Foto: TV Koper-Capodistria, projekt Objekti v naravnem rezervatu Škocjanski zatok
Foto: TV Koper-Capodistria, projekt Objekti v naravnem rezervatu Škocjanski zatok

Predstavljenene bodo zgodbe in projekti, ki so pomembno prispevali k ohranitvi biodiverzitete, ogroženih živalskih vrst, habitatov, kulturne dediščine ter revitalizaciji degradiranih območij in varovanju naravnih virov v Sloveniji.

Projekti ZA KRAS, VIPava, VrH Julijcev, Na-kolih, Sinica, Ljubljanski regijski center za ravnanje z odpadki (RCERO Ljubljana), GreenHull, Objekti v naravnem rezervatu Škocjanski zatok, Varovanje vodnega vira Mrzlek in Cukrarna, so tisti, ki bodo v sklopu kampanje nosili naslov zelenega ambasadorja.

Mojca Petrič Bužan, odgovorna urednica regionalnega programa TV Koper/Capodistria je ob tej priložnosti povedala: »Neokrnjena narava v nas vzbuja občutke radosti in miru. Kako veliko dobimo in kako malo damo, da tako ostane, sprašujemo s pomočjo slike, zvokov in besede vsakega od nas.«

»Naloga medijev je opozoriti na nepravilnosti, ki se dogajajo družbi. Še lepše pa je izpostaviti dobre prakse, iz katerih se lahko nekaj naučimo in ki so nam za zgled,« je povedal odgovorni urednik Radia Koper, Andrej Šavko.

Mario Benkoč, strokovni sodelavec iz Kulturno izobraževalnega društva PiNA, pa je dodal, da je ponosen na to, »da se je kampanji pridružilo toliko posameznikov in organizacij, ki s svojim delom puščajo sled, ki ustvarja naše bivalno okolje prijetnejše in bolj zdravo ter hkrati s svojim odtisom omogočajo drugim, da že prehojeni in utrjeni poti sledijo.«

Foto: TV Koper-Capodistria, posnetek iz marine v Izoli
Foto: TV Koper-Capodistria, posnetek iz marine v Izoli

Ozaveščanje javnosti kot zelena sled kampanje

»Tako pri rednih vsebinah Triglavskega narodnega parka kot pri projektnem delu, kot je obsežen projekt VrH Julijcev za izboljšanje stanja vrst in habitatnih tipov v Triglavskem narodnem parku, je ozaveščanje javnosti izjemnega pomena, saj ima dobra informiranost pomembno vlogo pri sprejemljivosti in podpori ukrepov v naravi, kar je ključno za doseganje ciljev,« so ob začetku kampanje sporočili iz Javnega zavoda Triglavski narodni park, in dodali, da so vlogo ambasadorja Zelene sledi sprejeli »z velikim veseljem, saj nam to dodatno omogoča, da javnosti predstavljamo naše delo in prizadevanja v našem edinem narodnem parku.«

»Z velikim veseljem smo se odzvali kampanji Zelena sled, saj je prav zelena občina cilj, h kateremu stremimo s številnimi trajnostnimi koraki,« so zapisali na Občini Ajdovščina, ki so s svojim projektom Varovanje vodnega vira Mrzlek eni od zelenih ambasadorjev kampanje. »Občina Ajdovščina je prepoznana kot vodilna občina na področju prilagajanja na podnebne spremembe. Kot prvi v državi smo izdali Strategijo prilagajanja kmetijstva na podnebne spremembe. Uspešna sta bila predvsem projekta s področja kmetijstva: vzpostavili smo sistem SPON – za odločanje o namakanju, iz poskusnega projekta zasaditve protivetrnih pasov pa smo dosegli, da se bodo ti ob podpori Ministrstva za kmetijstvo zasadili po vsej Vipavski dolini. Pomemben projekt predstavlja tudi prva energetska samooskrbna skupnost v državi, ki smo jo postavili v naši lokalni skupnosti skupaj s podjetjem GEN-I. Kampanja Zelena sled je ena izmed odličnih priložnosti za uresničevanje zelene občine, temelječe na okolju prijaznih korakih,« so še dodali.

Zelenim ambasadorjem se je pridružil tudi Zavod za ribištvo Slovenije s projektom VIPava. »Cilj projekta VIPava je ohraniti, izboljšati in obnoviti redke habitatne tipe ter izboljšati stanje več kvalifikacijskih vrst Natura 2000 na območju Vipavske doline. Za dolgoročnost projekta je izredno pomembno, da namen prizadevanj projektnih partnerjev predstavimo in približamo širši javnosti,« so sporočili in dodali, da jih »zato veseli, da lahko aktivnosti in dosežke projekte VIPava predstavljajo tudi preko kampanje Zelena sled.«

V prvih treh televizijskih oglasih, ki bodo na Televiziji Koper predvajani v naslednjih dneh, so predstavljeni trije projekti: ZA KRAS, naravovarstveni projekt, ki je namenjen izboljšanju stanja evropsko pomembnih vrst in habitatnih tipov na območju Nature 2000 – Kras; GreenHull, ki rešuje problem onesnaženosti morja programskega območja iz naslova čiščenja biološke obrasti trupa ladij in Objekti v naravnem rezervatu Škocjanski zatok, s pomočjo katerega so izvajalci zaokrožili dokončno podobo Škocjanskega zatoka.

Vse oglase so zaključili z vprašanjem gledalcem in gledalkam: »Vsi puščamo sledi. Kakšna je tvoja?«

Ostale oglase in spremljajoče aktivnosti kampanje boste lahko zasledili v naslednjih mesecih. V aktivnosti, ki jih pripravljajo snovalci kampanje, se bo lahko vključila tudi zainteresirana javnost.


S kampanjo do boljšega razumevanja kohezijske politike

Kampanja je bila pripravljena v sklopu enoletnega projekta Zelena kohezija, sofinanciranega s strani Evropske unije, v sklopu katerega Televizija in Radio Koper ter Kulturno izobraževalno društvo PiNA pripravljajo informativne vsebine o vlogi, ki jo ima kohezijska politika pri zaščiti okolja in zelene rasti v evropskih regijah, s poudarkom na kohezijski regiji Zahodna Slovenija.