Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
4293 epizod
4293 epizod
Svetovalni servis je osrednja kontaktna oddaja jutranjega programa na Prvem. Namenjena je poslušalkam in poslušalcem, ki lahko iz prve roke dobijo odgovor na vprašanje glede različnih tematik. V oddaji od torka do petka med 9.05 in 9.30 gostimo strokovnjake s področja zdravstva, prava, hortikulture, gradbeništva, energetike, financ, potrošniških pravic, sociologije, psihologije, športa, kulinarike … Sodelujte na 01 475 22 22, prvi@rtvslo.si ali prek spletne strani Prvega programa.
Če boste ob bližajočih se praznikih – predvsem ob božični in silvestrski večerji – odprli steklenico žlahtne kapljice, vabljeni k poslušanju petkovega Svetovalnega servisa. Sommelier in vinski publicist Jože Rozman bo svetoval, kako izbrati vino ali penino, ki bosta vaše jedi lepo dopolnila. Pravi okus vina boste izkusili, če bodo vina postrežena pri primerni temperaturi. Pomembni pa so tudi izbira kozarcev, način serviranja in spoštljivo nazdravljanje. Vabljeni k sodelovanju.
»Sladkarije škodujejo zobem« - to je stavek, ki ga zobozdravniki radi ponavljajo. V mesecu decembru je čokolad, bonbonov in ostalih raznih sladkih dobrot na krožnikih še več kot ponavadi, zato je ustrezna skrb za naše ustno zdravje in ustno zdravje naših otrok še toliko bolj pomembna. Kolikokrat na dan si je priporočljivo umiti zobe? Kako izbrati pravo ščetko in zobno pasto? Sta zobna nitka in ustna vodica obvezna pripomočka pri ustni higieni? O tem smo govili v četrtkovem svetovalnem servisu z gostom, zobozdravnikom Markom Novakom.
Zima svojih zob v dolinah in sredogorju letos še ni pokazala, so pa kljub temu v visokogorju razmere zimske že nekaj časa. V sredinem Svetovalnem servisu bomo govorili o tem, kako se pravilno pripraviti na zimsko turo, kako zimske razmere spremenijo način gibanja na poteh, katera oprema mora biti nujno v nahrbtniku in kako ravnati, če se zgodi nesreča? O skrbi za večjo varnost v gorah pozimi bo svetoval podpredsednik Planinske zveze Slovenije in gorski vodnik z mednarodno licenco Miha Habjan.
Ko govorimo o motnjah hranjenja, govorimo o začaranem krogu stisk, borbe s samim seboj, razmišljanja, vprašanj. Telesna teža je namreč le zunanji znak duševnega dogajanja, hrana pa le sredstvo za lajšanje stisk. Tu je še nekakšna idealna podoba telesa, ki naj bi jo dosegli in na katero nas ves čas opozarja sodobni svet. O motnjah hranjenja bomo govorili v torkovem svetovalnem servisu, naša gostja bo Ana Ziherl, predsednica društva za pomoč pri motnjah hranjenja Svetovalni svet. Pokličite ali nam pišite!
Glasni zvoki pirotehnike so neprijetni za številne, še posebej pa so stresni za živali. Kako pomagati, ko pri psu ali mački opazimo tresenje, skrivanje oziroma vedenje, ki nakazuje na njihovo nelagodje? V petkov Svetovalni servis smo povabili Urško Drobnič, dr. vet. med., iz veterinarske ambulante Animavet, ki bo odgovarjala na vprašanja v povezavi z zdravjem hišnih ljubljenčkov. Pišite na prvi@rtvslo.si, na spletno stran Prvega ali pokličite med oddajo.
Na policah trgovin z izdelki, ki so namenjeni negi las, so različni šamponi, balzami, preparati, kreme, geli in maske za lase. Kaj uporabljati, če so lasje mastni, suhi, redki, lomljivi ali polni prhljaja? O tem bo govor v četrtkovem Svetovalnem servisu, ko bo z nami učiteljica na Srednji frizerski šoli Ljubljana Romana Marolt. Zanimalo nas bo tudi, kako izbrati primerno barvo las.
Kateri so ključni datumi za pošiljanje pisemskih in paketnih pošiljk? Smo te datume že zamudili, če želimo dostavo do praznikov? Kako hitro se odstavljajo paketi? Katere možnosti prevzema ima Pošta Slovenije? Kaj storiti, če je naša pošiljka poškodovana? Nekatere jezi delovni čas poštnih poslovalnic, druge veselijo priložnostne poštne znamke. V sredinem svetovalnem servisu bo z nami Simona Glodež, strokovna sodelavka Oddelka za razvoj in tehnologijo poštnih storitev pri Pošti Slovenije.
Smo v času prednovoletnih druženj, tako zasebnih kot poslovnih, za vsa pa veljajo pravila, ki jih narekuje bonton. Kaj se spodobi in kaj ne, kakšna darila so primerna, kako jih izročiti in sprejeti? Kaj predpisuje bonton pri praznično pogrnjeni mizi? Torkov Svetovalni servis namenjamo pravilom lepega vedenja, s poudarkom na prazničnem času. O tem s strokovnjakinjo za kulturo vedenja in protokol Bojano Košnik Čuk. Pišite na prvi@rtvslo.si, na spletno stran Prvega ali pokličite med oddajo.
Za obsesivno-kompulzivno motnjo so značilne obsesije – neprijetne misli, ki se vsiljujejo, ponavljajo in krepijo, zato jih lahko spremljajo strah, tesnoba in anksioznost. Če posameznik te misli in občutke omili z izvajanjem kompulzije, ponavljanjem točno določenega rituala (in to počne precej pogosto), je čas za ukrepanje. O obsesivno-kompulzivni motnji več v petkovem svetovalnem servisu s psihologinjo, kognitivno vedenjsko terapevtko Nušo Klinar.
Med delovno aktivnimi prebivalci Slovenije je skoraj polovica žensk, njihova povprečna starost pa je skoraj 43 let. Ponavadi se okrog 50-ega leta ženske soočijo s hormonskimi spremembami menopavze. To obdobje vsekakor vpliva tudi na počutje na delovnem mestu, o čemer pa največkrat ne govorimo. Kaj ženska lahko pričakuje in kako si lahko olajša ta leta? To bo tema četrtkovega svetovalnega servisa, svetovala bo prof. dr. Bojana Pinter, dr. med., specialistka ginekologije in porodništva z Ginekološke klinike UKC Ljubljana. Pokličite ali nam pišite.
Kakšne so lastnosti dobrih, kakovostnih igrač in kako jih prepoznamo glede na ciljno starostno skupino? Pri izbiri igrač je ključno, da znotraj otrokovih želja prepoznamo boljše in slabše možnosti za njegov razvoj. Obenem velja, da sta tako premalo zahtevna kot tudi prezahtevna igrača navadno slabši izbiri. Sogovornica: izr. prof. dr. Urška Fekonja z Oddelka za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
“Ljudje nikoli v preteklosti nismo brali toliko, kot beremo sedaj. Res pa je, da ne beremo le tiskanih knjig, da se je izrazito povečalo zaslonsko branje in da beremo na drugačen način, torej manj skoncentrirano, z manj pozornosti,” pravi dr. Alenka Žbogar, vodja Katedre za didaktiko slovenščine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Med drugim jo bomo vprašali, kako brati in zakaj, pa tudi, kako vzpostaviti bralne navade pri nas samih in kako pri otrocih? Kaj brati zvečer in kaj čez dan? Vprašanja sprejemamo na prvi@rtvslo.si ali na spletni strani Prvega.
Le dobro vzdrževana smučarska oprema služi svojemu namenu več sezon. Pred skorajšnjim začetkom nove bo na vaša vprašanja o pripravi smuči, snežnih desk in čevljev ter o tem, na kaj je treba biti pozoren pri nakupu rabljene opreme, v petkovem Svetovalnem servisu odgovarjal serviser smuči in učitelj smučanja Uroš Šemrov. Pišite na prvi@rtvslo.si, na spletno stran Prvega ali pokličite med oddajo.
Zadnje dni se vrstijo spodbude k spletnemu nakupovanju. Pred nami sta namreč črni petek in spletni ponedeljek, prihaja tudi čas obdarovanja, trgovci pa obljubljajo visoke popuste. A če ne poznamo osnov varnega spletnega nakupovanja, se lahko izkaže, da je trgovina, pri kateri smo kupili izdelke, lažna, izdelka pa ne bomo nikoli prejeli. Ali celo še huje, zlorabili bodo vašo bančno kartico. O varnem spletnem nakupovanju bosta v četrtkovem svetovalnem servisu govorila Romana Javornik iz Evropskega potrošniškega centra in Tadej Hren iz Nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost Si-CERT. Vabljeni k sodelovanju po deveti uri.
Uspešno javno nastopanje in komuniciranje ne temeljita na prirojenih, ampak priučenih sposobnostih. Da usvojimo te spretnosti, pa moramo vanje vložiti nekaj časa in vaje. V sredinem Svetovalnem servisu z učiteljico retorike Ano Aleksandro Zupančič iz Šole retorike razložimo, kakšen sploh je dober oz. uspešen javni nastop, kako dolg naj bo? Kaj storiti, če vas med nastopom hromi trema, začnete jecljati ali uporabljati mašila? In kako vanj vključiti publiko? Pokličite 01 /475 22 22 po deveti uri ali pišite na prvi@rtvslo.si in prvi.rtvslo.si.
E-odpadki, med katerimi so tudi veliki in mali gospodinjski aparati, so najhitreje rastoča skupina odpadkov v Evropski uniji, reciklira pa se jih manj kot 40 odstotkov. Kdaj se je smiselno obrniti na serviserja, katerih manjših popravil recimo na sesalniku se lahko lotimo sami in kakšna je zakonodaja glede odnosa med proizvajalcem, pooblaščenim servisom in kupcem aparata? Gosta: Nastja Šubic iz družbe ZEOS in elektromehanik Siniša Martin.
Še do konca tedna so na portalu Geodetske uprave razgrnjeni Predlogi modelov vrednotenja nepremičnin, vsi lastniki lahko pogledajo, kakšno vrednost so pripisali njihovi nepremičnini z novim modelom, saj so stare vrednosti zaradi skokovitega povečanja tržnih cen zastarele. Na vrednost najbolj vpliva lokacija. Kateri podatki so odločujoči, zakaj je pomembna ocenjena vrednost vaše nepremičnine in kaj storiti, če z oceno nismo zadovoljni? V petkovem Svetovanem servisu bo na vprašanja odgovarjal Tomaž Petek, generalni direktor Geodetske uprave.
November je mesec preprečevanja odvisnosti. V četrtkovem Svetovalnem servisu bomo govorili o najbolj dostopni in najpogosteje zlorabljeni psihoaktivni substanci: alkoholu. Šele ko bližnji postavijo ultimat, ima običajno tisti, ki alkohol zlorablja, motivacijo, da preneha pitje. Z nami po deveti uri bo dr. Mirjana Radovanović, dr. med., specialistka psihiatrije iz Univerzitetne psihiatrične klinike Ljubljana. Kdaj pitje pomeni težavo za nas in okolico? Kako torej prepoznati odvisnost in kako poteka zdravljenje?
Pravica do odklopa omogoča vsakemu zaposlenemu, da v času dnevnega ali tedenskega počitka, dopusta ali druge upravičene odsotnosti ni dosegljiv za delodajalca in mu v tem času ni treba odgovarjati na klice ali e-poštna sporočila. Ali pravica velja za vse zaposlene ali so pri tem kakšne izjeme? Katere so nujne in izredne okoliščine, pri katerih pravica do odklopa ne velja? Kako se pravica do odklopa uresničuje v primeru, ko zaposleni dela od doma? Gostja v studiu bo odvetnica Tina Šnajder, ki je specialistka za delovno pravo.
Motnje menstrualnega cikla, čezmerna poraščenost, mozoljavost in izpadanje las ter nekatere presnovne motnje - vse to so glavne značilnosti sindroma policističnih jajčnikov, ki se pojavlja pri 5 do 10 odstotkih žensk v rodni dobi in je najbolj pogosta hormonska motnja in najbolj pogost vzrok neplodnosti pri ženskah z motnjami menstrualnega cikla. Sindrom se pojavlja družinsko, pomembni so tudi zunanji vplivi. O sindromu policističnih jajčnikov bomo govorili v torkovem svetovalnem servisu, na vaša vprašanja bo odgovarjala prof. dr. Mojca Jensterle Sever, dr. med., s Kliničnega oddelka za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni UKC Ljubljana. Pokličite ali nam pišite.
Neveljaven email naslov