Televizija Slovenija je 5. oktobra predvajala prvo oddajo RTV SMO, ki je odgovorila na pogosta vprašanja in pripombe občinstva ter razgrnila nekaj načrtov RTV Slovenija za prihodnje leto. Voditeljica Ilinka Todorovski je v njej gostila predsednico Uprave RTV Slovenija Natalijo Gorščak, varuhinjo pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija Marico Uršič Zupan in odgovornega urednika Športnega programa TV Slovenija Gregorja Peternela. Z njimi se je pogovarjala o programski shemi za prihodnje leto, o RTV-prispevku, ki se bo po 13-ih letih zvišal, o prekinjanju programa s TV-prodajo in oglasi, pa tudi o tem, zakaj TV Slovenija ne prenaša vseh pomembnih športnih tekmovanj.

Glede zvišanja RTV-prispevka, ki je bil nespremenjen vse od leta 2012, prihodnje leto pa se bo zvišal z 12,75 evra na 14 evrov mesečno, je predsednica uprave Natalija Gorščak dejala, da pomeni tudi višja pričakovanja gledalcev. Vsekakor jih bodo poskušali izpolniti, kako se bo to poznalo v programu, pa še ni mogla napovedati, ker RTV še nima vseh finančnih projekcij.
Področje, ki občinstvo zelo moti, je velik delež oglasov na prvem in drugem programu TV Slovenija. Teh je na RTV Slovenija sicer manj kot na komercialnih televizijah, RTV Slovenija z njimi tudi ne prekinja celovečernih filmov, dnevnoinformativnih oddaj in oddaj, ki imajo kulturni, umetniški, znanstveni ali izobraževalni značaj, so pojasnili sogovorniki. Še bolj kot oglasi pa občinstvo moti TV-prodaja. Varuhinja Marica Uršič Zupan je povedala, da je bilo odzivov na oglase in TV-prodajo v zadnjih sedmih letih od 35 do 60 na leto, »letos pa je izrazit porast - v prvih osmih mesecih je bilo odzivov na oglaševanje že 70, kar pomeni, da bomo verjetno do konca leta podvojili to številko, največ pa jih je bilo prav na račun TV-prodaje.« Oglaševanje na RTV Slovenija je regulirano z zakoni, programskimi in poklicnimi standardi, ni pa nacionalna hiša usposobljena, da bi lahko preverila, ali prihaja pri trditvah o učinku nekega prehranskega dopolnila do kršitev. To je v pristojnosti inšpekcij. Varuhinja pa je opozorila na to, da oglasne oddaje posnemajo novinarske oblike sporočanja, ker vedo, da občinstvo bolj zaupa novinarskemu poročanju. Ker pa ne spoštujejo mnogih drugih standardov novinarskega sporočanja, je pomembno, da so oglasi in TV-prodaja zelo jasno ločeni od novinarskih vsebin. Prav tako je pomembno tudi osveščanje občinstva o tem, komu lahko zaupa.
Ker bi številni gledalci najraje ukinili oglaševanje in TV-prodajo, je voditeljica predsednico uprave vprašala, ali je to možno. Natalija Gorščak je odgovorila: »Seveda lahko ukinemo TV-prodajo, vendar to pomeni, da se bomo morali potem temu dohodku odpovedati. Dohodek je nekaj več kot milijon evrov. To pa pomeni, recimo, celoten proračun enega uredništva na televiziji.«

V tretjem delu oddaje so se dotaknili športnih tekmovanj, ki jih TV Slovenija ni prenašala. V zadnjih tednih gledalci pogrešajo predvsem tekme nogometne reprezentance v Ligi narodov. Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel je pojasnil: »Za to tekmovanje smo se potegovali pred približno štirimi leti, ampak nismo bili tako močni kot konkurenca, ki je ponudila več, zato teh nogometnih tekem ni na našem programu.«
Glede višine zneskov pravic je Gregor Peternel povedal, da so najdražje prav nogometne pravice: »Ocena za vrednost pravic svetovnega prvenstva v nogometu leta 2026 je več kot znaša naša pogodba za dva cikla olimpijskih iger, torej do leta 2032, dvakrat zimske in pa dvakrat poletne olimpijske igre. /…/ In seveda, ker pride zraven tudi veliko oglaševalskega denarja, pa še prestiža in še marsičesa, se veliko teh avtorskih pravic proda tudi na netransparenten način.«
Vlada je jeseni leta 2022 sprejela nov seznam pomembnih športov, za katere mora televizija, ki kupi pravice, zagotoviti, da jih lahko brez dodatnega plačila vidi 75 odstotkov prebivalcev. Varuhinja je ob tem dodala: »To je zelo upravičeno pričakovanje, da lahko gledajo svoje reprezentance, ki zastopajo njihovo državo, ne da jih lahko gledajo samo na nekem kanalu, ki pokriva tretjino Slovenije. To je nesprejemljivo.«

Voditeljica je ob koncu opozorila še na eno zadevo, ki zelo moti občinstvo, to je zatemnjevanje drugih programov v času pomembnih tekem. Gregor Peternel je na njeno vprašanje, kaj ima pri tem Televizija Slovenija, odgovoril: »Nič.« Pojasnil je, da večina gledalcev gleda programe prek telekomunikacijskih operaterjev; oni so tisti, ki morajo zatemniti programe. TV Slovenija, ki kupuje pravice za področje Slovenije, pa mora kabelske operaterje, ki predvajajo programe TV Slovenija zunaj meja Slovenije, obvestiti, da morajo v času tekem te programe zatemniti.

Ob koncu oddaje je voditeljica napovedala še naslednjo oddajo RTV SMO, ki bo na sporedu 26. oktobra, govorila pa bo o slovenščini in govorni kulturi ter o RTV-prispevku.

Prvo oddajo RTV SMO si lahko ogledate tu:

RTV SMO: Načrti za 2025, športna jesen, oglasi, TV-zakulisje