"Do zdaj je ekipa opravila neverjetno dobro delo. Imam rumeno majico, za kar smo vsi trdo delali, a na kronometru je vse odvisno od mene," je vodilni Primož Roglič umirjeno povzel bistvo sobotnega dne. Kapetan Jumba Visme ima zajetnih 57 sekund prednosti pred prvim zasledovalcem, pri čemer bo lahko nadziral vožnjo, saj bo Tadej Pogačar štartal dve minuti pred njim (17:12 in 17:14 – prenos na TV SLO 2 in Valu 202).
Z največ prihranjene energije?
"Progo sem si že ogledal med pripravami na Tour. Dopoldne bomo šli na ogled, nato počitek in priprava," je potek predzadnjega dne opisal Rogla. Poznavalci kolesarstva in sledilci karavane na 107. Dirki po Franciji so prepričani, da ni nosilec rumene majice porabil niti enega kančka energije več, kot je bilo treba, zaradi česar bo lahko na kronometru pokazal vso svojo moč, in to brez neposredne podpore sicer najmočnejše ekipe francoske pentlje.
Samo 9 sekund razlike na polovico krajši razdalji
Pred slabimi tremi meseci je sicer mladi izzivalec slavil v vožnji na čas za DP Slovenije, pri čemer je bil Pogačar za 9 sekund hitrejši od Rogliča. Proga od Zgornjih Gorij do Rudnega polja na Pokljuki je sicer spominjala na traso 20. etape, a se je tudi pomembno razlikovala. Na DP-ju je bila dolga 15,7 km, najprej pa je bil strm klanec in nato lažna ravnina na vrhu planote. Ob tem je Tamau Pogi uspešno izvedel menjavo kolesa – z gorsko prilagojenega cestnega kolesa je presedlal na kronometrsko kolo.
10 km rahlega vzpona in 6 km zidu
Zdaj je tu na Touru 2020 kronometer dolg 36,2 km, pri čemer je po štartu v Luru najprej 14,5 km ravnine do prvega vmesnega časa v La Raddonu. Sledi 10 km stalnega zmernega vzpenjanja in 3,2 km hitrega spusta ter še 2,6-km ravninski odsek. Na 30,3. kilometru v Plancher-les-Mines je drugi vmesni čas in tam se začenja 5,9 km vzpon 1. kategorije s povprečnim naklonom 8,5 odstotka do cilja na La Planche des Belles Filles. (v boju za pikčasto majico odloča samo čas vzpona – več v petkovem članku).
Glavno vprašanje je, kdo se zaradi zadnjega strmega vzpona, ki vrhunec doseže v zadnjih 200 metrih z več kot 20-odstotnim naklonom, ne bo odločil za zamenjavo kolesa. Komisarji UCI-ja za tokratno uro resnice dovoljujejo zaamenjavo kolesa, a le z avtomobila za kolesarjem, potem ko se tekmovalec usede, pa ga lahko mehanik potiska največ 5 sekund. Po ocenah bo zamenjava kolesa vzela od 10 do 25 sekund. Vreme? Poletna pripeka bo popustila: za soboto je v Vogezih naovedanih le še do 25 stopinj Celzija in zelo rahel veter, bolj sapa.
Štiri kronometrske zmage na Grand Tourih
Primož Roglič je trikrat slavil na kronometrih na Dirki po Italiji, na Dirki po Španiji je z zmago na kronometru v Pauju oblekel rdečo majico in je ni več slekel do cilja v Madridu. Na (pred)zadnji dan, ko se v boju samih kolesarjev proti uri še odloča in preureja skupni vrstni red ima dve različni izkušnji.
V Espelettu izgubil oder
Na Touru 2018 se je z zmago v Larunsu v 19. etapi povzpel na skupno 3. mesto, s katerega je izrinil velikega Chrisa Frooma. Pred štirikratnim zmagovalcem francoske pentlje je imel 13 sekund prednosti, za drugouvrščenim Tomom Dumoulinom pa je zaostajal 19 sekund. Marsikdo je bil prepričan, da bo tudi na 31-kilometrskem kronometru od Saint-Pée-sur-Nivelle od Espeletta blestel in se mogoče povzpel kar na končno 2. mesto.
A takrat še nekonkurenčno kronometrsko kolo in utrujenost po zmagoviti etapi sta odnesla zmagovalne stopničke v Parizu. Nizozemec in Britanec sta bila najboljša v Espelettu, Roglič pa je z 8. mestom na etapi zdrsnil na končno 4. mesto.
Vrnitev v Veroni med prve tri
Lani je bil v zadnjem tednu Gira bolan in potolčen po padcih. Na predzadnji dan je v etapi na Monte Aveno zdrsnil z vodilnih treh mest, dodaten udarec je bila še kazen zaradi porivanja slovenskega navijača. Za tretjim Mikelom Lando je zaostajal 23 sekund. V običajnih okoliščinah ne bi bilo dvoma, na koncu pa mu je z 10. mestom v vožnji na čas v Veroni uspelo za le 8 sekund prehiteti Baska in priti do tako želenega zmagovalnega odra velikih tritedenskih dirk. Od takrat dalje je postal zasavski orel nezaustavljiv.
"Opravil sem že kar nekaj kronometrov. Imam veliko dobrih izkušenj, a tudi slabih. Za jutri se počutim dobro, sem zdrav in se veselim. Naredil bom vse po najboljših močeh, kaj bo to pomenilo pri etapnem izidu, pa bomo videli," se je Roglič spomnil različnih razpletov zadnjih kronometrov. Kar 11 od 41 zmag kariere je dosegel v vožnji na čas, od tega zadnje tri na Grand Tourih.
Četrti dvoboj Rog – Pog
Kakšno je dosedanje razmerje moči med najboljšima Slovencema, ki se bosta še enkrat udarila za rumeno majico? Doslej sta se na posamičnem kronometru pomerila le trikrat: po enkrat v zadnjih treh letih, z 2:1 pa vodi Roglič.
Prvo soočenje na Dirki po Sloveniji 2018:
V 5. etapi na pretežno ravninski 21,5 km trasi Trebnje– Novo mesto, ko je Roglič tudi dobil etapo s povprečno hitrostjo 52 km/h, Pogačar pa je na 14. mestu zaostal 1:14.
Drugo soočenje na Dirki po Španiji 2019:
V 10. etapi na 36,2 kilometra razgibanih francoskih tleh v Pauju. Roglič je s povprečno hitrostjo 46 km/h prišel do omenjene etapne zmage in prevzema vodstva v skupnem seštevku. Pogačar je po izrednem začetku končal na 11. mestu z zaostankom 1:29.
Tretje soočenje na DP-ju Slovenije 2020:
Na gorskem kronometru na Pokljuko v dolžini 15,7 km je Pogačar kljub ali pa prav zaradi zamenjave kolesa na koncu za slabih 9 sekund ugnal Rogliča. Oba sta presegla povprečno hitrost 30 km/h.
Lopez še nikoli pred Slovencema
Kaj pa najboljši Neslovenec na letošnjem Touru? Roglič je Miguela Angela Lopeza ugnal prav na vseh šestih kronometrih, na katerih sta nastopila skupaj. Kolumbijec pa je na isti vožnji na čas kot Pogačar doslej nastopil le na omenjenem kronometru na Vuelti in je na 14. mestu zaostal za mladeničem s Klanca za 31 sekund. Zdaj gre Superman v kronometer s polminutnim zaostankom.
Porte načrtuje napad na zmagovalni oder
Kolumbijski novinarji skoraj ne dopuščajo možnosti za Lopezov podvig, saj se predvsem bojijo, ali bo kapetanu Astane sploh uspelo ostati na zmagovalnem odru. Skrbi jih prerojeni Avstralec Richie Porte (Trek Segafredo), ki ima priložnost za prvo uvrstitev med prve tri na Grand Tourih. 34-letnik, ki se seli pozimi k Ineosu za superpomočnika, zaostaja za Lopezom le 1:39. Možnosti Špancev Mikela Lande (Bahrain McLaren) in Enrica Masa (Movistar) za preboj med tri so minimalne, brez posega višje sile.
Jumbo Visma s kar tremi aduti za etapno zmago
Na stavnicah za Rogličem in pred Pogačarjem sta vsestranski in belgijski kronometrski prvak Wout van Aert in Tom Dumoulin, oba Rogličeva ekipna tovariša pri Jumbu Vismi. Ne nazadnje gre tudi za prestiž, saj nobena ekipa na letošnjih francoski pentlji ni dobila štirih etap.
Pika na i nepozabnemu septembrskemu Touru
A za nizozemsko ekipo res šteje predvsem prva skupna zmaga na Touru, in to odgovornost v 20. etapi nosi Primož Roglič, za katerega se je žrtvovalo in delalo sedem usklajenih pomočnikov. Zdaj prinaša La Planche des Belles Filles oder, na katerem se bo Roglič oddolžil za priložnost in zaupanje, da nekdanji smučarski skakalec v Pariz pripelje v rumeni majici.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje