Restavracija in kavarna Capra je del ponudbe Hotela Koper, ki v zimskem času miruje kot galeb na gladini morja ob lepem vremenu. Vodilo pri prenovi lokala je bilo oblikovati prostor z modernimi elementi, upoštevajoč vsemogočno zapoved – z optimalnimi sredstvi narediti največ. Poleg tega, da bo restavracija oskrbovala goste hotela, bo s svojo teraso, ki naj bi jo obnovili do konca marca, poleti privabljala turiste, pozimi pa predvsem domačine, pojasni arhitekt Mitja Gaser (GASER Arhitektura).
Z rubriko Prostor in pol se odpravljamo po vsej Sloveniji. Predloge pošljite na: katja.stok@rtvslo.si ali lepota.bivanja@rtvslo.si
Papirnati lampijoni in pompomi
Sledenje ekonomski zapovedi 21. stoletja se zdi v 190 kvadratnih metrov velikem prostoru, ki ima šest metrov visok strop, težka naloga. Ravno zato so morali biti arhitekti izredno domiselni, kreativni in tudi drzni.
Za ambientalno osvetlitev stropa so izbrali preproste bele papirnate lampijone, ki so bili v devetdesetih letih prejšnjega stoletja nepogrešljiv element v skoraj vsaki dnevni sobi, in jih dopolnili z belimi pompomi (zadnje čase nepogrešljiv okras na zabavah). A izjemno ženstven, morda celo dekliški element, je zanimiva popestritev omniprezentne temnosive barve.
"Odločitev je bila drzna, a vse je odvisno od tega, kako kaj uporabiš. Razlika je, ali urejaš dom ali javne prostore. Pri restavracijah in lokalih bi to lahko primerjali s kuliso. Kot arhitekt ne izdeluješ pohištva, ki funkcionira, ampak narediš kuliso, ki naredi prostor pomemben. Bistvo restavracije pa sta hrana in postrežba," trdi arhitekt. Pri tem dodaja, da je bila odločitev za papirnate lampijone "posledica optimizacije. Celoten strop smo izvedli za ceno enega lestenca. Strop smo s tem otoplili in razgibali, prostor pa rahlo 'stisnili'."
Preberite tudi:
Prostor in pol 2014 je Pivnica Pivovarne Union
Vseh lampijonov je 180, po 60 v enem od treh kvadratnih niš na stropu. "Za montiranje lampijonov v en kvadrat sta dva človeka potrebovala cel dan, saj sta morala namestiti tudi vse neonke in razvode," pove investitor Aleš Piščanc, ki se je za ime Capra odločil iz preprostega razloga. Koper je bil nekoč otok, na katerem so živele koze, Kozji otok – Capraria. Latinsko capra pa v prevodu pomeni koza. Na vprašanje, ali okrogle instalacije sanja tudi ponoči, prijazno odvrne: "Niti ne."
50 odtenkov sive
Izjemno višino prostora so snovalci poskušali zmehčati z različnimi ravnmi osvetljave. Iz stare ureditve prostora so ohranili tri bogato okrašene steklene lestence, na stene nad jedilnimi mizami so namestili 13 svetil. Njihovo neobdelano nosilno kovinsko konstrukcijo so obdali s črnimi po meri izdelanimi platnenimi senčniki, ki zaokrožijo zgodbo barvnega spektra prostora.
"V stil, ki je bil že predhodno vnesen v prostor, smo poskusili dodati nekaj sodobnega. To smo naredili s konstrukcijo kubusov, ki smo jo obdelali z lesom in kovino, dokaj surovim materialom. Leseni del je laminat, saj smo znova poskušali s cenovno dostopnejšimi materiali narediti pozitiven učinek. Kubus je tako neke vrste sodobni tujek v prostoru, ki pa je izredno pomemben, saj je prva stvar, ki jo vidiš, ko vstopiš skozi vhodna vrata. To je bila zelo pomembna odločitev," pojasni Mitja Gaser. Namen kubusov je predstaviti ponudbo restavracije in okoliških vin, hkrati pa zakrivajo prezračevalnike.
Sveža podoba obstoječih elementov
V prostoru je kar nekaj zanimivih (beri: cenovno ugodnih) rešitev. Obstoječe lesene kvadratne mize, ki so bile prej rumene, so prebarvali v temnejši odtenek sive. Nekaj miz iz masivnega lesa so izdelali na novo. Opaže ob velikih izložbenih oknih so pustili in prav tako prebarvali, v notranjosti lokala ob točilnem pultu so jih odstranili in odkrili obstoječe nosilne stebre, prekritiez mozaikom. Obstoječa so tudi svetla tla iz ploščic in točilni pult, ki so ga oblekli z ujemajočim se laminatom, ki se pojavi na že omenjeni jekleni konstrukciji s kubusom, ter ga osvetlili z LED-svetili.
Vse je v detajlih
Tisti pravi preobrat prostoru dajejo legendarni stoli Eames Plastic Chair (model DSW, Vitra). Ta prvi industrijsko izdelan stol iz fiberglasa sta leta 1950 oblikovala Charles and Ray Eames. Ko so stol začeli izdelovati iz prolipropilena in mu dodali različne barve in podnožja, je dobesedno obnorel svet. V Capri so se odločili za model DSW v črni, temno in svetlo sivi ter za rjavkasto prozorno in tapicrano različico s svetlim lesenim podnožjem, kovinski bodo postavljeni na teraso.
"V prostor moraš z arhitekturnimi elementi vnesti detajle. Če leseni mizi odstranimo stole, ni nič posebnega, saj nima lepega detajla. Zato je treba vedno loviti razmerje med osnovnimi in finimi elementi z lepimi detajli, kot so ti stoli," trdi Mitja Gaser. Nevtralna barva izhodiščnega sivega tona prenese močne kontraste, ki so jih na novo izdelanih oblazinjenih sediščih dopolnili z raznobarvnimi in vzorčnimi dekorativnimi blazinami, Eamesove stole pa prekrili z ovčjo kožo.
Capra je dobrodošla sprememba v središču Kopra, ki ima izredno miren in sproščeno prefinjen ambient, v katerega se lahko gost umakne pred uličnim vrvežem.
Fotografije: Katja Štok
*Izbor prostorov v rubriki Prostor in pol je uredniški in ne gre za plačane oglase. Namen objave tovrstnih člankov je zavedanje, da imajo prostori, v katerih bivamo, premišljeno vsebino, ki lahko sloni na inovativni ideji, strasti do oblikovanja in arhitekture ali spoštovanju kulturne dediščine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje