Prva izmed tritedenskih dirk kolesarske sezone velja za fizično najzahtevnejšo, a tudi vremensko nepredvidljivo, kar je tudi ponagajalo obema velikima favoritoma, ko sta se nazadnje spopadla s pastmi rožnate dirke.
Vse napovedi in pogovori se vrtijo okoli dveh imen in priimkov: Primož Roglič ali Remco Evenepoel? To je zdaj glavno vprašanje 106. izvedbe kolesarskega kroga po Apeninskem polotoku, ki bo maja pritegnil največ športne pozornosti v Sloveniji.
Generalka v Kataloniji je pripadla slovenskemu šampionu, ki pa je svetovnega prvaka na koncu prehitel zgolj za šest sekund, oba pa sta slavila po dve etapni zmagi na enotedenski dirki. Obet ogorčenega tritedenskega boja, kjer ne bo popuščanja od velikega starta v Abrucih pa vse do vrha Svetih Višarij. Kaj sploh preostane tekmecem, ki so tudi v izjavah sprijaznjeni, da bo že preboj na končni zmagoviti oder v Rimu lep uspeh.
Grande Casino leta 2019
Roglič se je opekel z neskončno ljubeznijo Gira maja 2019, ko je bil prvi favorit, dobil prva dva kronometra in nosil rožnato majico, a nato se je marsikaj zalomilo. Od težav z želodcem in premajhnim vnosom hrane v deževnem vremenu, do postanka športnega direktorja zaradi klica narave, ko je Rogla potreboval menjavo kolesa, nato je sledil še grd padec. Z razdraženim želodcem in nalomljenimi rebri je bilo na koncu tretje mesto v Veroni velik uspeh. Psihološke igrice Vincenza Nibalija je izkoristil Richard Carapaz, sam Roglič pa doživel Grande Casino (po domače velik kažin/kaos).
Prve slovenske stopničke na veliki dirki in začela se je zlata doba, ki še kar traja. Po treh osvojenih rdečih majicah za zaporedne uspehe na Dirki po Španiji želi zasavski orel dopolniti zbirko z rožnato majico.
Prvič kapetan, tako blizu, a tako daleč
Belgijski čudežni deček je po strahotnem padcu na koronski izvedbi Lombardije izgubil skoraj celo sezono, prezgodaj pa je na velikih dirkah debitiral na Giru 2021 in to takoj kot favorit, četudi je prišel na start brez dirk v nogah. Prvi teden se je pogumno kosal z Eganom Bernalom, ki pa se ga je otresel na toskanskem makadamu, v gorah je v hladu in dežju samo še nazadoval in na koncu odstopil še pred končnim ciljem.
Po eni strani kolesarska zgodovina, a za oba šampiona lekcija in spodbuda, da se pri operaciji Giro 2023 res misli na vse ter opozorilo, da je kljub pomembnosti uvodne vožnje na čas nato do zadnje ciljne črte še kopica ovir. Ne nazadnje tudi nevarnost, da kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.
Težave Jumba že pred startom
Lani je dvoboj Evenepoel – Roglič že razburkal kolesarski svet, a Slovenec je šel po četrto zaporedno La Vuelto komaj zaceljen in daleč od optimalne forme, na koncu pa začel topiti zaostanek, ko je sledil nov pretrd pristanek na asfaltu in Belgijec je lahko presekal z belgijskim 44-letnim čakanjem na novega zmagovalca tritedenskih dirk. Pred Evenepoelom je bila ravno Dirka po Italiji 1978 zadnja, ki je prinesla zmagoslavje Belgijcem – slavil je rožnati panter Johan De Muynck.
Na sam start v Abrucih je Roglič prišel z drugačno ekipo, kot je pričakoval, bolezen mu je speljala dva pomembna pomočnika, a z Janom Tratnikom in Seppom Kussom ob sebi ter vsemi izkušnjami z zmag v Španiji in lani v Franciji pozna Jumbo Visma recept za končni uspeh na Grand Touru.
Dirka dveh polovic: najprej kronometra, nato Alpe
"Priprave podrejene zadnjemu tednu," je geslo čebel na čelu z Rogličem. Ne toliko zaradi kapetanove zgodovine težav v zadnjih tednih Grand Tourov, temveč predvsem zaradi narave Gira. Dirka po Italiji pregovorno slovi po peklenskih zadnjih tednih v Alpah, običajno v Dolomitih, a tokrat gre še bolj za dirko dveh polovic.
V prvih 12 etapah sta dva daljša kronometra, s katerima se začne in konča dolgi uvodni teden. Veliko se špekulira in računa, koliko in ali je sploh Evenepoel v prednosti proti olimpijskemu prvaku v tej kolesarski disciplini. Prvo hribovito ogrevanje kapetanov je 4. etapa z zaključkom na Lago Laceno (9,6 km s 6,2 %), pravi gorski dan pa prihaja v 7. etapi, ko se osvaja Gran Sasso (26,4 km s 3,4 %). Če je imela lani ta dirka najmanj vožnje na čas od leta 1963, pa jih ima letos skupaj kar 73,2 km. Vendar zaradi narave drugega dela dirke ne prevladuje občutek, da bo rožnata majica odločena v urah resnice ...
Crans Montana, Monte Bondone, Tre Cime
Od 13. etape do 20. etape se namreč zvrstijo vsi štirje najtežji, s petimi zvezdicami težavnosti označeni dnevi. Prva od dveh kraljevskih etap prinaša izlet v Švico prek velikega prelaza Sv. Bernarda (34 km s 5,5 %), ki je z 2649 metri nadmorske višine letošnji Cima Coppi (najvišja točka dirke). Drugi najvišji cestni prelaz Evrope je predigra za Croix de Couer (15,4 km s 7,2 %) in cilj v Crans Montani (13,1 km s 7,2 %), kar skupaj prinese 5100 višinskih metrov.
Po mali Lombardiji v 15. etapi prihaja po drugem prostem dnevu vrnitev na zgodovinski Monte Bondone nad Trentom. Pet kategoriziranih vzponov za skupno 5200 višinskih metrov in 21-km neenakomerni ciljni klanec s povprečjem 6,7 odstotka. Tudi prva dolomitska etapa s ciljem 18. etape na Val di Zoldo ni nedolžna, a kaj ko sledi druga kraljevska etapa. Langarone–Tre Cime di Lavaredo in 5400 višinskih metrov. Prelaz Valparola (14,1 km s 5,6 %) za ogrevanje in nato Giau (9,9 km z 9,3 %), za konec pa dvodelni ciljni vzpon prek prelaza Tre Croci (7,9 km s 7,2 %) na Tre Cime (7,2 km s 7,6 %, a zato zadnji trije kilometri vzpona do cilja s povprečjem slabih 13 odstotkov!).
Romanje na Višarje
Prav na koncu prihaja poslastica, ki buri domišljijo in je cilj slovenskih navijačev – kolesarsko romanje na Svete Višarje. Najtežji gorski kronometer v zgodovini Grand Tourov! 4,5-kilometrski odsek s povprečnim naklonom 15,3 odstotka in skupno 7,3 km klanca s povprečjem 12,1 odstotka ter dvema rekordnima klančinama z 22 %. Nore številke, ki begajo, a še bolj nemir vnašajo posnetki ozke ceste ter pravila za samo izvedbo kronometra iz Trbiža na vrh romarske gore treh narodov.
Menjava kolesa pod vznožjem, na sami gori pa ne bo spremljevalnih vozil, temveč bodo za kolesarji šli samo z motorji, kjer bo moral mehanik na sebi imeti pripeto rezervno kolo (?!) ali pa vsaj rezervni kolesi in orodje. Dan in okoliščine, ko se lahko vse postavi na glavo. Tudi vse prigarano v Alpah in Dolomitih.
Sonce in ogromno dežja ter sneg v gorah
Vendar do takrat je še več kot tri tedne, že predtem bo tudi (ne)jasno, kako bo dirko krojilo vreme. V Abrucih se prva dva dneva sicer napoveduje toplo in sončno vreme, a nato se bo nebo odprlo in zjokalo. V osrednji in južni Italiji se kolesarjem napoveduje vsaj teden dežja. Ob tem, da na vseh izpostavljenih gorskih prelazih in etapnih ciljih lokalni prireditelji odstranjujejo sneg. Od Gran Sassa do Grand Saint Bernarda pa do Višarij.
Tako bo sobotna vožnja na čas po kolesarski stezi ob Jadranskem morju do cilja na klančku v Ortoni le razburljiv prvi dan dolgega kolesarskega maja, v katerem bo slovenski šampion izzival sebe, Evenepoela in rožnato majico. "Korak za korakom, dan za dnevom," pravi stari dobri Roglič.
Napovedi priznanih kolesarskih medijev
GCN/Eurosport
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Primož Roglič
⭐️⭐️⭐️⭐️ Remco Evenepoel
⭐️⭐️⭐️ João Almeida, Geraint Thomas, Tao Geoghegan Hart
⭐️⭐️ Hugh Carthy, Jay Vine, Jack Haig, Aleksandr Vlasov, Thibaut Pinot
⭐️ Damiano Caruso, Sepp Kuss, Pavel Sivakov, Santiago Buitrago, Domenico Pozzovivo
Wielerfliets
⭐️⭐️⭐️⭐️ Remco Evenepoel
⭐️⭐️⭐️ Primož Roglič, Tao Geoghegan Hart
⭐️⭐️ João Almeida, Geraint Thomas, Aleksandr Vlasov
⭐️Hugh Carthy, Damiano Caruso, Jack Haig, Thibaut Pinot
VeloNews
⭐⭐⭐⭐⭐ Remco Evenepoel
⭐⭐⭐⭐ Primož Roglič
⭐⭐⭐ Tao Geoghegan Hart
⭐⭐ João Almeida, Geraint Thomas
⭐ Hugh Carthy, Jack Haig, Aleksandr Vlasov
Escape Collective
⭐⭐⭐⭐⭐ Remco Evenepoel
⭐⭐⭐⭐ Primož Roglič
⭐⭐⭐: Geraint Thomas, Tao Geoghegan Hart
⭐⭐ João Almeida, Alexander Vlasov, Ben Healy
⭐ Jay Vine, Thibaut Pinot, Brandon McNulty, Rigoberto Urán, Damiano Caruso, Jack Haig, Sepp Kuss
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje