Matej Mohorič je prvi slovenski kolesarski adut v Parizu. Foto: www.alesfevzer.com
Matej Mohorič je prvi slovenski kolesarski adut v Parizu. Foto: www.alesfevzer.com

Dirka je specifična, saj je izjemno dolga (273 kilometrov), hkrati pa bo v karavani le polovica kolesarjev, ki se sicer merijo na drugih največjih kolesarskih dirkah. Zaradi omejitve Mednarodnega olimpijskega komiteja bo tako na startu le 91 kolesarjev, največ štiri na državo, med to elito je, kot rečeno, tudi Slovenija. Dirka se bo začela ob 11.10, končala pa naj bi se po 17.00. Občasni prenosi bodo tudi na TV Slovenija 2 in naši spletni strani, seveda tudi z zaključkom dirke, oglašanja pa boste lahko poslušali tudi na frekvencah Vala 202.

Sorodna novica Luka Mezgec: Če bi bila Urška v Parizu, bi Tadej prišel tudi s smrtne postelje

Treba se bo drugače znajti
Na cestni dirki ne bo Primoža Rogliča in Tadeja Pogačarja, kar pomeni, da bo slovenski kvartet vozil drugače, kot bi sicer. Matej Mohorič tako razmišlja: "Dobri kolesarji smo, zaupamo si in se poznamo. V pravih okoliščinah imamo vsi možnosti za dober rezultat, saj ni nikogar, ki izstopa. Če bi bil Tadej tu, bi bilo seveda drugače. Potem bi se vsi vozili ob njem in skrbeli le zanj, saj bi imel dobre možnosti, da zmaga. Tako se bomo pač morali znajti na drug način."

Malo kolesarjev pomeni precej težje nadzorovanje dirke. "Na startu bo res malo kolesarjev, kar pomeni čisto drugačno dirko od tistih, ki smo jih vajeni. Bistveno težje bo nadzorovati njen potek. Mi imamo sicer maksimalno kvoto štirih kolesarjev, kar je velika prednost, saj lahko dirkamo aktivno in od starta skrbimo, da je v vsakem begu kdo od nas," je ocenil Mohorič.

Kolesarju Bahraina na Touru ni šlo po načrtih, bil je zelo razočaran in utrujen, zdaj upa, da so se karte obrnile njemu v korist: "Veselim se nastopa in upam, da bo boljši od tistega v Riu, ki je bil katastrofalen. Veselim se prve preizkušnje po Touru, tam nisem bil pravi jaz, bil sem zelo izmučen. Upam, da sem si nabral novih moči in da bom z dobro popotnico začel preostanek sezone."

Sorodna novica Tratniku najprej zagodlo kolo, potem pa še telo

Mezgec: Izkoristiti številčnost
Za Luko Mezgeca bodo to prve olimpijske igre: "Pri 36 letih najbrž tudi zadnje." Dodal je še, da ima Slovenija lahko veliko taktičnih različic: "Moramo izkoristiti številčnost in raznolikost. Novak mogoče gre že od starta v beg, sploh če bo velika skupina. Jan in Matej sta zmagovalca velikih dirk, sploh Matej. Če bo imel take noge kot na Sanremu, bo zelo zanimiv tudi za kolajne. Od Tratnika pa je odvisno, kako se je spočil."

Domen Novak odhoda v Pariz ni pričakoval. Z družino se je odpravljal na oddih, ko je izvedel, da bo v ekipi zamenjal Pogačarja: "Bil sem nekoliko v dvomih, saj smo se odpravljali na dopust. Je bilo 50-50, ampak nato sva se s partnerico dogovorila, da mogoče nikoli ne bo več takšne možnosti za nastop na olimpijskih igrah."

O vrednosti olimpijskih iger pa je razmišljal: "Za kolesarje ni tako kot, denimo, za atlete, plavalce, ki formo štiri leta tempirajo za olimpijske igre. Za nas je to ena izmed dirk, ne največja, a je vseeno super nastopiti tu in pridobiti izkušnjo, ki je ne bom nikoli pozabil." O taktiki pa je dodal: "Vse je odvisno od načina dirkanja. Olimpijske igre so tombola, ne zmaga vedno najmočnejši, temveč tisti, ki najbolje taktično dirka. Smo štirje, lahko napademo od daleč ali blizu konca. Imamo vse pokrito, videti moramo le, kako nas bodo nesle noge."

Hvastija: Kocke bodo naredile cestno dirko še bolj nepredvidljivo
Sorodna novica Zgodovinski trojček Remca Evenepoela

Trikrat na Montmartre
Start in cilj bosta na Trocaderu, proga ima okrog 2800 višinskih metrov, vse pa naj bi se odločalo v zaključku, ko se bodo kolesarji trikrat povzpeli na Montmartre z ozkimi cestami in kockami, zadnjič slabih deset kilometrov pred ciljem. Klanec je dolg dober kilometer, povprečni naklon pa je 5,6 odstotka.

Po mnenju stavnic je prvi favorit svetovni prvak Mathieu van der Poel (kvota 3,2), sledi mu aktualni olimpijski prvak v kronometru Remco Evenepoel (6), njemu pa moštveni kolegi Wout van Aert (7). Pri Belgiji je vedno odprto vprašanje, kdo bo delal za koga. Naslednji v vrsti pa so že sprinterji, ki lahko preživijo zadnje klance (ki roko na srce niso najhujši): Mads Pedersen, Biniam Girmay, Jasper Stuyven ... Svoje bosta najbrž hotela dokazati Francoza Julian Alaphilippe in Christian Laporte, morda presenetijo Tom Pidcock, Matteo Jorgenson, Jhonatan Narvaez ... Morda pa kdo od Slovencev.

Trije vzponi na Montmartre bodo ključni na cestni dirki kolsarjev
Profil cestne dirke. Foto: Organizator
Profil cestne dirke. Foto: Organizator