Jan Tratnik je 173 cm visok in 67 kg težak 30-letnik iz Idrije, ki je zadnji dve sezoni član ekipe iz Bahrajna. Na najvišji ravni je nazadnje zablestel s pobegom in tretjim mestom na 9. etapi lanske Dirke po Franciji. Foto: Reuters
Jan Tratnik je 173 cm visok in 67 kg težak 30-letnik iz Idrije, ki je zadnji dve sezoni član ekipe iz Bahrajna. Na najvišji ravni je nazadnje zablestel s pobegom in tretjim mestom na 9. etapi lanske Dirke po Franciji. Foto: Reuters
Sorodna novica Jesenski krog po Italiji s petimi favoriti in peklom v Alpah

Po zgodovinskem Touru 2020 je kazalo, da bo na Giru 2020 nastopil le en Slovenec, a so pri Bahrain McLarnu na koncu med osmerico izbrali Domna Novaka, ki bo na dirki nosil številko 35. A v nasprotju s 25-letnikom iz Dolenje vasi na Dolenjskem je Jan Tratnik (številka 38) že dolgo vedel, da je njegov glavni cilj sezone 103. Dirka po Italiji.

Seveda Idrijčan ne bo dirkal na skupno uvrstitev, temveč etapne uspehe in to ne samo v kronometru, temveč bo svojo priložnost iskal tudi v pobegih. Da se v njih lahko znajde v dobitni kombinaciji, je dokazal lani na največji francoski državni praznik v 9. etapi od St. Etienna do Briouda. Na koncu je osvojil 3. mesto, stik z najboljšo dvojico Daryl Impey – Tiesj Benoot pa je izgubil šele v zadnjih metrih zadnjega vzpona.

Za MMC se je dvakratni državni prvak v vožnji na čas (2015 in 2018), v karieri pa je na najvišji ravni kolesarstva dobil dva prologa in krajši kronometer, razgovoril dan pred štartom, ko se je v Palermu pri 32 stopinjah Celzija pripravljal na štart jesenskega Gira d'Italia.


V profesionalni kolesarski karieri je Tratnik dosegel 8 zmag, od tega kar pet v vožnji na čas. Nazadnje je slavil na prologu Dirke po Romandiji 2019, kjer je za sekundo ugnal Primoža Rogliča in za en dan tudi oblekel majico vodilnega. Foto: Reuters
V profesionalni kolesarski karieri je Tratnik dosegel 8 zmag, od tega kar pet v vožnji na čas. Nazadnje je slavil na prologu Dirke po Romandiji 2019, kjer je za sekundo ugnal Primoža Rogliča in za en dan tudi oblekel majico vodilnega. Foto: Reuters
Sorodna novica Ganna drvel s hitrostjo 106 km/h, odličen tudi Thomas, Tratnik 11.

Kako izgleda proga uvodnega kronometra, ki ga lahko opišemo kot juriš na Palermo?
Šele na sam dan kronometra – od 10. do 11. ure – se bo dalo v celoti in v miru pogledati celotno traso, saj je to zaradi prometa v mestu v petek to ni bilo mogoče. Sem si pa ogledal štart in vzpon v Monrealu, ki je izven samega mesta, in prvih 5 km spusta v mesto. Prvih 500 m je nov asfalt, nato pa so kocke na najbolj strmem delu vzpona, ki ima do 14 odstotkov naklona, proti katedrali in skozi mestece. Tam bo šlo okoli 25 km/h. Na vrhu so tudi velike kamnite plošče. Na samem spustu je široka cesta z dvema zahtevnima tehničnima ovinkoma, ki sta zelo zafrknjena. Po samem mestu je popolnoma ravno in nekaj ovinkov, a naj bi bila proga široka in brez pasti.

Neobičajna vožnja na čas po profilu, ki spominja na skakalnico.
Sem razmišljal o tej trasi in res še nikoli nisem vozil kaj takšnega. Kronometer na dolgem ravnem spustu, v 7 kilometrih spuščanja se spustimo za 300 metrov. Trasa gre na roko velikim in težjim kolesarjem, ki bodo že zaradi fizike prej lahko razvijali višje hitrosti. Sem se bom moral pošteno navrteti. Zagotovo ga bom odpeljal 100-odstotno in skušal priti do najboljšega možnega izida.

Prerez uvodne sobotne etape Gira 2020, ki predstavlja precedens na elitni kolesarski ravni. Kronometer na spustu z največjo hitrostjo blizu magičnih 100 km/h, zaradi česar uradna časovnica predvideva povprečno hitrost do 55 km/h oz. čas 16:16 za 15,1 km dolgo pot. Foto: RCS/Giro d'Italia
Prerez uvodne sobotne etape Gira 2020, ki predstavlja precedens na elitni kolesarski ravni. Kronometer na spustu z največjo hitrostjo blizu magičnih 100 km/h, zaradi česar uradna časovnica predvideva povprečno hitrost do 55 km/h oz. čas 16:16 za 15,1 km dolgo pot. Foto: RCS/Giro d'Italia

Moj cilj je, da poskušam prinesti z Gira eno etapno zmago. A bo to kronometer ali pa navadna etapa.

Jan Tratnik

Italijani pričakujejo, da bo Filippo Ganna slavil in po mavrični oblekel še rožnato majico.
Da, Filippo Ganna je nesporni favorit. Že na Tirreno-Adriatico je postavil rekord, nato je postal svetovni prvak v Imoli, takšna trasa pa mu je pisana na kožo. A seveda mora to tudi potrditi na cesti, kjer se hitro kaj zgodi.

Tratnik ob 14.00, Novak ob 15:28

1. etapo odpira Alex Dowsett ob 13.15. Točno ob 14.00 bo štartal Jan Tratnik, ob 15:28 pa Domen Novak. Prvi favorit, da kot prvi obleče rožnato majico, Filippo Ganna, začenja juriš na Palermo ob 14:58.

Peterica favoritov za končno zmago: Yates 13:56, Thomas 14:36, Fuglsang 15:56, Nibali 15:57 in Kruijswijk 16:03.

S čim boste kot specialist za krajše vožnje na čas zadovoljni na teh treh kronometrih?
Sam si želim začeti Giro čim bolje, a ker sem bolj lahek kolesar, bi bila že deseterica v Palermu uspeh. Po mojem okusu je predvsem drugi kronometer po vinogradih in deželi prosecca v 14. etapi. Gre za valovit teren, razgiban, ni pa spet pretežek ali takšen s strmimi klančki. Kronometer zadnji dan v Milanu je povsem ravninski. A po izkušnji z mojega prvega Gira 2017 in tudi ostalih dirk se med kronometristi hitreje regeneriram po gorskih etapah. Pred tremi leti sem bil na podobnem kronometru, a še enkrat daljšem zadnji dan v Milanu 9. v etapi.

Kakšen je vaš osebni cilj na Giru 2020?
Forma je, saj sem naredil vse, kar je bilo v moji moči. Imola je bila pokazatelj, da sem v pravem stanju. Moj cilj je, da poskušam prinesti z Gira etapno zmago. A bo to kronometer ali bo to navadna etapa. Vsak dan bom "borbal" ali bom čakal na zaključke dnevov ali vožnje na čas. Komaj čakam.

Kaj pa ekipa Bahrain McLarna, kakšni so cilji?
Imeli bomo zelo proste roke, saj pri Bahrain McLarnu nimamo za letošnji Giro niti enega vodjo, ki bi odkrito dirkal na skupno razvrstitev oz. zvezdnika, za katerega bi delali. Jedro ekipe je bilo na Dirki po Franciji, v Italijo pa gre zelo mlada zasedba. Iskali bomo etapne zmage, tudi sam sem izrazil željo po tem. Psihično se lahko pripravim, da grem po etape.

Ni me strah Alp in gora. Edini strah je vreme - v Alpah že zdaj sneži. Gledamo slike Stelvia in Agnella. Upam, da imajo prireditelji že zdaj pripravljene rezervne načrte in da jih ne bodo delali šele zadnji dan.

Tratnik o največji grožnji Giru.

Kazalo je, da boste edini Slovenec na Giru, a na koncu je v vaši ekipi tudi Domen Novak.
Za Domna Novaka niti ne vem točno, kdaj je izvedel. Prvi cilj sezone za Bahrain McLaren je bila Dirka po Franciji, nato se je popolnjevalo ekipe za preostale dirke, ki je izredno zgoščen. Gledalo se je, kako so posamezniki preživeli koronsko prekinitev in prve dirke. Upoštevale so se tudi nekatere želje. Pello Bilbao je bil na Touru, a do zadnjega ni vedel, če bi res šel na Giro. Nek drugi kolesar si je dal za prioriteto Dirko po Beneluksu. Smo imeli tudi kar dolg razširjeni seznam. Domen Novak je lahko svojevrstna menjava za Grega Boleta, ki se je poškodoval na Dirki po Luksemburgu in je bil tudi kandidat.

Na letošnjem 10,1 km kronometru dirke od Jadranskega do Tirenskega morja je bil Jan Tratnik deveti, z zaostankom 40 sekund za etapnim zmagovalcem in zdajšnjim novim prvakom v vožnji na čas. Filippo Ganna je tudi nesporni prvi favorit, da prvi dan Gira v Palermu obleče rožnato majico vodilnega. Foto: Reuters
Na letošnjem 10,1 km kronometru dirke od Jadranskega do Tirenskega morja je bil Jan Tratnik deveti, z zaostankom 40 sekund za etapnim zmagovalcem in zdajšnjim novim prvakom v vožnji na čas. Filippo Ganna je tudi nesporni prvi favorit, da prvi dan Gira v Palermu obleče rožnato majico vodilnega. Foto: Reuters

Potem sploh ne boste imeli kandidata za skupno razvrstitev?
Res nimamo čisto pravega kapetana, čeprav je Pello Bilbao sposoben tako voziti. Dobro izgleda in je zelo motiviran, čeprav mu vožnja na skupno uvrstitev ni prioriteta. A kot dober kronometrist je lahko na primer v 3. etapi, ko se bo vzpenjalo na Etno celo v igri za rožnato majico, kar bi seveda spremenilo stvari. Dokler bo lahko z najboljšimi, bo zagotovo vztrajal.

Katere so etape, ki ste jih podčrtali za morebiten pobeg oziroma skok v zaključku?
Iz glave se res ne spomnim, ker grem zdaj res že po dan po dnevu. A vem, da se bom na šprinterskih etapah in težkih gorskih skušal čim bolje spočiti, kolikor se to pač da, če te čaka 4 ali celo 5 tisoč višinskih metrov. Sam sem iskal etape, kjer so kakšni krajši vzponi v zaključnem delu pred ciljem. Če bi na takšnih etapah bil na pravem mestu, bi lahko na koncu še kaj odšprintal. Sam nimam težav s klanci, a z najboljšimi se lahko peljem 10-12 minut v klanec, več ne. V bistvu mi je zanimiva že 2. etapa na Siciliji, kjer je se 5 km pred ciljem začne vzpon, že predtem pa je razgiban teren. A vprašanje, kakšno bo stanje, saj po kronometru, če greš na polno, se naslednji dan pozna v nogah.

Tratnik je na minulem SP-ju v Imoli imel dvojni program: kronometer in cestno dirko. V vožnji na čas je bil 24., potem ko se mu je na polovici proge ob prečkanju
Tratnik je na minulem SP-ju v Imoli imel dvojni program: kronometer in cestno dirko. V vožnji na čas je bil 24., potem ko se mu je na polovici proge ob prečkanju "ležečega policaja" zlomila desna opora na kronometrskem kolesu in je bil podvig že dokončanje dirke. V nedeljo je bil telesni stražar Primoža Rogliča, svojo nalogo pa je opravljal 7 krogov oz. 200 km. Foto: Reuters

V 16. etapi se bo Giro povsem približal slovenski meji. Na zemljevidu je od vaše Idrije pa do Stare Gore nad Čedadom le 80 ovinkastih kilometrov. Pričakujete veliko rojakov ob cestah Beneške Slovenije?
Že zdaj sta v Palermu moje dekle in prijatelj. Zagotovo se pričakuje v etapah na začetku zadnjega tedna, ki bodo v bližini Slovenije, veliko Idrijcev in drugih Slovencev. Zagotovo bo to še dodatna spodbuda, da se izkažem.

Zadnji teden v Alpah je peklenski. Do želenega kronometra v Milanu se bo potrebno pregristi prek treh gorskih dni s prek 5000 višinskih metrov. Vas to kaj skrbi?
Ni me strah Alp in gora. Kot kolesar na mojih prvih dveh Grand Tourih (Giro 2017 in Tour 2019) nisem imel težav niti z najtežjimi etapami, saj sem kar spodoben klančar in lahko pridem do konca dneva brez težav. Edini strah je vreme – v Alpah že zdaj sneži. Gledamo slike Stelvia in Agnella. Upam, da imajo prireditelji že zdaj pripravljene rezervne načrte in da jih ne bodo delali šele zadnji dan. A vseeno upam, da bo vreme zdržalo. V lepem jesenskem vremenu bi se še bolje dirkalo. Tudi same etape bi, verjamem, lepo izgledale, saj gre za zanimive prelaze in privlačne alpske ceste. A do tam je še daleč – v Palermu je bilo v petek 32 stopinj Celzija, jaz pa se sem pozabil spakirati kopalke.

Pogodba se vam izteka. Kako je z vašo prihodnostjo na elitni ravni kolesarstva World Touru?
Kot vse v tej sezoni so tudi pogovori za prihodnost zamaknjeni, a potekajo. Tudi znotraj obstoječe ekipe. Položaj v pelotonu je kar zapleten, kar nekaj ekip (CCC, NTT, Astana) ima težave in je vprašanje, če bodo vse preživele. Sam uradno še ne morem objaviti, lahko pa povem, da ostajam v svetovni seriji.

Kdo je za vas osebno favorit za končno zmago na 103. Dirki po Italiji?
Geraint Thomas. Glede na tri kronometre in formo s Tirreno-Adriatico je zame in bržkone za občutno večino prvi favorit. Ne gre pozabiti na Vincenza Nibalija, čeprav so bili letošnji izidi za njegovo osebno raven precej neopazni. A mislim, da mu prav vsako leto uspe, da je na enem Grand Touru konkurenčen in tudi pride na zmagovalni oder.

Tratnik o SP-ju: Počaščen, da sem bil Rogličev telesni stražar

O razpletu cestne dirke za SP.
Šesto mesto na SP je izjemen dosežek Primoža Rogliča. Veseli me, da smo ekipno odlično odpeljali. Moramo tudi vedeti, da so bili vsi kolesarji v prvi šesterici ali so na Touru dirkali na etapne zmage, edinole Jakob Fuglsang je prišel s Tirreno-Adriatico. Moje mnenje je, da zagotovo izgubiš na takšnih eksplozivnih dnevih, kar je Primožu zmanjkalo, medtem ko je to Julian Alaphilipe imel. A ker Roglič še ni tako vajen na enodnevnih dirkah peljati na zmage, smo še vedno prišli do dobrega izida.

O lastni vlogi v slovenski ekipi.
Sem ponosen, da sem lahko nekaj prispeval k temu. Dobro sem se počutil, bil sem bolj telesni stražar Rogliča. Nenehno sem imel eno oko oz. kar obe na njem. Kjer se je on gibal, sem bil tudi jaz. Na koncu koncev sem tudi daleč prišel, vse do konca 7. od 9 krogov. Primož me je prosil, če sem lahko ob njem in imel sem čast, da mu lahko pomagam. Nisem pričakoval, da bom zdržal toliko časa, saj sem ga kril od kilometra nič, veliko je bilo vetra. Bila je stresna dirka. V ospredju smo se neprestano borili za pozicije v pelotonu.