Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
4 epizod
4 epizod
Predstavljamo samospeve, njihove ustvarjalke in ustvarjalce ter izvajalke in izvajalce.
Čeprav se je Nietzsche proslavil predvsem kot filozof in klasični filolog, je bila njegova zvesta sopotnica v življenju tudi glasba. Že kot otrok je igral klavir in se potopil v svet Beethovna in Schumanna, glasbi pa se je posvetil popolnoma predano. V najstniških letih je skladal fuge, sonate in fantazije, pa tudi ambicioznejša dela, kot so maša, Miserere in celo božični oratorij; vzvišena ironija, bi lahko pripomnili, saj gre vendar za človeka, ki je izjavil, da je Bog mrtev. A naj bo kakor koli že, ko se je po nekaj letih vrnil k skladateljevanju, je ustvaril tudi lepo število samospevov.
V tridesetih letih kompozicijske kariere je Charles Ives ustvarjal orkestralna, klavirska, zborovska in komorna dela, vseskozi pa je ustvarjal tudi samospeve – v njegovi skladateljski zapuščini jih najdemo okrog 150, po slogu pa se navezujejo na široko paleto glasbenih tradicij – od nemške »lied« tradicije do ameriških salonskih pesmi, hvalnic in ljudskih melodij. Letos mineva 150 let od skladateljevega rojstva.
Letos mineva 50 let od njegove smrti. Le redkokateri skladatelj takratnega časa je tako slavil človeški glas kot on; v vokalne umetnine je brez dvoma vtkal svoje najboljše glasbene zamisli. Pisal je z lahkoto, s svojimi deli, tudi s samospevi, naj bi predstavljal tako imenovani novi pariški vzor antiromantične, antinemške in poudarjeno sredozemske glasbe svetlobe.
Letos mineva 50 let od skladateljeve smrti. S svojim ustvarjanjem je Milhaud pomembno prispeval k obogatitvi repertoarja francoskega samospeva – v njegovem opusu najdemo več kot 250 samospevnih del. To ne preseneča, saj je bil umetnik, ki je užival v srečanjih s pisatelji in pesniki. Pravi razlog za ustvarjanje samospevov pa se skriva v značaju njegovih glasbenih umetnin oziroma v njegovem kompozicijskem slogu – kot je zapisal belgijski muzikolog, dirigent in pianist flamskega rodu Paul Collaer, je namreč »za celoten pomen njegove glasbe najpoglavitnejša nepogrešljiva prisotnost melodične linije«.
Neveljaven email naslov