Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Biogoriva se na prvi pogled zdijo kot dober nadomestek za klasična fosilna goriva, torej bencin in dizel. Pomagala naj bi pri zmanjševanju ogljičnega odtisa prometa v okviru zelenega prehoda. A ni čisto tako. Poznamo več vrst biogoriv, sploh tista, ki so izdelana iz rastlin, močno vplivajo tako na okolje kot na naše družbe. Za njihovo proizvodnjo porabimo ogromno zemljišč, zaslužna so za krčenje pragozdov in prisilno izseljevanje staroselskih ljudstev, ob tem pa zmanjšujejo prehransko varnost. V Evropi vsak dan sežgemo ekvivalent 15 milijonom štruc kruha ter 19 milijonom steklenic sončničnega in repičnega olja za gorivo za naše avtomobile in tovornjake. Kaj je torej "bio" pri biogorivih?
Gostji:
Zapiski:
Janov dodatek:
Prejšnji teden mi je pisala poslušalka, ki je opozorila, da je po naključju dobila informacijo, da terminske karte Integriranega javnega potniškega prometa od 1. oktobra veljajo tudi na avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa. Da torej IJPP kartice, s katerimi lahko tedensko, mesečno ali letno uporabljate ves medkrajevni potniški promet, zdaj veljajo tudi za mestne trole v Ljubljani, če povemo drugače. Težava je bila v tem, da te informacije ni nihče nikjer objavil. Preveril sem pri LPP in potrdili so mi, da to drži, da kartice res veljajo že od prvega oktobra. Na vprašanje, zakaj to ni nikjer objavljeno, pa nisem dobil odgovora. In še vedno ta informacija ni nikjer objavljena, vsaj jaz je ne najdem, tako da delite s čim več ljudmi, da bodo izvedeli. Poslušalki pa še enkrat hvala.
Za zgodbe in predloge: jan.grilc@rtvslo.si
13 epizod
Zelena luč je podkast o mobilnosti 21. stoletja. Kako se premika naš svet? Kam smo namenjeni? Kdo je za krmilom (če sploh kdo)? V Zeleni luči zato z domačimi in tujimi gosti analiziramo aktualne problematike javnega prometa, nove tehnologije, infrastrukturne in energetske izzive ter izpeljavo zelenega prehoda v panogi, katere del smo vsak dan mi vsi. Ob reportažah s terena in pogovorih s strokovnjaki iščemo tudi vsakdanje zgodbe, ki jih pišejo stiki med ljudmi v javnem prometu.
Biogoriva se na prvi pogled zdijo kot dober nadomestek za klasična fosilna goriva, torej bencin in dizel. Pomagala naj bi pri zmanjševanju ogljičnega odtisa prometa v okviru zelenega prehoda. A ni čisto tako. Poznamo več vrst biogoriv, sploh tista, ki so izdelana iz rastlin, močno vplivajo tako na okolje kot na naše družbe. Za njihovo proizvodnjo porabimo ogromno zemljišč, zaslužna so za krčenje pragozdov in prisilno izseljevanje staroselskih ljudstev, ob tem pa zmanjšujejo prehransko varnost. V Evropi vsak dan sežgemo ekvivalent 15 milijonom štruc kruha ter 19 milijonom steklenic sončničnega in repičnega olja za gorivo za naše avtomobile in tovornjake. Kaj je torej "bio" pri biogorivih?
Gostji:
Zapiski:
Janov dodatek:
Prejšnji teden mi je pisala poslušalka, ki je opozorila, da je po naključju dobila informacijo, da terminske karte Integriranega javnega potniškega prometa od 1. oktobra veljajo tudi na avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa. Da torej IJPP kartice, s katerimi lahko tedensko, mesečno ali letno uporabljate ves medkrajevni potniški promet, zdaj veljajo tudi za mestne trole v Ljubljani, če povemo drugače. Težava je bila v tem, da te informacije ni nihče nikjer objavil. Preveril sem pri LPP in potrdili so mi, da to drži, da kartice res veljajo že od prvega oktobra. Na vprašanje, zakaj to ni nikjer objavljeno, pa nisem dobil odgovora. In še vedno ta informacija ni nikjer objavljena, vsaj jaz je ne najdem, tako da delite s čim več ljudmi, da bodo izvedeli. Poslušalki pa še enkrat hvala.
Za zgodbe in predloge: jan.grilc@rtvslo.si
Neveljaven email naslov