Do Wengna je bila najboljša uvrstitev Andreja Jermana v tej sezoni 15. mesto v Bormiu. Toda Tržičan je vedel, da se je dobro pripravil na sezono in da dobro smuča. Pravi rezultat je le dočakal sredi januarja. Foto: Reuters
Do Wengna je bila najboljša uvrstitev Andreja Jermana v tej sezoni 15. mesto v Bormiu. Toda Tržičan je vedel, da se je dobro pripravil na sezono in da dobro smuča. Pravi rezultat je le dočakal sredi januarja. Foto: Reuters
Andrej Jerman
Najboljša Jermanova uvrstitev na smukih v Kitzbühlu je 7. mesto pred dvema letoma. Foto: EPA
Andrej Jerman
Andrej Jerman je edini slovenski alpski smučar z zmago na smukih za svetovni pokal. Najhitrejši je bil dvakrat, v Garmischu (2007) in Bormiu (2009). Foto: EPA
Andrej Jerman
Alpski smučarji morajo poleti zelo garati, da pridejo na tekme dobro pripravljeni, vseeno pa je veliko odvisno tudi od serviserjev. Jerman zato zelo ceni trud in znanje Primoža Gregoriča. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Didier Cuche, Klaus Kröll, Carlo Janka
Le 5 stotink je manjkalo, pa bi na zmagovalnem odru smukaške tekme v Wengnu prvič videli slovenskega smučarja. Foto: Reuters
Jerman najvišje v sezoni

Na srečo je Wengen stvari postavil na pravo mesto in četrto mesto je prava spodbuda pred vrhuncem sezone svetovnega pokala, smukom v Kitzbühlu, ki bo v soboto ob 11.30 s prenosom na TV Slovenija. Dan prej bo v Kitzbühlu superveleslalom, v nedeljo pa se bo 71. tekmovanje za pokal Hahnenkamm končalo s slalomom. Pred prvim treningom je 32-letni Jerman v pogovoru za MMC povedal, kaj mu pomeni Kitzbühel, kako so bili pri njegovem opremljevalcu smuči zadovoljni s 4. mestom v Wengnu, kako mu je veter odnesel zmago, zakaj v Bormiu ni stal na zmagovalnem odru in kakšen odnos ima do svojega serviserja.


Iz Wengna ste šli takoj v mondeni Kitzbühel. Bivate v kakšnem luksuznem hotelu?
Kje pa, nobenega luksuza. Naš hotel ima tri zvezdice, je malce na obrobju in imamo vsaj mir. Če si v središču mesta, je pravi kaos.

Dobite ob prihodu v Kitzbühel tudi vi občutek, da ste v mestu, ki privlači bogataše in elito?
Niti ne. Pravzaprav ne vem, kaj vsi vidijo v tem mestu. Zdi se mi tipično gorsko mesto. Za luksuznega ga imajo drugi.

No, je pa smuk s Petelinjega grebena gotovo nekaj posebnega ...
To pa drži, prav zaradi izjemne težavnosti je najbolj prestižen.

Vaše želje pred sobotno tekmo?
Zgolj to, da odpeljem podobno kot v Wengnu.

Vremenska napoved ni najboljša. Kakšne razmere bi vam ustrezale?
Če je Kitzbühel, naj bo težko!

Kateri del proge je ključen?
Prehod s Steilhanga na cesto. Če tam narediš napako, je konec, saj si na ravnino prenesel premalo hitrosti.

Prav drsalni deli so vam v preteklosti delali težave ...
Čeprav - v Wengnu sem bil v zgornjem delu šesti! Ko ti gre, ti gre povsod!

V Wengnu ste tekmovalci dosegali hitrosti do 150 km/h. Je šlo tudi že hitreje?
Najvišja izmerjena hitrost v Wengnu je bila letos 149,32 km/h. Mislim, da je šlo drugod tudi že prek 150 km/h. V Wengnu se ta hitrost niti ni tako zelo občutila, saj je bil teren lepo urejen, prav tako iztek.

Vaše 4. mesto je dokaz, da ste ujeli pravo formo. Že ob prihodu v cilj ste vedeli, da boste uvrščeni visoko, čeprav se je tekma takrat komaj začela. Ste morda pričakovali še več kot 4. mesto, saj bi utegnile imeti višje številke slabše razmere na progi?
Ko sem bil v cilju hitrejši od Innerhoferja, ki je dobil kombinacijski smuk, je bil to res dober podatek, ampak na štartu je bilo še 27 divjakov. Upal sem, da bo proga odigrala vlogo, vendar se to ni zgodilo. K meni je po moji vožnji pristopil Büchel in rekel: "A veš, kaj tole pomeni?" Očitno je pričakoval, da bom zmagal, saj se je ob takšnem vremenu proga vedno upočasnila. Žal se letos ni. Ravno takrat je v zgornjem delu pihal rahel veter, ki ni dopuščal, da sneg postane počasnejši.

Za vašega opremljevalca smuči je bila to domača tekma. So bili zadovoljni z razpletom?
So bili, saj sem bil pol ure na prostoru za vodilnega in s tem nenehno na televiziji, seveda pa bi še raje videli, tako kot jaz, da bi bil pet stotink hitrejši in bi s tem stopil na zmagovalni oder. Zmanjkalo mi je le meter in 46 centimetrov, toliko sem zaostal za Janko.

Eden od komentarjev naših bralcev je bil, da je drugouvrščeni Didier Cuche prehitro štartal, kar bržkone ne drži ... Kakšna so pravila?
Minuto in pol minute pred štartom ti štarter reče ena minuta oziroma pol minute, nekateri tudi v slovenščini. 15 sekund pred štartom zapre štartno palico. Sledi prvi pisk ure in nato pet zaporednih piskov, med katerim večina štarta. Ko se piskanje konča, imaš še pet sekund časa, da se poženeš na progo.

Smuči so bili v Wengnu očitno hitre, medtem ko ste imeli na prejšnjih tekmah precej težav. Kaj je bilo narobe?
Okovje ni bilo pravo. Atomic je naredil novo okovje po lanski sezoni. Na podlagi okovja smo naredili tudi nove smuči. Na treningu je bil občutek dober, na tekmi pa ni šlo in že v Lake Louisu so nekateri vozili kar s starimi smučmi. Ko je Tobias Grünenfelder, ki vozi na istih smučeh kot jaz, novembra zmagal na superveleslalomu, je imel stare smuči in staro okovje. V Evropi smo se tudi mi odločili za zamenjavo, vendar na nove smuči staro okovje ni šlo. Serviser Primož Gregorič je bil res v nezavidljivem položaju ... Spet smo morali uporabljati stare smučke, nato nam še razmere niso bile naklonjene. V Val Gardeni in Bormiu smo smuči 'zažgali' na tistem mrzlem snegu. Material takšnega trenja enostavno ni zdržal.

Kako pa je potem smučati z 'zažganimi' smučmi?
Predstavljajte si razliko, ali se pelješ po cesti s 'specialko' ali z gorskim kolesom ...

Torej ste bili povsem nekonkurenčni ...
Predvsem v Bormiu je bil problem. Če bi bilo s smučmi vse v redu, bi zagotovo stal na stopničkah, toda smuči sem 'zažgal' že po 30 sekundah. Uporabljal sem isti par smuči kot leto prej, ko sem v Bormiu zmagal, ampak smučka enostavno ni zdržala.

Serviserji igrajo veliko vlogo v 'belem cirkusu'. Tina Maze je bila precej zgubljena, ko se je sprla s serviserjem Dušanom Kapšom, ki je zapustil njeno ekipo. Se tudi vi kdaj skregate s serviserjem, mu kdaj očitate, da ni dobro pripravil smuči?
Ne, daleč od tega. Zavedam se, da so posebna 'sorta' ljudi. Ves dan so v kleti, delovne razmere so slabe. Zelo spoštujem njihovo delo. Vem, da sem zelo odvisen od njih in imam zato do njih zaščitniški odnos. Na trgu delovne sile je zelo malo dobrih serviserjev, sploh za hitre discipline. V vsakem primeru si tudi serviser želi dobrega rezultata, jasno pa, da tudi on kdaj naredi kakšno napako. Toda kolikokrat je Primož že 'potegnil' mažo, da so smuči letele in me s tem rešil slabega rezultata.

Vaš odnos s Primožem je torej res zgleden ...
Zelo prijateljski! Sodelujeva že peto leto. Na začetku so bili pri Stöckliju skeptični, kako bo vse skupaj delovalo in je bil takrat še na plačilni listi Smučarske zveze Slovenije. Rekli so: le če bo na koncu sezone kdo od Slovencev med 30 v skupni smukaški razvrstitvi, bo na naši plačilni listi.

Jerman najvišje v sezoni