Po zgodovinskem Touru 2020 je kazalo, da bo na Giru 2020 nastopil le en Slovenec, a so pri Bahrain McLarnu na koncu med osmerico izbrali Domna Novaka, ki bo na dirki nosil številko 35. A v nasprotju s 25-letnikom iz Dolenje vasi na Dolenjskem je Jan Tratnik (številka 38) že dolgo vedel, da je njegov glavni cilj sezone 103. Dirka po Italiji.
Seveda Idrijčan ne bo dirkal na skupno uvrstitev, temveč etapne uspehe in to ne samo v kronometru, temveč bo svojo priložnost iskal tudi v pobegih. Da se v njih lahko znajde v dobitni kombinaciji, je dokazal lani na največji francoski državni praznik v 9. etapi od St. Etienna do Briouda. Na koncu je osvojil 3. mesto, stik z najboljšo dvojico Daryl Impey – Tiesj Benoot pa je izgubil šele v zadnjih metrih zadnjega vzpona.
Za MMC se je dvakratni državni prvak v vožnji na čas (2015 in 2018), v karieri pa je na najvišji ravni kolesarstva dobil dva prologa in krajši kronometer, razgovoril dan pred štartom, ko se je v Palermu pri 32 stopinjah Celzija pripravljal na štart jesenskega Gira d'Italia.
Kako izgleda proga uvodnega kronometra, ki ga lahko opišemo kot juriš na Palermo?
Šele na sam dan kronometra – od 10. do 11. ure – se bo dalo v celoti in v miru pogledati celotno traso, saj je to zaradi prometa v mestu v petek to ni bilo mogoče. Sem si pa ogledal štart in vzpon v Monrealu, ki je izven samega mesta, in prvih 5 km spusta v mesto. Prvih 500 m je nov asfalt, nato pa so kocke na najbolj strmem delu vzpona, ki ima do 14 odstotkov naklona, proti katedrali in skozi mestece. Tam bo šlo okoli 25 km/h. Na vrhu so tudi velike kamnite plošče. Na samem spustu je široka cesta z dvema zahtevnima tehničnima ovinkoma, ki sta zelo zafrknjena. Po samem mestu je popolnoma ravno in nekaj ovinkov, a naj bi bila proga široka in brez pasti.
Neobičajna vožnja na čas po profilu, ki spominja na skakalnico.
Sem razmišljal o tej trasi in res še nikoli nisem vozil kaj takšnega. Kronometer na dolgem ravnem spustu, v 7 kilometrih spuščanja se spustimo za 300 metrov. Trasa gre na roko velikim in težjim kolesarjem, ki bodo že zaradi fizike prej lahko razvijali višje hitrosti. Sem se bom moral pošteno navrteti. Zagotovo ga bom odpeljal 100-odstotno in skušal priti do najboljšega možnega izida.
Italijani pričakujejo, da bo Filippo Ganna slavil in po mavrični oblekel še rožnato majico.
Da, Filippo Ganna je nesporni favorit. Že na Tirreno-Adriatico je postavil rekord, nato je postal svetovni prvak v Imoli, takšna trasa pa mu je pisana na kožo. A seveda mora to tudi potrditi na cesti, kjer se hitro kaj zgodi.
S čim boste kot specialist za krajše vožnje na čas zadovoljni na teh treh kronometrih?
Sam si želim začeti Giro čim bolje, a ker sem bolj lahek kolesar, bi bila že deseterica v Palermu uspeh. Po mojem okusu je predvsem drugi kronometer po vinogradih in deželi prosecca v 14. etapi. Gre za valovit teren, razgiban, ni pa spet pretežek ali takšen s strmimi klančki. Kronometer zadnji dan v Milanu je povsem ravninski. A po izkušnji z mojega prvega Gira 2017 in tudi ostalih dirk se med kronometristi hitreje regeneriram po gorskih etapah. Pred tremi leti sem bil na podobnem kronometru, a še enkrat daljšem zadnji dan v Milanu 9. v etapi.
Kakšen je vaš osebni cilj na Giru 2020?
Forma je, saj sem naredil vse, kar je bilo v moji moči. Imola je bila pokazatelj, da sem v pravem stanju. Moj cilj je, da poskušam prinesti z Gira etapno zmago. A bo to kronometer ali bo to navadna etapa. Vsak dan bom "borbal" ali bom čakal na zaključke dnevov ali vožnje na čas. Komaj čakam.
Kaj pa ekipa Bahrain McLarna, kakšni so cilji?
Imeli bomo zelo proste roke, saj pri Bahrain McLarnu nimamo za letošnji Giro niti enega vodjo, ki bi odkrito dirkal na skupno razvrstitev oz. zvezdnika, za katerega bi delali. Jedro ekipe je bilo na Dirki po Franciji, v Italijo pa gre zelo mlada zasedba. Iskali bomo etapne zmage, tudi sam sem izrazil željo po tem. Psihično se lahko pripravim, da grem po etape.
Kazalo je, da boste edini Slovenec na Giru, a na koncu je v vaši ekipi tudi Domen Novak.
Za Domna Novaka niti ne vem točno, kdaj je izvedel. Prvi cilj sezone za Bahrain McLaren je bila Dirka po Franciji, nato se je popolnjevalo ekipe za preostale dirke, ki je izredno zgoščen. Gledalo se je, kako so posamezniki preživeli koronsko prekinitev in prve dirke. Upoštevale so se tudi nekatere želje. Pello Bilbao je bil na Touru, a do zadnjega ni vedel, če bi res šel na Giro. Nek drugi kolesar si je dal za prioriteto Dirko po Beneluksu. Smo imeli tudi kar dolg razširjeni seznam. Domen Novak je lahko svojevrstna menjava za Grega Boleta, ki se je poškodoval na Dirki po Luksemburgu in je bil tudi kandidat.
Potem sploh ne boste imeli kandidata za skupno razvrstitev?
Res nimamo čisto pravega kapetana, čeprav je Pello Bilbao sposoben tako voziti. Dobro izgleda in je zelo motiviran, čeprav mu vožnja na skupno uvrstitev ni prioriteta. A kot dober kronometrist je lahko na primer v 3. etapi, ko se bo vzpenjalo na Etno celo v igri za rožnato majico, kar bi seveda spremenilo stvari. Dokler bo lahko z najboljšimi, bo zagotovo vztrajal.
Katere so etape, ki ste jih podčrtali za morebiten pobeg oziroma skok v zaključku?
Iz glave se res ne spomnim, ker grem zdaj res že po dan po dnevu. A vem, da se bom na šprinterskih etapah in težkih gorskih skušal čim bolje spočiti, kolikor se to pač da, če te čaka 4 ali celo 5 tisoč višinskih metrov. Sam sem iskal etape, kjer so kakšni krajši vzponi v zaključnem delu pred ciljem. Če bi na takšnih etapah bil na pravem mestu, bi lahko na koncu še kaj odšprintal. Sam nimam težav s klanci, a z najboljšimi se lahko peljem 10-12 minut v klanec, več ne. V bistvu mi je zanimiva že 2. etapa na Siciliji, kjer je se 5 km pred ciljem začne vzpon, že predtem pa je razgiban teren. A vprašanje, kakšno bo stanje, saj po kronometru, če greš na polno, se naslednji dan pozna v nogah.
V 16. etapi se bo Giro povsem približal slovenski meji. Na zemljevidu je od vaše Idrije pa do Stare Gore nad Čedadom le 80 ovinkastih kilometrov. Pričakujete veliko rojakov ob cestah Beneške Slovenije?
Že zdaj sta v Palermu moje dekle in prijatelj. Zagotovo se pričakuje v etapah na začetku zadnjega tedna, ki bodo v bližini Slovenije, veliko Idrijcev in drugih Slovencev. Zagotovo bo to še dodatna spodbuda, da se izkažem.
Zadnji teden v Alpah je peklenski. Do želenega kronometra v Milanu se bo potrebno pregristi prek treh gorskih dni s prek 5000 višinskih metrov. Vas to kaj skrbi?
Ni me strah Alp in gora. Kot kolesar na mojih prvih dveh Grand Tourih (Giro 2017 in Tour 2019) nisem imel težav niti z najtežjimi etapami, saj sem kar spodoben klančar in lahko pridem do konca dneva brez težav. Edini strah je vreme – v Alpah že zdaj sneži. Gledamo slike Stelvia in Agnella. Upam, da imajo prireditelji že zdaj pripravljene rezervne načrte in da jih ne bodo delali šele zadnji dan. A vseeno upam, da bo vreme zdržalo. V lepem jesenskem vremenu bi se še bolje dirkalo. Tudi same etape bi, verjamem, lepo izgledale, saj gre za zanimive prelaze in privlačne alpske ceste. A do tam je še daleč – v Palermu je bilo v petek 32 stopinj Celzija, jaz pa se sem pozabil spakirati kopalke.
Pogodba se vam izteka. Kako je z vašo prihodnostjo na elitni ravni kolesarstva World Touru?
Kot vse v tej sezoni so tudi pogovori za prihodnost zamaknjeni, a potekajo. Tudi znotraj obstoječe ekipe. Položaj v pelotonu je kar zapleten, kar nekaj ekip (CCC, NTT, Astana) ima težave in je vprašanje, če bodo vse preživele. Sam uradno še ne morem objaviti, lahko pa povem, da ostajam v svetovni seriji.
Kdo je za vas osebno favorit za končno zmago na 103. Dirki po Italiji?
Geraint Thomas. Glede na tri kronometre in formo s Tirreno-Adriatico je zame in bržkone za občutno večino prvi favorit. Ne gre pozabiti na Vincenza Nibalija, čeprav so bili letošnji izidi za njegovo osebno raven precej neopazni. A mislim, da mu prav vsako leto uspe, da je na enem Grand Touru konkurenčen in tudi pride na zmagovalni oder.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje