Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Pripoved trubadurja: tretja oddaja iz cikla Tomaža Pengova

03.10.2019

Ob sedemdesetletnici rojstva Tomaža Pengova poslušamo cikel glasbenodokumentarnih oddaj, v katerih nam svoje poglede nanj razkriva sedem njegovih prijateljev in soustvarjalcev. Tokrat bodo z nami Bogdana Herman, Milan Dekleva, Boris A. Novak, Jerko Novak in Aco Razbornik, pogovarjali pa se bomo o Pengovovem drugem albumu »Pripovedi« in poslušali, kako v njegovih pesmih odzvanja zgodovina.

tTretja oddaja iz cikla Tomaža Pengova

Ob sedemdesetletnici rojstva Tomaža Pengova poslušamo cikel glasbenodokumentarnih oddaj, v katerih nam svoje poglede nanj razkriva sedem njegovih prijateljev in soustvarjalcev. Tokrat so z nami Bogdana Herman, Milan Dekleva, Boris A. Novak, Jerko Novak in Aco Razbornik, pogovarjamo pa se o Pengovovem drugem albumu Pripovedi in poslušamo, kako v njegovih pesmih odzvanja zgodovina.

»Meni se je vedno zdel pravzaprav človek, ki je ušel iz preteklosti. Meni se je zdelo, kot da ne paše v ta čas. On je bil eden izmed najboljših študentov na Umetnostni zgodovini. Mislim, da je naredil tam dva letnika, potem se je pa popolnoma posvetil kitari in Odpotovanjem, se pravi svoji prvi plošči. Ampak tisto, kar je počel v svojem svetu, je počel stoprocentno in tako dobro, da ni kaj očitati tej glasbi, tudi z glasbenega stališča. To je preprosto, ampak izjemno učinkovito. In neponovljivo.«

Jerko Novak, pogovor za Pesem v žepu

Pengovova priredba slovenske ljudske balade Pegam in Lambergar

 

V pesmih Tomaža Pengova zazvenijo drobci zgodovine – včasih zgolj kot motivi, lahko pa tudi kot pesmi v celoti. Povezavo s tradicijo péte besede, pa naj gre za preprosto ljudsko pesem ali visoko umetnost, nam razloži Milan Dekleva:

»Tomaž si je pravil samospevec. In v tem ne smemo videti samo njegove samotne poti, ampak tudi navezavo na tradicijo samospeva. Samospev je neka lirična oblika, ki se je očuvala preko renesanse, preko potujočih pevcev, trubadurjev in truverjev. Tradicija je pa še globlja. Cantos, canto pomeni peti – tukaj je imela vedno poezija vlogo Mnemosine, to se pravi hčere spomina. In generacije potujočih pevcev, od Grkov, pa tudi vse druge civilizacije jih poznajo, so prenašale to, kar je bilo za človeka bistveno. In to so bili tisti ključni miti in tudi umetniško izražena filozofska misel, ki je ne smemo pozabiti.«

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

 

Podobno meni tudi Boris A. Novak, ki pravi, da je bil Tomaž Pengov pravzaprav trubadur iz nekega drugega časa.

»Izžareval je – z glasbo in besedili – tudi harmonijo, ki tedaj ni bila zahteva časa … V tem smislu je bil najbrž Tomaž tudi plemenit nadaljevalec nekaterih prejšnjih izročil – in kot sem to analiziral tudi ob prevajanju trubadurjev iz provansalščine za zbirko Kondor trideset let po najinem srečanju, je bil ravno Tomaž Pengov trubadurski dedič v najboljšem smislu besede. Po eni strani z izjemno osebno, visoko, čisto sintezo glasbe in sijajne, presunljive poezije, po drugi strani pa tudi s svojim konceptom ljubezni, ki se sklada z osnovnim vrednostnim sistemom trubadurjev: se pravi s podobo ljubezni iz daljave, s hrepenenjem in z neko posebno tragično, presunljivo noto, ki jo je od nekdaj nosila tudi Tomaževa poezija …«

Boris A. Novak, pogovor za Pesem v žepu

 

Od prvenca Odpotovanja in druge plošče, Pripovedi, je preteklo kar petnajst let. Aco Razbornik, ki si je v tem času ustvaril svoj studio Tivoli, se spominja:

»Vsi so pričakovali nadaljevanje Odpotovanj, ampak ta Odpotovanja so bila ena kemija … to je izpljunil ven v izdelek, ki ga ni mogel več preseči … Zato si ni upal druge plošče posneti … Končno sva se dobila 1980 v studiu, ampak končala sva leta ’88. Ker ni mogel iztisniti iz sebe komadov ali – komadi so bili, ampak strah ga je bilo, izredno strah ga je bilo. Ampak saj ni priznal tega … Pri drugi plošči ni bil več stari Pengov. Druga plošča je bila že premišljena. Tukaj je imel že možnost popravljati. Na Prešernovi sva imela pa koncentracijo, je moral zaigrati osemminutni komad. Je bil napet od začetka do konca. Tukaj pa – pa saj bom jutri posnel, danes mi ne gre … Tako je bilo. No, saj ni slaba plošča. Na svoj način je dobra, odlična plošča – če ne bi bilo Odpotovanj

Aco Razbornik, pogovor za Pesem v žepu

 

Med pesmimi s plošč je tudi nekaj priredb slovenskih ljudskih. Tomaž Pengov jim je bil naklonjen že vse od začetka svoje glasbene poti, tudi ko je v sedemdesetih letih ustvarjal s skupino Salamander. Pevka skupine Bogdana Herman pojasnjuje, da se takrat o ljudskih pesmih niso kaj dosti pogovarjali, vendar sta dva od članov – Tomaž Pengov in Jerko Novak – ljudske pesmi zelo dobro poznala.

»Jaz sem to, da imata to žlahtno dediščino v sebi, izvedela dosti pozneje, mogoče celo šele takrat, ko sem delala dokumentarno oddajo za televizijo, Tri življenja ljudske pesmi, v kateri je imel lep delež tudi Tomaž … Bilo je popolnoma jasno, da bo ljudska pesem tudi en močan del našega glasbenega dela, čeprav jih ne bi znala našteti niti na prste ene roke. Te je bolj pel Tomaž sam.«

Bogdana Herman, pogovor za Pesem v žepu

 

Tudi precej avtorskih pesmi Tomaža Pengova prinaša različne motive iz zgodovine:

»Zgodovina – zakaj? Zakaj ga zanima Danaja, zakaj ga zanima grška mitologija? Ker je bila relevantna zanj. Ker je še vedno … Ker so bili Grki morda bližje tisti modrosti, ki ji rečemo polnost življenja, kot pa mi, ki smo jih nasledili, večkrat nanje pozabili, pa skušali znova navezati spomin na to modrost. Je na videz odmaknjeno, vendar je odmaknjeno zaradi tega, da bi nas spomnilo, da je prav žlahtni spomin tisto, kar nas veže na modrost življenja.«

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

Danaja, ena najbolj znanih pesmi Tomaža Pengova, se navdihuje pri grški mitologiji

 

Milan Dekleva ustvarjanje Tomaža Pengova takole umesti v širši literarnozgodovinski kontekst:

“On je delal nekaj povsem unikatnega takrat, kar je bilo, če gledam z literarnega vidika, neki poskus osamosvojitve od modernizma. Modernizem je takrat gospodaril z jezikom, on pa je jeziku prisluškoval. On je jezik poslušal in poslušal je v jeziku globino … in to je mene pri njem vedno očaralo: da je bil tako potopljen v globino, v neko davnino, miselno in čutno davnino … Bil je tradicionalist, ni bil pa konservativen. In to je mene takrat zelo privlačilo, ker sem tudi jaz želel s svojo poezijo doseči nekaj podobnega, stopiti v neko dimenzijo ven iz modernizma.”

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

 

V četrti oddaji raziskujemo njegov pogled na svet.


Pesem v žepu

251 epizod


Na robu večera ne potrebuješ nobenih velikih besed, samo greš. Kitara v kovčku, klobuk na glavi in … Pesem v žepu. Poneseš jo na oder ali na cesto; pustiš ji, da poišče pot do tujih ušes. Tudi skozi radijski eter, kjer je našla svoj dom v večerni glasbeni oddaji. Skozi slovensko kantavtorsko in avtorsko sceno se s pesmijo v žepu sprehaja glasbena urednica Teja Klobčar.

Pripoved trubadurja: tretja oddaja iz cikla Tomaža Pengova

03.10.2019

Ob sedemdesetletnici rojstva Tomaža Pengova poslušamo cikel glasbenodokumentarnih oddaj, v katerih nam svoje poglede nanj razkriva sedem njegovih prijateljev in soustvarjalcev. Tokrat bodo z nami Bogdana Herman, Milan Dekleva, Boris A. Novak, Jerko Novak in Aco Razbornik, pogovarjali pa se bomo o Pengovovem drugem albumu »Pripovedi« in poslušali, kako v njegovih pesmih odzvanja zgodovina.

tTretja oddaja iz cikla Tomaža Pengova

Ob sedemdesetletnici rojstva Tomaža Pengova poslušamo cikel glasbenodokumentarnih oddaj, v katerih nam svoje poglede nanj razkriva sedem njegovih prijateljev in soustvarjalcev. Tokrat so z nami Bogdana Herman, Milan Dekleva, Boris A. Novak, Jerko Novak in Aco Razbornik, pogovarjamo pa se o Pengovovem drugem albumu Pripovedi in poslušamo, kako v njegovih pesmih odzvanja zgodovina.

»Meni se je vedno zdel pravzaprav človek, ki je ušel iz preteklosti. Meni se je zdelo, kot da ne paše v ta čas. On je bil eden izmed najboljših študentov na Umetnostni zgodovini. Mislim, da je naredil tam dva letnika, potem se je pa popolnoma posvetil kitari in Odpotovanjem, se pravi svoji prvi plošči. Ampak tisto, kar je počel v svojem svetu, je počel stoprocentno in tako dobro, da ni kaj očitati tej glasbi, tudi z glasbenega stališča. To je preprosto, ampak izjemno učinkovito. In neponovljivo.«

Jerko Novak, pogovor za Pesem v žepu

Pengovova priredba slovenske ljudske balade Pegam in Lambergar

 

V pesmih Tomaža Pengova zazvenijo drobci zgodovine – včasih zgolj kot motivi, lahko pa tudi kot pesmi v celoti. Povezavo s tradicijo péte besede, pa naj gre za preprosto ljudsko pesem ali visoko umetnost, nam razloži Milan Dekleva:

»Tomaž si je pravil samospevec. In v tem ne smemo videti samo njegove samotne poti, ampak tudi navezavo na tradicijo samospeva. Samospev je neka lirična oblika, ki se je očuvala preko renesanse, preko potujočih pevcev, trubadurjev in truverjev. Tradicija je pa še globlja. Cantos, canto pomeni peti – tukaj je imela vedno poezija vlogo Mnemosine, to se pravi hčere spomina. In generacije potujočih pevcev, od Grkov, pa tudi vse druge civilizacije jih poznajo, so prenašale to, kar je bilo za človeka bistveno. In to so bili tisti ključni miti in tudi umetniško izražena filozofska misel, ki je ne smemo pozabiti.«

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

 

Podobno meni tudi Boris A. Novak, ki pravi, da je bil Tomaž Pengov pravzaprav trubadur iz nekega drugega časa.

»Izžareval je – z glasbo in besedili – tudi harmonijo, ki tedaj ni bila zahteva časa … V tem smislu je bil najbrž Tomaž tudi plemenit nadaljevalec nekaterih prejšnjih izročil – in kot sem to analiziral tudi ob prevajanju trubadurjev iz provansalščine za zbirko Kondor trideset let po najinem srečanju, je bil ravno Tomaž Pengov trubadurski dedič v najboljšem smislu besede. Po eni strani z izjemno osebno, visoko, čisto sintezo glasbe in sijajne, presunljive poezije, po drugi strani pa tudi s svojim konceptom ljubezni, ki se sklada z osnovnim vrednostnim sistemom trubadurjev: se pravi s podobo ljubezni iz daljave, s hrepenenjem in z neko posebno tragično, presunljivo noto, ki jo je od nekdaj nosila tudi Tomaževa poezija …«

Boris A. Novak, pogovor za Pesem v žepu

 

Od prvenca Odpotovanja in druge plošče, Pripovedi, je preteklo kar petnajst let. Aco Razbornik, ki si je v tem času ustvaril svoj studio Tivoli, se spominja:

»Vsi so pričakovali nadaljevanje Odpotovanj, ampak ta Odpotovanja so bila ena kemija … to je izpljunil ven v izdelek, ki ga ni mogel več preseči … Zato si ni upal druge plošče posneti … Končno sva se dobila 1980 v studiu, ampak končala sva leta ’88. Ker ni mogel iztisniti iz sebe komadov ali – komadi so bili, ampak strah ga je bilo, izredno strah ga je bilo. Ampak saj ni priznal tega … Pri drugi plošči ni bil več stari Pengov. Druga plošča je bila že premišljena. Tukaj je imel že možnost popravljati. Na Prešernovi sva imela pa koncentracijo, je moral zaigrati osemminutni komad. Je bil napet od začetka do konca. Tukaj pa – pa saj bom jutri posnel, danes mi ne gre … Tako je bilo. No, saj ni slaba plošča. Na svoj način je dobra, odlična plošča – če ne bi bilo Odpotovanj

Aco Razbornik, pogovor za Pesem v žepu

 

Med pesmimi s plošč je tudi nekaj priredb slovenskih ljudskih. Tomaž Pengov jim je bil naklonjen že vse od začetka svoje glasbene poti, tudi ko je v sedemdesetih letih ustvarjal s skupino Salamander. Pevka skupine Bogdana Herman pojasnjuje, da se takrat o ljudskih pesmih niso kaj dosti pogovarjali, vendar sta dva od članov – Tomaž Pengov in Jerko Novak – ljudske pesmi zelo dobro poznala.

»Jaz sem to, da imata to žlahtno dediščino v sebi, izvedela dosti pozneje, mogoče celo šele takrat, ko sem delala dokumentarno oddajo za televizijo, Tri življenja ljudske pesmi, v kateri je imel lep delež tudi Tomaž … Bilo je popolnoma jasno, da bo ljudska pesem tudi en močan del našega glasbenega dela, čeprav jih ne bi znala našteti niti na prste ene roke. Te je bolj pel Tomaž sam.«

Bogdana Herman, pogovor za Pesem v žepu

 

Tudi precej avtorskih pesmi Tomaža Pengova prinaša različne motive iz zgodovine:

»Zgodovina – zakaj? Zakaj ga zanima Danaja, zakaj ga zanima grška mitologija? Ker je bila relevantna zanj. Ker je še vedno … Ker so bili Grki morda bližje tisti modrosti, ki ji rečemo polnost življenja, kot pa mi, ki smo jih nasledili, večkrat nanje pozabili, pa skušali znova navezati spomin na to modrost. Je na videz odmaknjeno, vendar je odmaknjeno zaradi tega, da bi nas spomnilo, da je prav žlahtni spomin tisto, kar nas veže na modrost življenja.«

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

Danaja, ena najbolj znanih pesmi Tomaža Pengova, se navdihuje pri grški mitologiji

 

Milan Dekleva ustvarjanje Tomaža Pengova takole umesti v širši literarnozgodovinski kontekst:

“On je delal nekaj povsem unikatnega takrat, kar je bilo, če gledam z literarnega vidika, neki poskus osamosvojitve od modernizma. Modernizem je takrat gospodaril z jezikom, on pa je jeziku prisluškoval. On je jezik poslušal in poslušal je v jeziku globino … in to je mene pri njem vedno očaralo: da je bil tako potopljen v globino, v neko davnino, miselno in čutno davnino … Bil je tradicionalist, ni bil pa konservativen. In to je mene takrat zelo privlačilo, ker sem tudi jaz želel s svojo poezijo doseči nekaj podobnega, stopiti v neko dimenzijo ven iz modernizma.”

Milan Dekleva, pogovor za Pesem v žepu

 

V četrti oddaji raziskujemo njegov pogled na svet.


17.10.2024

Nakána: Gozd not

Pevka in violinistka Ana Mezgec s svojo zasedbo Nakána predstavlja sveže avtorske šansone, zbrane na prvencu »Gozd not«. V igrivih besedilih se loti najrazličnejših tematik: od vsakdanjih tegob, kot sta lenoba in pospravljanje, do pasti medsebojnih odnosov in nenazadnje širšega, kritičnega pogleda na družbo. Besedne akrobacije uravnoteži zvrstno pisana glasba z domiselnimi aranžmaji, ki so jih kot Nakána ob Ani Mezgec soustvarili Leon Firšt, Jošt Lampret, Tilen Stepišnik in Gašper Peršl.


10.10.2024

Boris Cavazza Kvintet: Sprehod

Letošnji prejemnik nagrade Franeta Milčinskega Ježka je Boris Cavazza. Javnosti je zagotovo najbolj znan kot igralec, režiser in scenarist. V Pesmi v žepu pa tokrat osvetlimo njegovo šansonjersko plat. Igralec Boris Cavazza in jazzovski kitarist Igor Leonardi sta prvo skupno glasbeno poglavje šansonov s Cavazzevimi besedili in Leonardijevo glasbo napisala leta 2005 z albumom »11 korakov«. Sledili so koncerti, tudi na Festivalu slovenskega šansona (2011), prvotni kvartet se je razširil v kvintet, obenem pa so nastajale tudi nove pesmi. V letu 2020 je Boris Cavazza Kvintet posnel ploščo »Sprehod«, o kateri nam je letošnji Ježkov nagrajenec spregovoril v Pesmi v žepu.


03.10.2024

Jernej Zoran: Ptice letijo spet na jug

Kitara, različni odtenki rocka in pristna osebna izpoved: svoj šesti album »Ptice letijo spet na jug« nam v Pesmi v žepu predstavlja dolenjski kitarist in kantavtor Jernej Zoran. V osmerici pesmi, med katerimi so tri instrumentalne, ujame ravnotežje med izpovednostjo glasu in kitare ter poslušalce nevsiljivo povabi v svoj intimni svet, obenem pa najde dovolj prostora tudi za preprosto uživanje v glasbi.


26.09.2024

Blaž Mencinger: Delček srca

Blaž Mencinger, prejemnik srebrne kante na festivalu Kantfest 2020, se po kantavtorskem prvencu – mali plošči »Ujetnik spominov« iz leta 2022 obrača od akustike s pridihom jazza in v družbi nove ekipe glasbenikov raziskuje igrivost, ki mu jo ponuja indie pop. V Pesem v žepu nam prinaša svoj prvi veliki album »Delček srca«.


19.09.2024

Jesenski šansoni

Poletje je spakiralo kovčke in odkorakalo skozi vrata. Na njegovo mesto se bo vselila jesen, z rumeno-rdeče-rjavimi vedri sveže barve in s preprogami mehkega listja. Veter skozi priprta okna prinaša glasbo in besede jesenskih šansonov in kantavtorskih pesmi, ki jih bomo poslušali v naslednjih minutah. V Pesem v žepu nam jih prinašajo Primož Vidovič, Marko Grobler, Svetlana Makarovič, Milan Kamnik, Tomaž Pengov in Jani Kovačič.


12.09.2024

Marko Brecelj: Cocktail obilni poslovilni

Na eni strani mentol, na drugi podgane. Recept za Cocktail, kultni album, ki sta ga leta 1974 v mojstrovino zamešala samosvoji kantavtor Marko Brecelj in mojster Bojan Adamič. Plošča je alternativno mladostniško uporništvo združila z ubranimi simfoničnimi in jazzovskimi aranžmaji. Spomladi je doživela že svojo tretjo dopolnjeno izdajo, tokrat z naslovom Cocktail obilni poslovilni.


05.09.2024

Đoko: To ti vračam, tvoje je

Đoko ustvarjajo glasbo, ob kateri zastrižete z ušesi: kitarski rifi, klaviaturne podlage ter vokalne melodije svoj navdih iščejo v bogati svetovni popularnoglasbeni zapuščini, glasbo pa dopolnijo slovenska besedila z mariborskim naglasom in zvrhano mero srbohrvaških besed in fraz. V Pesmi v žepu nam vsi štirje člani benda predstavijo svoj prvenec »To ti vračam, tvoje je«.


15.08.2024

Kantavtorsko poletje: Violoncelli Itineranti

V Pesmi v žepu poslušamo pesmi iz projekta »Besede ne ubogajo več« oziroma »Parole indomite«. Literarno-glasbeni projekt je zasnovala pevka in violončelistka Andrejka Možina, v njem pa je zbrala in uglasbila poezijo osmih slovenskih zamejskih pesnic. Posamezne pesmi v celoto povezuje motiv sanj; v glasbeni izvedbi zasedbe Violoncelli Itineranti se zložijo v slikovit kolaž filmskih prizorov, ki nam skozi oči vsake od pesnic približa doživljanje vsakdanjika na oni strani slovenske zahodne meje.


08.08.2024

Kantavtorsko poletje: Primož Vidovič

Kantavtorski prvenec filozofa in šansonjerja Primoža Vidoviča »Carmina Humana« se zgleduje pri različnih glasbenih tradicijah urbane ljudske glasbe in s pomočjo družbene kritike išče renesanso v našem srednjem veku. Nekaj skladb z albuma poslušamo v tokratni Pesmi v žepu.


01.08.2024

22. festival Kantfest 2024: vrnitev k začetkom

Kantavtorski festival Kantfest je nastal z namenom druženja in predstavljanja nove kantavtorske produkcije, v dobrih dveh desetletjih svojega delovanja pa se je na njegovem odru v Rušah predstavilo skoraj sto domačih in nekaj deset tujih kantavtorjev. Najbolj prepričljivi med njimi so domov odnesli tudi katero od festivalskih nagrad: zlato, srebrno ali bronasto kanto. Letos pa novih kant ne bodo podelili. Zakaj takšna odločitev in kaj se bo s Kantfestom dogajalo v prihodnje, nam v Pesmi v žepu razkriva njegov dolgoletni organizator, pesnik in kantavtor Peter Andrej.


25.07.2024

Kantavtorsko poletje: Fed Horses

Urša in Jure Mihevc s skupino Fed Horses ustvarjata poslušljiv indie rock. Spomladi sta javnosti predstavila svoj prvi veliki album M. L. A. D., ki je začel nastajati v času epidemije covida, v ospredje pa postavlja tematiko duševnega zdravja.


18.07.2024

Kantavtorsko poletje: Bort Ross

V mirnem podeželskem okolju v bližini Šentjerneja svoje glasbene sanje udejanja dolenjski glasbenik in producent Borut Antončič – Bort Ross. Konec leta 2023 je izdal svoj drugi album »K tebi odpeljem svoje srce«, ki ga poslušamo v tokratni poletni Pesmi v žepu.


11.07.2024

Kantavtorsko poletje: Vlado Kreslin

V ospredje kantavtorskega poletja v Pesmi v žepu danes stopa Vlado Kreslin, in to kar z dvema glasbenima izdajama: čisto svežim koncertnim albumom »Križanke, 2. 9. 2023«, ki je izšel prejšnji teden, ter albumom »Kje si bla doslej« s konca leta 2023, o katerem nam je spregovoril ob svojem 70. rojstnem dnevu.


04.07.2024

Kantavtorsko poletje: Hamlet Express

V kantavtorskem poletju je danes z nami zasedba Hamlet Express. Tik pred koncem leta 2023 je izšel njen 6. album »Fantom svobode«, ki se je februarja udejanjil tudi kot vinilna plošča, v Pesmi v žepu pa nam ga je predstavil avtor pesmi in vodja zasedbe, pesnik in kantavtor Andraž Polič. Deseterica pesmi, med njimi dve instrumentalni, nas povabi na popotovanje po raznovrstnih glasbenih pokrajinah.


27.06.2024

Kantavtorsko poletje: Eleutheria

V Pesmi v žepu vstopamo v kantavtorsko poletje in poslušamo albume iz zadnjega leta, pospremljene s komentarji njihovih ustvarjalcev. Tokrat se nam predstavi mlada slovenska glasbenica Teja Poljanšek, ki je pred nekaj leti na študiju jazzovskega petja v Rotterdamu ustanovila glasbeno skupino »Eleutheria«, kar v stari grščini pomeni svoboda. Pesmi so nastajale v okviru študija, na koncu pa se je Teja odločila, da jih združi v album, ki je hkrati njen kantavtorski prvenec: »Lion«.


13.06.2024

Pol stoletja Odpotovanj: 2. del: obred zvoka in njegove besede

Odpotovanja, kantavtorski prvenec Tomaža Pengova, so individualna izpoved samotnega trubadurja, obenem pa brezčasna zapuščina takratnega entuziazma študentske generacije. Ob svojem izidu 1. marca 1974 (z letnico 1973) so obveljala za prvo neodvisno ploščo s področja popularne glasbe v nekdanji Jugoslaviji. Petdeset let po nastanku originala je pri ZKP RTV Slovenija izšla nova, restavrirana jubilejna izdaja na vinilu, obenem pa je v uredništvu dokumentarnih oddaj TV Slovenija nastal film »V odmevu nekega stranišča«. V dvodelnem nizu oddaj »Pol stoletja Odpotovanj« v Pesmi v žepu prepletamo tri rdeče niti: zgodba o nastanku Odpotovanj pred petdesetimi leti, današnji pogled na to ploščo, ki se zrcali v novem dokumentarnem filmu in novi restavrirani vinilni izdaji, ter Odpotovanja sama: njihovo vsebino in sporočilnost, ki sta ploščo že ob njenem nastanku povzdignili med brezčasne umetniške izdelke. Tokrat poslušamo drugi del.


06.06.2024

Pol stoletja Odpotovanj: 1. del: drobna naključja postanejo plošča

Odpotovanja, kantavtorski prvenec Tomaža Pengova, so individualna izpoved samotnega trubadurja, obenem pa brezčasna zapuščina takratnega entuziazma študentske generacije. Ob svojem izidu 1. marca 1974 (z letnico 1973) so obveljala za prvo neodvisno ploščo s področja popularne glasbe v nekdanji Jugoslaviji. Petdeset let po nastanku originala je pri ZKP RTV Slovenija izšla nova, restavrirana jubilejna izdaja na vinilu, obenem pa je v uredništvu dokumentarnih oddaj TV Slovenija nastal film »V odmevu nekega stranišča«. V dvodelnem nizu oddaj »Pol stoletja Odpotovanj« bomo v Pesmi v žepu prepletali tri rdeče niti: zgodba o nastanku Odpotovanj pred petdesetimi leti, današnji pogled na to ploščo, ki se zrcali v novem dokumentarnem filmu in novi restavrirani vinilni izdaji, ter Odpotovanja sama: njihovo vsebino in sporočilnost, ki sta ploščo že ob njenem nastanku povzdignili med brezčasne umetniške izdelke. Tokrat poslušamo prvi del.


30.05.2024

Počeni škafi: Kompas

Počeni škafi so navdih za svoje ustvarjanje našli v razigranem swingu New Orleansa in ga obogatili s šarmom francoskih šansonov. Kombinacija ulične neizumetničenosti in šansonjerskih besedil je recept, po katerem so zdaj ustvarili že svoj tretji album: Kompas. Grenkosladke zgodbe o privlačnostih in pasteh medosebnih odnosov nam v Pesmi v žepu premierno predstavita pevka Marjeta Prudič in večinski avtor pesmi ter vodja Počenih škafov Jernej Juren.


24.05.2024

Fed Horses: M. L. A. D.

V Pesmi v žepu poslušamo novi album M. L. A. D. zasedbe Fed Horses, o katerem nam spregovori pevka in soavtorica pesmi Urša Mihevc. Skupino sta pred desetimi leti ustanovila z Juretom Mihevcem in se po začetnih countryjevskih taktih, napisanih v angleščini, odločila za pisanje v slovenščini, kar je Fed Horses približalo širši slovenski javnosti. Z mladostno energijo, zavito v poslušljiv indie rock, se Urša in Jure na novem albumu odločita razgaliti neiskrenosti ustaljenih družbenih konvencij in jim v kontrast ponudita solze, smeh, strah, brezup in upanje – ali kot pravita v eni od pesmi: »Vse, kar sovražim in hkrati ljubim, vržem na plano, nazaj čez ramo.«


16.05.2024

Iz zakladnice šansonov: ptice, lisice in druge metafore

V Pesmi v žepu smo zbrali nekaj šansonov z metaforiko iz živalskega sveta, ki vsak na svoj način odslikavajo naš odnos do narave in samih seboj. Z nami bodo Andrej Trobentar in Same babe, Drajnarjuva vampa, Jure Ivanušič, Bakalina Velika in Vita Mavrič, glasbenim izvedbam pa se s svojo interpretacijo pridruži pesnik Dane Zajc.


Stran 1 od 13
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov