Avtomobilnost gre v novo sezono s polnim rezervoarjem energije. Katere energije? Avtomobilnost ne bo poganjal bencin ali dizel, pa tudi elektrika in vodik ne, ustvarjalce oddaje poganja najbolj trajnostno gorivo vseh časov - radovednost!
Pridružite se Avtomobilnosti v novi sezoni v kateri bodo iskali odgovore na najbolj zahtevna tehnična in družbena vprašanja, pred katera smo postavljeni v času, ko se išče nove, okoljsko trajnejše modele mobilnosti.
Sodelavci Avtomobilnosti s svojimi strokovnimi znanji in številnimi povezavami doma in v svetu v vsaki oddaji gledalce popeljejo na novo popotovanje. V oddaji odkrivajo nove tehnologije iz sveta avtomobilov in drugih prevoznih sredstev, predstavljajo sodobne avtomobilske in prometne varnostne sisteme in rešitve ter pogledajo v zakulisje novih idej o drugačnih oblikah mobilnosti. Prav poseben pečat in posebnost oddaje Avtomobilnost pa je, da k testiranju novih tehnologij v vozilih radi pritegnejo tudi gledalke in gledalce. Tako bo tudi v novi sezoni.
Ustvarjalci Avtomobilnosti upajo, da bo ukrepov za zajezitev širjenja virusa vsak dan manj, saj bo s tem vsa dan več priložnosti za organizacijo dogodkov z delovnim imenom; gledalci testirajo nove tehnologije.
Avtomobilnost bo premierno na sporedu v četrtek, 10. 3. 2022, ob 21.35 na TV SLO 2, pretekle oddaje pa si lahko ogledate v arhivu video vsebin. Poleg tega bo Andrej Brglez skrivnosti mobilnosti občasno odstiral tudi v studiu z Lorello Flego in Ano Tavčar v Sobotnem popoldnevu. V oddaji boste tako lahko spremljali kratke prispevke s tega področja, ki jih bo pripravljala ekipa Avtomobilnosti.
Spremljajte oddajo Avtomobilnost tudi na njihovem Facebook in Instagram profilu.
V družbi Davida Urankarja in Andreja Brgleza
Česa se lahko gledalci veselimo v novi sezoni?
A: Nadaljevali bomo v začrtani smeri, iskali odgovore na vprašanja sodobne mobilnosti, skupaj z gledalci bomo spoznavali in preizkušali nove tehnologije, testirali številne nove zanimive avtomobile, proaktivno delovali na področju prometne varnosti, letos s poudarkom na sožitju med različnimi deležniki v prometu, ki pogosto v eni osebi zasedajo več različnih mobilnostnih vlog, in seveda s pomočjo domačih in tujih strokovnjakov vstopili v svet najnovejših idej o tem, kaj in kako se bomo premikali v bližnji in tudi nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti. Avtomobilnost od prvega dne stoji na treh vsebinskih stebrih, prometni varnosti, ekologiji in tehnologiji ter seveda na druženju z gledalci, ki lahko skupaj z nami na naših delavnicah novosti iz teh področji tudi preizkusijo. Na slednje smo še posebej ponosni, saj vidimo, da se nam gledalci na testiranjih zelo radi pridružijo, s tem pa nam in drugim ponudijo še bolj oseben pogled na novosti, ki prihajajo pred kupce in uporabnike.
D: V novi sezoni se s kolegi zelo veselimo, da se bomo ponovno več družili ob preizkušanju novih tehnologij in načinov mobilnosti. Vsako sezono k našim delavnicam in k testiranju povabimo najbolj zveste gledalce.
Nad katero tehnološko noviteto ste bili najbolj navdušeni med pripravljanjem nove seozne?
A: Osebno sem še vedno navdušen nad radarskim tempomatom, ki sicer ni več novost na trgu, a je z vsako novo generacijo sistem občutno izboljšan in v povezavi s še večjim številom odpornih asistenčnih sistemov tvori vozlišče naprav, ki lahko velik del poti pospešujejo in zavirajo samodejno. Voznik mora, kljub temu da avto samodejno opravlja dve pomembni funkciji, ostati ves čas 100 % zbran in spremljati dogajanje na cesti, poleg tega pa vsi tovrstni sistemi na trgu nikakor ne zagotavljajo enako dobre ravni delovanja radarskega tempomata in temu se v Avtomobilnosti posvečamo že nekaj časa. S tem prihaja na trgu do velikega razkoraka med različnimi proizvajalci, ki pa sicer vsi prodajajo napravo z enako oznako. Na to anomalijo bomo gledalce v Avtomobilnosti še naprej opozarjali ter jim s tem, upamo, pomagali pri nakupu novega avtomobila.
D: Veliko se v zadnjih letih govori o električnih avtomobilih. Pa ne zato, ker bi jih imeli mi tako radi, ampak zato, ker avtomobilska industrija res veliko vlaga v njihov razvoj in v nove električne modele. Navdušeni ali ne, bomo sledili trendom in novostim mobilnosti. Tudi varnostnim tematikam, ki jih je, navkljub vsem asistenčnim sistemom v modernih vozilih, še vedno kar nekaj.
Ali vas ljubezen do avtomobilov spremlja že od nekdaj?
A: Od vedno. Ali bolje, odkar pomnim. Ali je bilo to zapisano že v genih ali sem to ljubezen razvil kasneje v najožji družini ne vem, a stavim na to, da so bili avtomobili in motorji kar dobro zasidrani že v genih.
D: Že odkar pomnim, so mi bili avtomobili blizu. O tem govori tudi kovček igrač avtomobilčkov, ki jih moj oče hrani še od otroštva. Tudi do svojega 18. rojstnega dne sem vneto odšteval, predvsem zaradi dejstva, da bom takrat lahko opravil vozniški izpit. Vedno sem tudi z veseljem spremljal avtomobilske oddaje in biti voditelj Avtomobilnosti in biti vedno blizu vseh avtomobilskih novosti, je zame sanjsko.
Kateri je bil vaš prvi avto?
A: Prvi, Citroën Dyane 6 in kasneje Renault 4 (katrca). Nista bila čisto moja, saj sem ju imel v souporabi s sestro. Prvi res moj pa je bil Volvo 340, spomnim se, da sem ga kupil starega 15 let od slovenca, ki se je vračal iz dolgoletnega dela v Nemčiji. Prepričal me je, da je avto pred njim uporabljala le šefova žena, ki je naredila malo kilometrov zato je avto tako lepo ohranjen. Kasneje se je izkazalo, da ima avto neznano veliko kilometrov in da ga je pred mano uporabljala cela armada voznikov. Kljub temu da sva neredko ostala na cestah po Evropi, me nanj vežejo lepi spomini.
D: Prvi avto sem dobil od dedka, takrat sem bil star 18 let, avto pa 16. Legendarna zelena fiestica, s 4 prestavami.
Če bi lahko izbirali med avtomobili preteklosti in sedanjosti, kateri avto bi izbrali?
A: Moj sanjski avto bi me s pomočjo čiste, brezplačne in neskončne energije pripeljal hitro in varno k ljudem, ki jih imam rad in v kraje, ki jih pogrešam, ko sem predolgo ujet v delo in na en kraj življenja.
D: O sanjskih avtomobilih je nehvaležno govoriti. Najprej se mi pred očmi nariše kakšen dirkaški superšportnik, a v takšnega ne gredo otroški sedeži, niti set smuči. Gredo pa v velikega karavana ali SUV, a se ta dva ne držita tako dobro ovinkov, kot bi se prvi.