Tragična in intenzivna ljubezenska zgodba je postavljena v represivno religiozno skupnost na severu Škotske.
Naivna in verna mlada ženska Bess, ki trpi za duševnimi težavami, je odraščala v strogi verski skupnosti na škotskem podeželju, v zavetju svoje matere, dedka in svakinje Dodo. Nepričakovano se poroči z Janom, starejšim danskim ateistom, ki dela na naftni ploščadi. Z možem užijeta kratko obdobje sreče.
Po poroki se mora Jan vrniti na morje, Bess pa se počuti zapuščeno in se predaja hrepenenju. Vsak dan prosi in moli Boga, naj ji vrne moža.
Jan se pri delu poškoduje in se domov vrne paraliziran do vratu. Boji se, da Bess ne bo mogla nadaljevati z normalnim življenjem in jo prosi, naj se vda drugim moškim in mu o tem pripoveduje. Ona noče, toda Jan jo prepriča, da bo ozdravel, če mu bo pripovedovala o svojih dogodivščinah in tako hranila njegovo domišljijo ter spodbujala njegovo veselje do življenja. Zaradi bežnih spolnih stikov z neznanci je Bess zelo nesrečna, vendar vztraja in nadaljuje, globoko prepričana, da ji bo uspelo rešiti Jana. Kar se čudežno zgodi.
Leta 1995 je s Thomasom Vinterbergom in somišljeniki spisal manifest za razvoj filmskega gibanja Dogma 95. Z njim sta povzdignila idejo prenove filmskega jezika brez spektakla in v stiku z realnostjo in promovirala snemanje "iz roke" ter prepoved časovnih in geografskih odtujitev. Po principu dogme je sicer von Trier posnel le film Idioti (1998).
Lom valov<p>Po fašistih, zločincih, prevarantih in oportunistih, ki jih je Lars von Trier upodobil v svojih prejšnjih filmih, Lom valov predstavlja samo ljudi, ki stremijo k dobremu in želijo najboljše svetu in sočloveku. Kljub temu je to najbolj tragičen film, ki ga je Von Trier posnel doslej. In najlepši.</p> je v celoti posnet iz roke in razen pokrajinskih posnetkov, ki film razdelijo na sedem epizod, nima glasbe. Je najvplivnejši film danskega gibanja Dogme 95, ki pravilom tega manifesta o filmski čistosti ne sledi do črke natančno, saj med drugim vsebuje posnetke pesmi, umetno scenografijo in računalniško grafiko.
Osvojil je številne najprestižnejše filmske nagrade, med drugim tudi veliko nagrado na filmskem festivalu v Cannesu leta 1996.