Pritožbe (odzivi) naj bodo podane po načelu petih osnovnih novinarskih vprašanj.

1. KAJ JE PREDMET PRITOŽBE (odziva):

- Objavljena vsebina v RA ali TV programu, na spletu ali TTX (oddaja, rubrika, del oddaje, programski pas, serija oddaj, članek, projekt, uporabniški komentar, oglas, napovednik, javnomnenjska anketa, prenos dogodka ...).

- Način objave vsebine (interpretacija, obseg, raba slikovnega, zvočnega ali grafičnega gradiva, jezikovna kultura, arhiv, prevodi, izvedba kviza, glasbena oprema, športni komentar, izbor gostov …).

- Neobjavljena oz. prezrta vsebina.

- Storitev (RTV-signal in oddajniška mreža, dostopnost vsebin za gluhe in naglušne, slepe in slabovidne, osebe z motnjo branja, starejše in druge, ki potrebujejo prilagoditve, delovanje spletnega arhiva RTV 4D … ).

- Dejavnost (glasbena produkcija, RTV prispevek, marketing, komuniciranje itd.).

2. KDO JE AVTOR OZ. ODGOVORNA OSEBA:

- Kdo je avtor domnevno sporne vsebine, kdo urednik ali vodja oz. predvidoma odgovoren za (ne)objavo, opravljeno storitev ali dejavnost, uredništvo, enota, oddelek, služba.

3. KDAJ JE PRIŠLO DO KRŠITVE:

- Datum, ura, časovno obdobje.

- Če se pritožba (odziv) nanaša na konkretno objavljeno vsebino, je priporočljivo dodati spletno povezavo na to vsebino iz arhiva RTV 4D, s podatkom o minuti začetka in konca predmetne vsebine.

4. KJE SE JE TO ZGODILO:

- Pri (ne)objavljenih vsebinah in načinu objave vsebine: medij RTV Slovenija (radio, TV, splet, TTX), konkretni program.

- Pri storitvah in dejavnostih navedba podatkov, iz katerih je razvidno, na kaj se nanaša pritožba (odziv).

5. KAKO SE JE TO ZGODILO OZ. KAJ JE BILO PO MNENJU PRITOŽNIKA (AVTORJA ODZIVA) SPORNO:

- Kratek opis vsebine, ravnanja, delovanja, ki je bil po pritožnikovem mnenju sporen (kako se je zgodila domnevna kršitev).

- Pri utemeljevanju spornega ravnanja se priporoča sklicevanje na konkretna merila in načela poklicne etike, programskih standardov, zakonskih določil itd.

- Zakaj je konkretna vsebina, delovanje ali storitev po mnenju pritožnika v neskladju z zakonom, standardi, merili.

- Kakšen bi bil po pritožnikovem mnenju primeren odziv odgovornih, kakšno ravnanje ali ukrepe pričakuje pritožnik od pristojnih.

*Smernice so del Metodologije Programskega sveta RTV Slovenija za izvajanje programskega nadzora.