Na Sardiniji smo obiskali prijatelja, ki sta svojo zgodbo o pivu začela tako rekoč iz nič. Konjiček, ki ju je veselil, je postal pravi posel.

Foto: Zajem zaslona
Foto: Zajem zaslona

“Prijateljstvo je tisto, ki naju je povezalo in spodbudilo k poslu. Od nekdaj sva rada hodila na pivo, Giuseppe pa je tudi že prej kmetoval in porodila se mu je zamisel za posel. Vse pa se je začelo iz prijateljstva, pivo je za naju prijateljstvo,” pove Mauro Loddo, eden izmed ustanoviteljev pivarne Marduk.

Na podlagi sodelovanja in prijateljstva se je rodil inovativen projekt proizvodnje piva iz starih sort sardinskih žit, kjer sta prijatelja izkoristila tudi evropski denar, danes pa perspektiven projekt krožnega gospodarjenja razvijata še z novimi proizvodi. Mauro in Giuseppe sta tako kmetovalca kot podjetnika.

Kako sta prišla na idejo pivovarne?
"Skupaj sva pila pivo v nekem baru. Pila sva običajno industrijsko pivo, sicer postreženo v neobičajnem kozarcu, ampak se nama ni zdelo nič posebnega, zato sva si rekla, kaj ko bi varila svoje pivo? Ko sva poskusila narediti svoje pivo, sva si rekla, da bi ga lahko varila v svojem obratu iz svojih surovin, tako sva začela svojo pot, ki se je razvijala sama od sebe. Strast do piva in prijateljstvo naju spremljata na poti do cilja - razvoja kmetijskega podjetja, ki je usmerjeno v prihodnost,” pove Mauro.

Samo na spletu: Mauro in Giuseppe s Sardinije

Pivo pa ni edino, kar ponujata. Posestvo jima je omogočilo tudi, da razvijata številne izdelke, ki bodo del celotne ponudbe. Poleg varjenja piva se tam ukvarjajo tudi z rejo goveda black angus, v manjših količinah pridelujejo olivno olje ter nekaj drugih izdelkov, ki jih bodo kmalu ponudili na trgu.

Leta 2019 smo v 104 pivovarnah v Sloveniji proizvedli 1,97 milijona hektolitrov piva. Največ piva smo izvozili na Hrvaško, v Bosno in Hercegovino, Italijo, največ pa smo ga uvozili iz Avstrije, Hrvaške in Češke. (Vir: GZS, Združenje slovenskih pivovarn)

Sta zadovoljna z letošnjo letino?
“Da, precej sva zadovoljna. Letos je bilo na Sardiniji veliko dežja, kar je na Sardiniji žal redko. Zato sva imela manjše stroške z namakanjem. Sicer uporabljamo namakalni sistem, kar prinese dodatne stroške,” razloži Giuseppe.
“Ječmen, natančneje dvoredni ječmen, je osnovna sestavina našega piva. Gre za vrsto, ki jo navadno uporabljamo za varjenje piva. Kot kmetijsko podjetje seveda gojimo pridelke, ječmen najprej predelamo v ječmenov slad, nato iz slada varimo pivo.”

Foto: Zajem zaslona
Foto: Zajem zaslona

Uspeh je v sodelovanju, sta prepričana prijatelja in partnerja. Blagovna znamka sardinskega piva, ki ga proizvajata, pa ima korenine pred našim štetjem. V času bakrene dobe je po verovanju na Sardiniji živel bog Marduk, ki je imel moč sonca in moč bika. Imel je štiri oči in štiri roke, bil je močan v bitkah in prepričan, da vidi, kaj se dogaja v onstranstvu. “Marduk je sumerski bog, natančneje babilonski, ki so ga častili tudi bojevniki Šerdeni, sardinski prebivalci, ki so jih pred 4000 leti vozili v Egipt, Mezopotamijo, da so se tam bojevali. Prav v tisto obdobje in v tiste kraje sega izvor piva. Prav zaradi boga Marduka sva hotela ustvariti povezavo med nastankom piva in našega ozemlja. Najino teorijo je potrdila tudi znanost, saj so pred nekaj leti v kraju Orroli na Sardiniji odkrili 5000 let staro amforo, v kateri je bilo nekoč pivo. Koncept je bil torej pravi, le da sva zgrešila za tisoč let,” pove Giuseppe.

Projekt, v katerega verjameš, krožno gospodarstvo, profesionalnost, saj se v projektu ves čas odpirajo nova vprašanja, in veliko poguma so pomembni za uspeh, je prepričan Giuseppe, zelo pomembno pa je dodati tudi “ščepec norosti in neodgovornosti, ki ti dovoli, da občasno ciljaš previsoko”, še poudari Giuseppe.

Celotno zgodbo si lahko ogledate v nedeljo, 13. junija, ob 12.45 na TV SLO 1.

"Financirano s programom Evropske unije IMCAP" Foto: MMC RTV SLO