Namen natečaja je krepitev slušne občutljivosti, veščin osredotočenega poslušanja in prenosa slišanega v likovni jezik, cilj pa proaktivna uporaba radijske igre v vzgojno-izobraževalnih procesih.
Natečaj sta idejno zasnovala režiser Klemen Markovčič (Radio Slovenija) in Andreja Repar (JSKD OI Ljubljana).
Gre za primer dobre prakse sinergijskega povezovanja dveh nacionalnih ustanov s temeljno željo seznaniti današnje generacije osnovnošolcev z radijsko oziroma slušno igro. Ta oblika zvočne umetnosti je kot izbirna vsebina del učnega načrta vseh treh triad osnovne šole, natečaj pa je eden od možnih pristopov za njeno bolj proaktivno uporabo. Kot razširitev rednega programa ali njegova obogatitev.
Natečaj praviloma poteka od februarja do maja tekočega šolskega leta, dela, prispela na natečaj, pa so javno objavljena decembra v prihodnjem šolskem letu.
Virtualna galerija na portalih RTV Živ Žav in RTV Čist hudo
Rastoča galerija ima za prvo in drugo starostno skupino stalni domicil na RTV Živ Žav, kjer se je mogoče sprehoditi skozi vsa dela, ta pa so že razvrščena po letnikih in trajno dostopna. Enako velja za tretjo starostno skupino, ki je našla svoje mesto tudi na RTV Čist hudo.
Vsaka šola ima svoj članek oziroma galerijo, v katerem so navedeni osnovni podatki o igrah, sodelujočih mentorjih in učencih z možnostjo sprotnega poslušanja iger, po katerih so ustvarjali mladi likovniki.
Galerije so razdeljene po letnikih, s čimer so trajno dostopna vsa prispela likovna dela tudi za poznejše oglede. Tako s posameznimi letniki nastaja svojevrsten slušno-likovni album.
Ob koncu koledarskega leta v tekočem šolskem letu je zdaj na ogled novi letnik virtualne galerije likovnih del osnovnošolcev, ki so v šolskem letu 2023/2024 sodelovali v natečaju V objemu zvoka in slike 2024.
Letnik 2024
V aktualnem natečaju je sodelovalo 19 šol iz vse Slovenije, 266 učenk in učencev vseh treh triad ter 28 mentoric in mentorjev.
Izbor iger je bil tudi tokrat starostno prilagojen za vsako triado posebej. V šolskem letu 2023/2024 so mladi likovniki ustvarjali ob treh igrah – Tacek (1. triada), Kdo je napravil Vidku srajčico? (2. triada) in tridelni nadaljevanki Desetka (3. triada).
Trajno so objavljena prav vsa likovna dela brez predhodnega kuriranja. Posamezne območne izpostave JSKD pa imajo možnost, da se odločijo tudi za fizične razstave znotraj posameznih območij oziroma lokalnih skupnosti, v katerih delujejo sodelujoče šole.