skozi še neobjavljene intervjuje. Doslej so bili objavljeni samo posamični delčki teh intimnih in edinstvenih pogovorov. Podatki, zgodbe, doživetja in avtoriteta ljudi, ki jih pripovedujejo, imajo zgodovinsko vrednost. Takšne zbirke nikoli več ne bo mogoče sestaviti. Izšla je pri založbi Učila, prevedel jo je Simon Demšar.
Pravljica vedno nastane v določenem času in prostoru. Izhaja iz družbe in je namenjena družbi. Pravljice so izvajale specifične družbene in politične funkcije. V okviru različnih projektov jih raziskuje dr. Polona Tratnik. V monografiji ''V deželi pravljic (K družbenim funkcijam pravljičnih narativov)'', ki je izšla pri Inštitutu IRRIS in založbi Annales, se posveča tako literarnim kot ljudskim pravljicam in drugim vrstam narativov, kot so bajke, miti, povesti, legende. Med drugim pokaže, da so pravljice tudi orodja za vzgojo, moč za oblikovanje morale in vrednot.
Minuli četrtek se je v Berlinu začel 75. mednarodni filmski festival. Festival je odprl film Das Licht (Svetloba) nemškega režiserja Toma Tykwerja z aktualno tematiko priseljevanja. Ob začetku festivala so že podelili častnega zlatega medveda za življenjsko delo, prejela ga je britanska igralka Tilda Swinton, ki je leta 2020 v Benetkah prejela zlatega leva za življenjsko delo, leta 2007 pa oskarja za stransko vlogo v trilerju Michael Clayton. 250 filmov se bo zavrtelo v različnih sekcijah, kar pet filmov se predstavlja s slovensko udeležbo, film Urške Djukić Kaj ti je deklica pa je imel na Berlinalu tudi svetovno premiero.
85 je bilo število vseh prijavljenih filmov na letošnji 19. Festival gorniškega filma in 32 najboljših si bo vse do sobote mogoče ogledati v Cankarjevem domu v Ljubljani, Mestnem kinu Domžale in Linhartovi dvorani v Radovljici. Včeraj zvečer je festival odprl filmski portret največje himalajske alpinistke vseh časov, Poljakinje Wande Rutkiewicz. V filmu poljske režiserke Elize Kubarske, ki se je odpravila po Wandinih stopinjah v Himalajo, nastopa tudi mehiški alpinist Carlos Carsolio, vodja odprave leta 1992 na Kangčendzengo, kjer je Wanda izginila in ki je alpinistko zadnji videl živo. Kot pove v filmu, takrat ni imel dovolj moči, da bi jo spravil dol. Med dokumentarnimi filmi, kar nekaj zgodb letos prihaja iz Južne Amerike, je tudi igrani film slovenske koprodukcije Alfa, alpinist in direktor festivala Silvo Karo pa izpostavi tudi film o vasi Cumbira v Angoli, v kateri otrokom postavijo umetno plezalno steno.
Jutri se začne predstavitveni festival MENT, ki v simbiozi s konferenco o glasbi omogoča predstavitev glasbenih izvajalcev iz vse Evrope pred mednarodnimi glasbenimi profesionalci in občinstvom. Festival deluje kot platforma, kjer se vsakoletno srečujejo glasbeniki, različni strokovnjaki in ljubitelji glasbe. Osrednje poslanstvo MENT-a so predstavljanje novih talentov, spodbujanje ustvarjalnosti in omogočanje priložnosti za spoznavanje v neodvisni glasbeni industriji, tako so o festivalu zapisali organizatorji. Klara Zupančič se je pred enajsto edicijo pogovarjala z umetniškim direktorjem in vodjo festivala Andražem Kajzerjem.
V galeriji Vžigalica so ta teden odprli dokumentarno-umetniško razstavo fotografinje, fotoreporterke in videodokumentaristke Mance Juvan z naslovom Dolina. Razstava je rezultat poglobljenega raziskovanja vpliva industrializacije in onesnaževanja v srednji Soški dolini, ki jo vse od leta 1921 do danes zaznamuje obstoj »fabrike«.
Lani je minilo 150 let od rojstva in 60 let od smrti slovenskega telovadca, trenerja, pravnika in publicista, očeta slovenske telesne kulture dr. Viktorja Murnika. Kot daleč najuspešnejši vaditelj je bil prvi, ki je slovenske telovadce popeljal na zmagovalne odre svetovnih prvenstev in olimpijskih iger in tako prvi postavil Slovence na mednarodni športni zemljevid. Njegovo delo in življenje je zdaj predstavljeno na razstavi z naslovom Slovenec sem in – kdo je več?! v Narodnem muzeju Slovenije na Metelkovi. Ta je nastala v sodelovanju s Fakulteto za šport Univerze v Ljubljani.
Številni mladi modni oblikovalci ob koncu izobraževanja iščejo odskočno desko v tujini in pogosto tam tudi ostanejo. Njihovi izdelki se po kakovosti prav nič ne razlikujejo od tistih izpod rok oblikovalcev iz Pariza, razlika je le v tem, da so nekateri že od začetka pri koritu, pojasnjuje Sara Valenci, mlada slovenska oblikovalka, ki se je odločila, da bo kariero nadaljevala v Sloveniji. Pogovarjali smo se tudi o tem, zakaj je izbrala modno oblikovanje in kakšen je odnos do modnih oblikovalcev v tujini in doma.
Vedeli smo. A nismo dovolj naredili. To je sporočilo pred kratkim odprte razstave v Prvem predverju Cankarjevega doma z naslovom: Vesti, ki niso zbudile vesti. Gre za razstavo povezano z obeleževanje 30 obletnice genocida v Srebrenici z izborom časopisnih naslovnic in izrezkov slovenskega, bosanskega in svetovnega tiska, ki prikazuje kako so novice o dogajanju v Bosni in Hercegovini z začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja pronicale v javnost. In kako je, kljub temu da so dogodki vodili v genocid, svet ostal nemočen pred bližajočo katastrofo.
Davek človeške nepremišljenosti pri posegih v okolje nas vedno bolj bremeni. Znanje o tem, kje graditi in kje sejati, da nas spremembe v okolju ne bi iztirile, je poslanstvo krajinskih arhitektov. Ko se sprejemajo odločitve v prid sobivanju z naravo, je mlajša generacija krajinskih arhitektov vztrajnejša in bolj inovativna, pojasnjuje dr. Barbara Kostanjšek, krajinska arhitektka in mlada raziskovalka na Biotehniški fakulteti v Ljubljani.
Druga premiera Drame slovenskega narodnega gledališča Maribor je odrska priredba romana Draga Jančarja ''In ljubezen tudi'''. Predstava, ki uteleša zgodbo o uničujoči moči ljubezni in sovraštva, je nastala v sodelovanju s Cankarjevim domom. Na odru Mestnega gledališča ljubljanskega je krstno uprizoritev doživela igra večkrat nagrajene mlade vsestranske ustvarjalke Katarine Morano z naslovom ''Zakaj sva se ločila''. Predstava sooča moža in ženo preko njunega dolgoletnega odnosa. V Mali Drami Slovenskega narodnega gledališča Ljubljana s prvo slovensko uprizoritvijo drame nemškega pisatelja Ferdinanda von Schiracha ''Bog'' obravnavajo tudi v našem prostoru aktualno etično dilemo – vprašanje zdravniške pomoči pri umiranju - in zastavljajo pomembna vprašanja o vrednosti človeškega življenja.
Neveljaven email naslov