Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
397 epizod
397 epizod
Second hand looks at the trend of recycling existing music in the form of samples, remixes and covers - although sometimes these modifications are actually flagrant violations of copyright laws... Some artists use without acknowledging where they got it, so we decided to take a closer look. The result: a huge number of hits are credited to the wrong musician, while the people who really wrote it remain ignored. Listen to the original and the adaptation and familiarize yourself with what's going on in the music industry - you'll be surprised by how many of your idols have built their reputation on the shoulders of others.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice nimin-a 'I Only Smoke When I Drink'. Nimino, ki se giblje med house, hip-hop in garažno glasbo, je oblikoval podobo glasbenika, ki se lahko znajde v skoraj vsaki situaciji. Njegovo glasbeno potovanje se je začelo pri 11 letih, ko je prijel za bobne in se še naprej razvijal, dokler ni začel producirati/di-džejirati pri 16 letih. Njegova prva uradna izdaja na Spotifyju, »You Wonder with Me«, je imela več kot 1,5 milijona predvajanj na platformi. Ima več kot 40 milijonov pretokov na Spotify in Soundcloud in ima dosledno več kot 500.000 mesečnih poslušalcev na Spotifyju. Njegova glasba je prejela svetovno podporo in priznanje uglednih platform. Ima dar za naravno promocijo svojih živih setov in ustvarja povpraševanje po njih, kar je največja težava za večino "TikTok DJ-jev". Pesem »I Only Smoke When I Drink«, ki je sprva eksplodirala na TikToku, je devet zaporednih tednov preživela na Billboardovi plesni/elektronski lestvici in se povzpela na seznam BBC Radio 1 A. Podprli so jo tudi Diplo, Claptone in Danny Howard v svojih setih, kar je skladbi dalo dodaten zagon. No, vokal za pesem “I Only Smoke When I Drink” je pravzaprav interpolacija vokala iz pesmi Hangover od Rayane Jay v sodelovanju z G-Eazy in Beni Moun. R&B/soul pevka Rayana Jay iz L.A.-ja uporablja žametno gladke vokale in nežne harmonije, njena glasba nosi izpovedno, starodušno pripovedovalsko naravo, zakoreninjeno v iskrenosti. Jay je začela peti v zboru pri desetih letih in svojo prvo profesionalno pesem posnela poleti 2012. kritično so jo odlično ocenili The Fader, NPR, TIDAL, BBC1 Extra, Paper Mag, Grown-ish, Atlanta FX, Shameless, Invincible in drugi, Rayana Jay je tako eden najpomembnejših glasov bodočega R&B-ja. Njeni kritično hvaljeni projekti vključujejo: Sorry About Last Night, Morning After, Love Me Like in njen najnovejši EP Last Call.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže pesmi skupine Duran Duran, "Evil Woman". Izid pesmi je sledil promociji letošnje luksuzne izdaje lanskoletnega albuma Danse Macabre. »Letos je bil navdih nekako še vedno prisoten,« je v sporočilu za javnost komentiral klaviaturist Nick Rhodes, »in všeč mi je bila zamisel o razširitvi zbirke ... Zakaj ne bi dodali nekaj pesmi, o katerih smo prvotno razmišljali, zdaj, ko smo imel razkošje malo več časa?« Pevec Simon Le Bon in družba prinašajo to živahno in hitro pesem, vključno s svojimi slogovnimi značilnostmi z disko ritmom, funky kitarskimi brenkali in rezkimi sintetizatorkimi linijami. Danse Macabre, ki je lani izdan na tematiko noči čarovnic, je njihov 16. studijski album. Sam album je bil zbirka prenovljenih starejših originalov, novih pesmi in priredb, kar je tudi primer pri "Evil Woman", ki je priredba, prenovljena različica pesmi Electric Light Orchestra iz leta 1975, prvič izdane na petem albumu skupine, Face the Music. Lynne je pesem napisal hitro kot 'polnilo' za album, ko je bil Face the Music že skoraj dokončan, vendar se mu ni zdelo, da z njo imajo dober singel. Rekel je: ''To sem napisal v nekaj minutah. Preostanek albuma je bil narejen. Poslušal sem ga in pomislil: 'Ni dobrega singla.' Zato sem skupino poslal na nogometno tekmo in si na kraju samem izmislil 'Evil Woman''' Leta 2022 jo je Lynne uvrstil med devet svojih najljubših pesmi ELO. Ko je konec leta 1975 izšla kot singel, je pesem postala prva svetovna uspešnica skupine. Ponovno je bila izdana leta 1978 na The ELO EP.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje svežega hita World Gone Wild Robina Schulza, CYRIL-a in Sam Martin-a. Robin Schulz je nemški glasbenik, DJ in glasbeni producent, ki je pred 10 leti izdal svoj prvi singl, remiks "Waves" nizozemskega hip hop umetnika Mr. Probza. Remix ga je postavil na glasbeni zemljevid in mu prinesel nominacijo za nagrado Grammy. Sledil je remiks skladbe Lilly Wood in Pricka "Prayer in C". Oba remiksa sta bila uvrščena na lestvice v številnih evropskih državah in Združenih državah, kar je Schulzu prineslo mednarodno priznanje. Sledilo je kar nekaj uspešnic, a zadnji veliki uspešnici Alane z Wes in All we got z Kiddo segata v leto 2020, čeprav je pesmi in albume redno objavljal vse do danes. Pri sveži pesmi World gone wild sodeluje s Cyrilom, avstralskim DJ-em in glasbenim producentom. Sam Martin, ki prav tako sodeluje pri pesmi, je ameriški glasbenik, pevec, tekstopisec in glasbeni producent. No, še en DJ je naveden kot avtor glasbe, Fatboy slim, saj je Schulz uporabil sempl iz njegove uspešnice Right here right now. "Right Here, Right Now" je četrti singel z njegovega drugega in zelo uspešnega studijskega albuma You've Come a Long Way, Baby. Pesem je dosegla drugo mesto na britanski lestvici singlov in postala hit po vsem svetu. Bralci revije Mixmag so jo izglasovali za 10. najboljšo plesno pesem vseh časov. Pesem je precej posebna tudi iz vidika semplanja, saj uporablja kar 11 semplov. Najbolj očitni so citat Angele Bassett iz ameriškega znanstvenofantastičnega trilerja Strange Days in uporaba melodije iz pesmi "Ashes, the Rain & I" Jamesa Ganga. Norman Quentin Cook, večinoma znan kot Fatboy Slim, je angleški glasbenik, DJ in glasbeni producent, ki je v devetdesetih letih 20. stoletja prispeval k popularizaciji žanra big beat. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bil Cook najprej basist indie rock skupine Housemartins, ki je s svojo a cappella priredbo »Caravan of Love« dosegla prvo mesto v Veliki Britaniji. Ko so se Housemartins razšli, je Cook ustanovil elektronsko skupino Beats International, ki je producirala prvi singel "Dub Be Good to Me". Nato je igral v Freak Power, Pizzaman in Mighty Dub Katz, z zmernim uspehom. Leta 1996 si je Cook nadel ime Fatboy Slim in začel izjemno uspešno zgodbo. Leta 2008 so poročali, da je Cook držal Guinnessov svetovni rekord za največ - 40 hitov pod različnimi imeni.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice APT Bruna Marsa in Rosè. Ko sta oznanila sodelovanje, je to bilo precejšnje presenečenje, potem ko je dvojec na Instagramu objavil serijo skupnih fotografij, na katerih sta igrala korejsko pivsko igro. Ob izidu je »APT.« zasedel vrhove številnih lestvic, vključno z Billboard Global Charts in britansko lestvico singlov. Hkrati sta pesem in sama igra začeli postajati priljubljeni na platformah družbenih medijev. Kritiki so pohvalili "Apt." za všečno produkcijo, široko medkulturno privlačnost in vlogo pri promociji korejske kulture po vsem svetu. Pesem so napisali in sproducirali različni sodelavci, vključno z Rosé in Marsom. Je hitra pop rock in pop-punk skladba z vplivi indie rocka in elektropopa. Eden od najbolj opaznih vplivov pa je pesem Mickey od Toni Basil, ki so jo interpolirali. Pesem "Mickey" je pesem, ki jo je ameriška pevka Toni Basil posnela za svoj debitantski studijski album Word of Mouth leta 1981. Naj omenimo, da je njena verzija sama priredba, saj jo je prva posnela pop skupina Racey z naslovom "Kitty" leta 1979. Toni Basil je ameriška pevka in tudi koreografinja, plesalka, igralka in režiserka. Če pogledamo njeno glasbeno kariero, je izdala le dva albuma, Mickey pa je bila njena največja glasbena uspešnica, saj je zasedla vrhove lestvic v ZDA, Kanadi in Avstraliji ter bila med prvih deset v več drugih državah.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice Nica Santosa, 'Human Being'. Je prva izdaja nemško-španskega pop talenta v letu 2024, po lanski pesmi Where You Are z njegovega albuma Ride. Human Being predstavlja spremembo za Nica, vendar še naprej prikazuje njegovo glasbeno vsestranskost s pesmijo srednjega tempa s sporočilom povezanosti. Santos je zaslovel po tem, ko je sodeloval na Topicovi uspešnici "Home" leta 2015, in izdal svoj prodorni solo singel "Rooftop", ki je dosegel prvih pet na lestvicah v številnih evropskih državah. Pod avtorske pravice njegovega svežega singla, 'Human Being', so zapisani Konstantin Scherer, Vincent Stein, Wayne Hector, Nico in Bill Withers, saj v njen najdemo velik vpliv legendarne Withersove pesmi Grandma's Hands. Pesem je bila večkrat semplana in prirejena, tudi za veliko uspešnico No Diggity skupine Blackstreet feat. Dr. Dre, ki se je verjetno še spomnite. William Harrison Withers Jr., poklicno znan kot Bill Withers, je umrl leta 2020 v starosti 82 let. Bil je ameriški pevec in tekstopisec, znan po svojem "gladkem" baritonskem vokalu in "razkošnih" soul aranžmajih. "Grandma's Hands" je pesem, ki jo je Withers napisal o svoji babici. Vključena je bila na njegov prvi album Just as I Am iz leta 1971. Njegove uspešnice v karieri, ki je trajala 18 let, vključujejo "Ain't No Sunshine", "Use Me", "Lean on Me", "Lovely Day", "Just the Two of Us" z Groverjem Washingtonom Jr. in seveda "Grandma's Hands". Njegove uspešnice so ene izmed najbolj prirejanih in semplanih pesmi sedemdesetih let, v več kot 1200 primerih. Zaradi tega in dejstva, da mnogi kasnejši glasbeniki Withersu pripisujejo glasbeni navdih, je njegova zapuščina sčasoma le zacvetela.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje novega singla »Who Said« priznane danske umetnice MØ. Skladba začenja novo obdobje njenega hvaljenega alternativnega dance-pop zvoka, potem ko je pred 10. leti prišla na glasbeno sceno s hvaljenim debitantskim albumom No Mythologies to Follow. Leta 2022 je izdala svoj tretji album Motordrome, ki je sledil albumu Forever Neverland iz leta 2018. Skladba, ki temelji na nordijskih koreninah MØ in lirični introspekciji njenega prejšnjega albuma Motordrome, uravnoteži igrivo energijo z globljimi razmišljanji o spremembi in predanosti. Drzna, nalezljiva pesem z močnim refrenom prikazuje razvoj neobičajnega zvoka MØ in ga potiska na novo ozemlje. 'Who Said' ponuja prvi okus širšega opusa dela, odseva njen najbolj pristen in osvobojen jaz, prikazuje zvok, lasten MØ. Glede na glasbene elemente se pa zdi, da je uporabila elemente iz skladbe Heartbeats švedskega dua elektronske glasbe The Knife. The Knife so bili ustanovljeni leta 1999 v Göteborgu in so ga sestavljali brat in sestra Karin in Olof Dreijer, ki skupaj vodita tudi lastno založbo Rabid Records. Veliko mednarodnih privržencev so pridobili z albumom Deep Cuts iz leta 2003, na katerem najdemo tudi pesem Heartbeats. Prva turneja dua je potekala leta 2006, skupaj z izdajo njunega hvaljenega albuma Silent Shout. Dobili so številne švedske grammije, vendar se niso želeli udeležiti podelitve. V javnosti so se pojavljali z zakritimi pbrazi z beneškimi maskami. The Knife so razpadli novembra 2014, potem ko so leta 2013 izdali zelo dobro sprejet in hvaljen album Shaking the Habitual in zaključili spremljajočo turnejo. Že pred tem so imeli samostojne nastope. Kot Fever Ray je Karin leta 2009 izdala istoimenski solo album, medtem ko je Olof konec leta 2009 in v začetku leta 2010 izdal več EP-jev kot Oni Ayhun. Solo projekta obeh sta še vedno aktivna.
Dobrodošli v Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice Alessia Cara, ‘(Isn’t It) Obvious’ To je najnovejša predizdaja s Carinega četrtega albuma "Love & Hyperbole", ki bo izšel na valentinovo naslednje leto, desetletje po "Here", Carinem debitantskem hitu. Od takrat naprej niza uspešnice in leta 2018 je postala prva Kanadčanka, ki je prejela nagrado za najboljšega novega izvajalca na grammyjih. Njen drugi album The Pains of Growing je osvojil album leta na podelitvi nagrad Juno 2020, kjer je bila Cara tudi razglašena za tekstopisko leta. Ležerna R&B melodija glasbe, ki vključuje kitarski solo Johna Mayerja, se odlično ujema z njenim vokalom in besedili o nesporni naklonjenosti. Mayer pa ni edina avtor, kateremu se ima zahvaliti za uspeh nove pesmi, saj je v produkcijo vključila tudi elemente pesmi Obvious? od Hollyn iz leta 2017. Hollyn je ameriška pop pevka in tekstopiska, ki poje mešanico popa in R&B. Bila je tekmovalka v American Idolu v 12. sezoni leta 2013, kjer je prišla do Hollywood serije. Pesem Obvious? izhaja iz Hollyninega debitantskega albuma One-Way Conversations, ki je sledil uspehu njenega prvega EP-ja Hollyn, izdanega leta 2015. Kritiki so o njenem albumu zapisali: "Hollynina zrelost in sposobnosti pisanja pesmi so milje pred vsemi, ki so bili stari 19 let in so bili v glasbeni industriji" in "Z drznimi ambicijami, privlačnimi skladbami in osebnimi besedili je One-Way Conversations zagotovo postavila Hollyn v vznemirljivo prihodnost."
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo poklonili legendi, Quincyju Jonesu, ki je umrl prejšnji teden v starosti 91 let. Quincy Jones ni bil le glasbenik, njegova kariera, ki je trajala sedem desetletij, je zajemala številne ustvarjalne vidike – glasbenika, tekstopisca, producenta, dirigenta, aranžerja, umetnika, lastnika in izvršnega direktorja založbe, TV/filmskega producenta, založnika revij in humanitarca. Če se osredotočimo na njegov glasbeni vpliv, številke govorijo same zase, njegove pesmi in pesmi, ki jih je produciral, so bile semplane v več kot 3500 kasnejših pesmih in prirejene več kot 1700-krat, kar je osupljivo. Ena njegovih najbolj semplanih pesmi je Summer in the city z Valerie Simpson, sledi ji Soul Bossa Nova. Jones je sodeloval z množico glasbenih zvezdnikov, od mentorjev Counta Basieja in Clarka Terryja do Raya Charlesa, Franka Sinatre in Michaela Jacksona. Sodelovanje z Jacksonom je bilo zelo uspešno, saj je Jones produciral Jacksonove najbolje prodajane albume Off the Wall, Thriller in Bad. Vodil je tudi snemanja za dobrodelno uspešnico zvezd iz leta 1985 »We Are the World«. V srednji šoli se je navdušil za glasbo s študijem kompozicije in učenjem igranja trobente. Ko je bil še najstnik, je Jones spoznal 16-letnega Raya Charlesa – srečanje je bilo ujeto v biografskem filmu Ray z Jamiejem Foxxom leta 2004 –, ki je postal velik navdih, učitelj in prijatelj. Kasneje sta sodelovala pri številnih glasbenih projektih. Ko je leta 1961 prevzel krmilo A&R pri založbi Mercury Records, je Jones postal prvi Afroameričan, ki je služil kot podpredsednik velike založbe. Sledila je produkcija več uspešnic za Lesley Gore, začenši z njenim pop debitantskim hitom iz leta 1963 "It's My Party". Ko je prešel na televizijo, je Jones napisal nepozabne tematske pesmi za serije, kot so The Bill Cosby Show, Ironside in Sanford and Son. Bil je tudi izvršni producent The Fresh Prince of Bel-Air ter In the House.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice "Finally" Swedish House Mafia in Alicie Keys. Skupni singl veteranskih producentov in ikonične pevke in tekstopiske prihaja po približno dveh letih, odkar se je to sodelovanje začelo in v tem času je Swedish House Mafia ustvarila nekaj zdravega hypea z igranjem pesmi v setih na različnih festivalskih setih. Njihova najtrajnejša uspešnica je verjetno "Don't You Worry Child", ki je petkrat platinasto certificirana, odkar se je prvič povzpela na vrh britanskih in ameriških lestvic ob izidu leta 2013. Poleg dveh nominacij za Grammyja, je Swedish House Mafia postala prva elektronska skupina, ki je nastopila v Madison Square Garden leta 2011 in prva elektronska skupina, ki je nastopila na glavnem odru na Coachelli leta 2012. Axwellu, Stevu Angellu in Sebastianu Ingrossu niso tuja odmevna sodelovanja, saj so sodelovali s Pharrellom, A$AP Rockyjem, The Weekndom, Stingom, Futurejem in zdaj z R&B zvezdo Alicio Keys. Alicia, 16-kratna dobitnica Grammyja, avtorica, producentka, igralka in podjetnica, je lani s svojo turnejo Keys To The World obiskala 22 mest. Njun novi skupni hit je v pa resnici priredba, saj so na novo zasnovali 24 let staro house klasiko 'Finally’ skupine Kings Of Tomorrow. Kings of Tomorrow je eden od mnogih vzdevkov, ki jih uporablja house/hip-hop DJ legenda Sandy Rivera. Rivera, ki prihaja iz portorikanske družine, je bil prežet z glasbeno bogatimi in raznolikimi zvoki, ki so se prelivali po ulicah v New Yorku v času njegovega otroštva. Pesem je vključena v njegov prvi album It's in the Lifestyle. Na istem albumu je bila tudi skladba »Young Hearts«. Njegov drugi album je izšel leta 2005 z naslovom Trouble. Rivera je trdil, da je bil album njegov prvi brez zatekanja k semplom in označuje uradno ločitev med tem in drugimi vzdevki: Kings of Tomorrow se uporablja za bolj radijsko prijazne skladbe, medtem ko je njegovo pravo ime uporabljeno za klubom primernejše skladbe.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo osredotočili na svežo uspešnico CYRILA in Deana Lewisa, Fall at Your Feet. Pesem je kot nalašč za lahkotna druženja in veliko radijskega predvajanja, kontrast med introspektivnim besedilom pesmi in energičnim plesnim pop ritmom skladbi doda posebno noto. "Fall At Your Feet", prva izdaja CYRIL-a iz njegovega prihajajočega EP-ja, From Down Under, sledi CYRIL-ovi uspešnici "Stumblin' In" iz leta 2023 in njegovemu uspešnemu remiksu "The Sound Of Silence" od Disturbed. Dean Lewis, tudi uspešen avstralski umetnik, se je v glasbeni industriji uveljavil z uspešnico "Be Alright" in nedavnim hitom "How Do I Say Goodbye. Deanov drugi album, "The Hardest Love", je bil prav tako svetovno uspešen. Za uspeh svežega sodelovanja se pa morajo zahvaliti še eni avstralski skupini, Crowded House, saj je pesem "Fall At Your Feet" pravzaprav priredba njihove uspešnice iz leta 1991. Crowded House, rock skupina iz Melbourna, Victoria, je bila ustanovljena leta 1985 in je bila aktivna od leta 1985 do 1996, in v tem času imeli stalen komercialni in kritiški uspeh v Avstraliji in Novi Zelandiji. V ZDA so dosegli uspeh s svojim istoimenskim prvim albumom, ki je prinesel uspešnice "Don't Dream It's Over" in "Something So Strong". Nadaljnji mednarodni uspeh je prišel v Veliki Britaniji, Evropi in Južni Afriki v zgodnjih 1990-ih s tretjim in četrtim albumom (Woodface in Together Alone) ter kompilacijskim albumom Recurring Dream, ki je vključeval uspešnice "Weather with You", "Distant Sun", "Locked Out", "Instinct", "Not the Girl You Think You Are" in "Fall at Your Feet", ki jih poslušamo v ozadju. Crowded House so razpadli leta 1996 po več poslovilnih koncertih istega leta. Sledile so premori in ponovne formacije skupine v različnih postavah, in so še vedno aktivni.
Dobrodošli v Second Hand. Danes se bomo posvetili novi uspešnici Rexa Orange Countyja z naslovom 2008. Alexander James O'Connor, poklicno znan kot Rex Orange County, je angleški pevec, tekstopisec in multiinstrumentalist. Pesem "2008" od Rex Orange County je singel z njegovega novega albuma The Alexander Technique. Ime albuma je navdihnjeno s terapevtsko metodo, ki se uporablja za obravnavo fizične in čustvene napetosti – primerna metafora za neobremenjeno in surovo naravo glasbe. "2008" dobro predstavlja album kot celoto - Rexovo najbolj neobremenjeno delo doslej, ki ga je v celoti produciral sam Rex skupaj s Teom Halmom in Jimom Reedom, slednji je bil član Rex Orange County na turnejah. Za pesem 2008 pa je uporabil sempl iz pesmi Murder and Crime avtorjev Sufjana Stevensa in Angela De Augustina. Sufjan Stevens je ameriški pevec, tekstopisec in multiinstrumentalist. Izdal je deset solo studijskih albumov in več albumov z drugimi izvajalci. Eden od teh albumov je A Beginner's Mind iz leta 2021, pri katerem je sodeloval z Angelom De Augustine. Stevens je izdal albume različnih stilov, od elektronike in lo-fi folka do simfoničnih instrumentalov. Uporablja različne inštrumente, velikokrat jih na istem posnetku igra sam. Stevensova glasba je znana tudi po raziskovanju različnih tem, zlasti religije in duhovnosti. Stevensov deseti studijski album Javelin je izšel oktobra 2023.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo osredotočili na ozadje »Murdergram Deux«, težko pričakovanega prvega sodelovanja LL Cool J in Eminema. Pesem je četrti singel z dolgo pričakovanega LL Cool J-evega albuma, The FORCE, ki naj bi služil kot nadaljevanje albuma iz leta 1990, 'Mama Said Knock You Out'. To je 14. album COOL J in njegov prvi po 11 letih. Skladbo – nadaljevanje originalnega LL-jevega »Murdergram« – sta producirala Eminem in Q-Tip, LL-jeva priljubljena rap legenda in nekdanji član skupine A Tribe Called Quest, ki je produciral celoten album. Čeprav je to prva skupna uradna izdaja dua, sta pred tem že izvajala skladbi »Going Back To Cali« in »Rock The Bells« na slovesnosti Rock Hall of Fame leta 2021. Začetek »Going Back To Cali's« je posledično semplan za konec sveže pesmi. Za zvok nove pesmi pa je produkcijska ekipa uporabila tudi skoraj tako star sempl kot je star LL. Prihaja iz pesmi "Donna's Dilemma" Anthonyja Kinga iz leta 1978. O njem sicer ni znanega veliko. Britanski tekstopisec in aranžer, pogosto imenovan Tony King, je deloval od okoli 1960, večinoma v 70-tih, in je bil nedavno predstavljen na več kompilacijah. Bil je knjižnični skladatelj in plodovit aranžer godal za reggae plošče, namenjene pop trgu. Produciral je album pod imenom Synthesizers Unlimited in sodeloval pri projektih The Tony King Orchestra in The Tony King Sound. V sedemdesetih je posnel tudi album Lost star, s katerega izvira pesem Donna's Dilemma, ki sta jo nedavno semplala LL Cool J in Eminem za svežo uspešnico »Murdergram Deux«.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje sveže uspešnice Katy Perry v sodelovanju s floridsko reperko Doechi z naslovom 'I'm His, He's Mine'. Pesem se pojavi na zadnjem albumu Katy Perry 143, ki je kritiziran Perryjine odločitve, da se pri ustvarjanju albuma ponovno združi s producentom Dr. Lukom. Luke je s pevko že sodeloval pri Teenage Dream in je bil pred pravnim sporom s Kesho vodilni v pop produkcijskem prostoru. Obdobje albuma se je začelo julija z "Woman's World" in nadaljevalo z "Lifetimes", ki je avgusta napolnila plesišča po vsem svetu. Noben ni bil sprejet natanko tako, kot je Perry upala, da bosta, kar zadeva njeno vrnitev. Katy Perry upa, da bo ustvarila še kaj zgodovine s prvim albumom po Smile leta 2020 in singlom 'I'm His, He's Mine', za katerega pa je uporabila zelo prepoznaven sempl iz dance-pop pesmi "Gypsy Woman" iz leta 1991, ameriške pevke Crystal Waters. "Gypsy Woman (She's Homeless)" je pesem z njenega prvenca, studijskega albuma Surprise. Slovi po svojem vokalnem refrenu in pogosto semplanem rifu s klaviaturami ter velja za eno največjih klasik house glasbe, Pitchfork jo je uvrstil na svoj seznam »250 najboljših pesmi devetdesetih«, Rolling Stone pa njihovih "200 najboljših plesnih pesmi vseh časov". Pesem je bila semplana več kot 100-krat, prirejena več kot 40-krat in remiksirana več kot 10-krat od izdaje. Čeprav je bil zvok pesmi velik plesni hit, je Crystal Waters želela, da bi ljudje bolj poslušali besedilo o brezdomstvu. Pravzaprav je bila razburjena, ker niso poslušali besedila. Na njen poziv je založba nato na naslovnico dala nalepko z dodatkom She's Homeless.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes si bomo ogledali ozadje pesmi Alibi od Sevdalize v sodelovanju s Pabllo Vittar in Yseult. Pesem je prvo sodelovanje iransko-nizozemske izvajalke Sevdalize, francoske pevke Yseult in brazilske drag queen Pabllo Vittar ter združuje množico kultur in stilov v zmagovalno mešanico. Besedila so zapeta v nič manj kot štirih jezikih, francoščini, angleščini, španščini in portugalščini. "Alibi" se poglablja v temo opolnomočenja žensk, notranje moči in zapletenosti odnosov. Pesem obravnava težave, s katerimi se soočajo ženske v včasih sovražnem svetu, in slavi njihovo vztrajnost. Pesem je mešanica funka in akustičnega popa, za produkcijo pa so uporabili tudi sempl za njeno afro-kubansko osnovo, saj pesem sloni na stoletni kubanski pesmi Rosa. »Alibi« sempla pesem kolumbijske pevke Totó la Momposina »Rosa«, ki je priljubljena med karnevalom v Barranquilli. Totó la Momposina je kolumbijska pevka afro-kolumbijskega porekla. Mednarodno pozornost je pritegnila z izdajo albuma La Candela Viva iz leta 1993 pri založbi Petra Gabriela Real World Records. Toda pesem ima dolgo zgodovino in njena različica je priredba originalne kubanske pesmi "Rosa, qué linda eres", ki jo je leta 1918 prvič posnel Sexteto Habanero Godínez in je postala standard kolumbijskega repertoarja. Sexteto Habanero je bil kubanski sekstet, ustanovljen leta 1920 v Havani. Igral je pomembno vlogo v zgodnji zgodovini žanra in prispeval k njegovi popularizaciji po vsej Kubi. Čeprav je večina prvotnih članov zapustila skupino v tridesetih letih prejšnjega stoletja, je skupina nadaljevala z nastopi in snemanjem v različnih zasedbah. Zadnji album so izdali leta 2010 ob 90. obletnici. Njihovo pesem "Rosa, qué linda eres" je pozneje širše spopulariziral kolumbijski umetnik Magín Díaz.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo poslovili od vplivnega glasbenega umetnika, ki je pred kratkim umrl, pesmi njegove skupine pa so bile semplane v približno 500 kasnejših pesmih in prirejene v skoraj 400 primerih. Zgodnja uspešnica skupine jackson 5, ABC je njihova najbolj semplana pesem, Never Can Say Goodbye pa najbolj prirejana. Pevec in kitarist zasedbe Jackson 5 Tito Jackson je umrl pri 70 letih po srčnem napadu. Toriano Adaryll »Tito« Jackson in bratje Jackie, Jermaine, Marlon in Michael so sredi 60. let 20. stoletja ustanovili skupino Jackson 5 in kasneje podpisali pogodbo z Motown ter hitro postali ena največjih pop skupin v Združenih državah. Na glasbeni sceni so debitirali s štirimi zaporednimi singli številka 1: "I Want You Back", "ABC", "The Love You Save" in "I'll Be There". V petih letih so dosegli sedemnajst Top 40 singlov na lestvici, vključno s šestimi številkami številka ena Billboard R&B uspešnic. Skupina je pridobila avtonomijo kot pisci, izvajalci in producenti, ko je leta 1976 podpisala pogodbo z Epic, tri leta preden je solo prodor Michaela Jacksona z Off the Wall pospešil razpad skupine. Leta 1984, dve leti po tem, ko je Thriller Michaela Jacksona postal najbolje prodajan album vseh časov, se je Michael ponovno pridružil skupini in izdal album Victory kot Jacksons. Na naslednji turneji je Michael napovedal, da bo ta verjetno zadnja skupine. Preostali bratje in sestre Tito, Jackie, Jermaine in Randy so se uradno razšli leta 1989. Diana Ross je vseh šest članov leta 1997 sprejela v Dvorano slavnih rock & rolla. Tito je nadaljeval z nastopi, tako s svojo lastno blues skupino kot tudi pred skupino B. B. King Blues Band. Leta 2016 je izdal svoj prvi samostojni album Tito Time, tri leta kasneje pa še drugega Under Your Spell. Bil je na turneji z nekaterimi svojimi brati kot Jacksons in nastopal še teden dni pred smrtjo.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. V današnji oddaji se bomo poklonili vplivnemu velikanu brazilske bossa nove, Sergiu Mendesu, ki je umrl pred kratkim, star 83 let. Sergio Mendes, brazilski pevec, skladatelj, vodja skupine in klaviaturist, je postal mednarodna senzacija, potem ko se je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja preselil v Združene države Amerike, in eden glavnih crossover umetnikov svojega časa, z mednarodnimi uspešnicami kota sta »Mas Que Nada« in »The Look of Love". Posnel je več kot 35 albumov in za sabo pustil neverjetno glasbeno zapuščino več kot šestih desetletij edinstvenega zvoka, ki ga je prva predstavila njegova skupina Brasil ’66. Njegove pesmi so semplali in prirejali številni, ena njegovih najbolj semplanih pesmi pa je Magalenha, ki jo je izdal precej pozno v svoji karieri, leta 1992. Izdal je svoj prvenec Dance Moderno, ko je gibanje bossa nova pridobilo moment leta 1961. Turneje po Severni Ameriki in Evropi so vodile do sodelovanj, čemur je sledila selitev v Združene države, kjer je ustanovil Sergio Mendes & Brasil '65. Kljub nenehnemu uspehu v Južni Ameriki sta se prva dva albuma bossa nova skupine prodajala slabo v Severni Ameriki in po nasvetu producenta Richarda Adlerja je Mendes dodal dva ameriška pevca. Kljub temu je bil prelomni singel v portugalskem jeziku »Mas Que Nada«, ki ga je napisal legenda sambe Jorge Ben, tisti, ki je Mendesu in skupini – takrat imenovani Brasil ’66 – omogočil preboj v ZDA. V prej skeptični industriji sta "Mas Que Nada" in album Herb Alpert Presents: Sergio Mendes & Brazil '66 zagotovila Mendesu možnost za vrhunec leta 1968, ko je izvedel priredbo Burta Bacharacha in Hala Davida "The Look of Love". S to pesmijo, nominirano za oskarja, je Mendes resnično postal mednarodno priljubljen, ko jo je aprila 1968 izvedel na podelitvi oskarjev. Leta 2019 je izdal svoj zadnji album, In the Key of Joy, v povezavi z dokumentarnim filmom o njegovem življenju. Mendes je nazadnje nastopil novembra 2023 v Parizu, Londonu in Barceloni.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo posvetili novi uspešnici od Halsey, Lucky. »Lucky« gradi na uspehu pesmi »The End«, promocijskem singlu, ki ga je Halsey izdala v začetku tega poletja in je neposredno obravnaval zasebne zdravstvene bitke, s katerimi se sooča, odkar so ji leta 2022 diagnosticirali lupus in redko T-celično motnjo. »Na kratko, Imam srečo, da sem živa. Napisala sem album« je delila z oboževalci. Začne se z 'The End'." V novi uspešnici »Lucky« Halsey razmišlja o zapletenem odnosu navigiranja med zdravstvenimi težavami, materinstvom in srčnem zlomom, medtem ko je na očeh javnosti. V surovem, iskrenem novem singlu pevka razmišlja o lastni želji, da bi bila videna in slišana, ko je kot najstnica nadaljevala to kariero, ne da bi se zavedala žrtev in ovir, ki jih bo prestala na tej poti. Za navdih za pesem se je ozrla k dvema starejšima pesmima. Ritem vključuje sempl Monicine podpisne pesmi "Angel of Mine", pesem "Lucky" od Britney Spears pa Halsey zapoje čez Monicin ritem. "Angel of Mine" je pesem britanske R&B dekliške skupine Eternal z njihovega prvega kompilacijskega albuma Greatest Hits. Pesem je postala njihova 12. in zadnja uspešnica, leta 1998 pa je ameriška pevka Monica izdala uspešno priredbo. Drugi, glavni vir sempla, je pesem "Lucky" ameriške pevke Britney Spears, saj jo Halsey dejansko interpolira. Izhaja iz njenega drugega studijskega albuma Oops!... I Did It Again. Pripoved pesmi sledi zgodbi slavne igralke, ki je kljub temu, da ima na videz vse – slavo, bogastvo, lepoto – v sebi resnično osamljena in nesrečna. Prejela je pohvale kritikov, pri čemer so kritiki pohvalili njeno melodijo in ritem ter Spearsin vokal. "Lucky" je postala svetovna uspešnica je Spearsin deseti najbolje prodajani singel v državi. Britney Spears je "Lucky" izvajala na številnih nastopih v živo in na treh svojih koncertnih turnejah. Navdihnila je druge glasbenike, da so jo semplali ali priredili, med njimi so Taylor Swift, Meghan Trainor in nazadnje Halsey, ki jo je semplala v svoji novi uspešnici, "Lucky".
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Danes se bomo osredotočili na nov singl "She's Gone, Dance On" skupine Disclosure. Britanski elektronski duo – sestavljata ga brata Howard in Guy Lawrence – je pesem prvič izvedel oktobra lani na pop-up predstavi v Los Angelesu. Skladbo so nato premierno predstavili na BBC Radio 1, na podlagi česar je postala viralna. Pomladi je pesem postala uspešnica po klubih in festivalih, s množico uglednih DJ-jev, ki jo je vključila v svoje sete, kot so Todd Edwards, Joy Anonymous, salute, DJ Seinfeld, Peggy Gou in Sammy Virji. Zdaj je britanski duo uradno izdal pesem kot singel, prvo novo pesem po albumu Alchemy iz leta 2023. V posnetku na Instagramu, ki napoveduje singel, je duo Disclosure pojasnil, da so odložili uradno objavo posnetka, ker je trajalo "mnogo mesecev, da so pridobili dovoljenje za sempl " Ennia Morriconeja "Dance On". Legendarni italijanski skladatelj Ennio Morricone, ki je umrl leta 2020 in je tema nedavno izdanega dokumentarca, je bil najbolj znan po veličastnih filmskih glasbah, ki jih je napisal za vesterne, kot je The Good, The Bad And The Ugly. Njegova filmografija obsega več kot 70 nagrajenih filmov. Ennio Morricone je pisal glasbo v najrazličnejših slogih, kot je v tem primeru, saj je za erotično dramo Così Come Se iz leta 1978 prispeval dve disko skladbi, »Spazio 1999« in »Dance On«. Z več kot 400 glasbami za kinematografe in televizijo ter več kot 100 klasičnimi deli velja Morricone za enega najplodnejših in največjih filmskih skladateljev vseh časov. Prejel je številna priznanja, vplival je na številne izvajalce vseh žanrov, vključno s Hansom Zimmerjem, Danger Mouseom, Dire Straits, Muse, Metallico in Radioheadom. Njegove pesmi so bile semplane v skoraj 600 primerih in prirejene v več kot 300.
Dobrodošli v Second Hand. To poletje je nekaj velikih albumov v smislu samplanja in glasbenega sloga praznovalo obletnice in danes se bomo osredotočili na Music for the Jilted Generation od Prodigy, ki je praznoval 30 let. To je drugi studijski album Prodigy, ki je izšel julija 1994 pri založbi XL Recordings. Gre za poseben album v marsičem, tudi v semplovskem smislu, saj so za produkcijo uporabili več kot 50 semplov za izdelavo pesmi, običajno 4 semple na pesem. Omenimo tudi, da so imele inovativne pesmi velik vpliv na bodoče izvajalce in so bile tudi kasneje pogosto semplane ali prirejane. Za pesem Voodoo people so uporabili 6 semplov, pesem pa je bila kasneje semplana v 13 primerih. The Prodigy so pokazali, da velik uspeh njihovega prvenca ni bil naključen. Music for the Jilted Generation ni bila le prelomna izdaja za ekipo iz Essexa, bila je produkt, ki je definiral obdobje britanske plesne glasbe, album, ki je združil evforijo in navdušenje rave kulture z rockovsko energijo. Album je v veliki meri odgovor na pokvarjenost rave scene v Veliki Britaniji zaradi njenega mainstreamovskega statusa, pa tudi na zakon Združenega kraljestva o kazenskem pravosodju in javnem redu iz leta 1994, ki je kriminaliziral rave glasbo in rave kulturo. Music for the Jilted Generation je prejel pohvale kritikov. Rolling Stone mu je podelil tri zvezdice in pol, ga označil za "resnično trippy" in dejal, da "proizvaja univerzalno plesno vročico". Leta 1994 je bil nominiran za glasbeno nagrado Mercury in je vključen v listo '1001 album, ki ga morate slišati, preden umrete'. "Neverjetna plošča," je pripomnil David Bowie. "Ta me je zelo navdušila." V intervjuju sta Keith in Liam oba izbrala Poison kot pesem, na katero sta najbolj ponosna. Komercialno najuspešnejša pesem z albuma, »No Good (Start the Dance)«, je bila predstavljena s sloganom "Hard dance with attitude" in je zgrajena okoli vokalnega sempla iz pesmi "You're No Good for Me" od Kelly Charles iz leta 1987 in uporablja še 6 semplov za ritme in glasbeni del. Howlett je sicer sprva dvomil, ali naj uporabi vokalni vzorec, ker se mu je zdel preveč pop za njegov okus. Bila je tudi pogosto semplana in prirejana kasneje.
Dobrodošli v oddaji Second Hand. Letos poleti je nekaj velikih albumov v smislu samplanja in glasbenega stila praznovalo obletnice, danes pa se bomo osredotočili na Hell Jamesa Browna, ki je praznoval 50 let. Ko je James Brown posnel Hell, svoj osemintrideseti studijski album, je že izumil soul glasbo, kot jo poznamo, in se poglobil v rastoči žanr funka. Z Hell, izdanim pred 50 leti, se je “The Hardest Working Man Show Business” in “The Godfather of Soul“ resno potrudil, da bi ustvaril enega najboljših albumov v njegovem ogromnem katalogu in potrdil svoj "Minister of New Super Heavy Funk" vzdevek. Hell je bil nadaljevanje uspešnega funka polnega albuma The Payback (1973), ki ga nekateri smatrajo za najboljšega v Brownovi karieri. Album vključuje sloge iz drugih žanrov in vključuje inovativne glasbene aranžmaje za številne pesmi. Zaradi raznolike strukture pesmi in zvoka je Hell edinstven album v Brownovem katalogu in takoj je postal vir za semplanje, saj je bil vir semplov za več kot 200 kasnejših pesmih. Po Hell je James Brown nadaljeval s snemanjem albumov z impresivno hitrostjo in pogosto izdal par albumov na leto. Na žalost je Brown namesto z inovacijami začel loviti trende, namesto da bi jih postavljal. Kot večina glasbenikov v 70. letih je tudi on začel sprejemati disko daleč po njegovem razcvetu in snemal albume brez vsebine, kakovost pa je začela opazno padati. Toda Hell še vedno sodi v panteon odličnih funk in soul albumov. Zelo malo je tega, česar Brown ne bi mogel narediti kot umetnik, a kljub temu je ustvarjanje pošastno funky albuma, ki vključuje tudi verodostojna prizadevanja v salsi in gospelu, impresivno. Brownov um je bil ustvarjalen kot vedno in tudi na osemintridesetem albumu je znal ustvariti glasbo, ki je zdržala pol stoletja.
Neveljaven email naslov