Ali bo gorski superpomočnik Sepp Kuss ob pomoči predvidenih kapetanov res osvojil 78. Dirko po Španiji in s tem zaokrožil sanjsko sezono čebel, ki so odločene, da postanejo prva ekipa v zgodovini, ki bo v isti sezoni osvojila vse tri tritedenske dirke? Bosta Primož Roglič in Jonas Vingegaard zadovoljna le z drugim ali tretjim mestom?
Katera čebela bo v rdečem v Madridu?
"Nihče od njiju ne bo napadel rdeče majice. A se poznajo počitek in višinske priprave Rogliča, hkrati bi bilo nekaj neverjetnega, da bi Sepp zdržal na svojem tretjem Grand Touru sezone. Marsikaj bo odvisno od aktivnosti in napadov preostalih ekip. 51-odstotno verjamem, da bo na koncu v Madridu v rdečem Primož," je Slavko Jerič v taboru slovenskih kolesarskih navijačev, ki upajo, da se bo boj za rdečo majico v Asturiji in Kastilji tako zapletel, da bo na vrhu končal zasavski orel.
Drugi sovoditelj MMC-jevega športnega podkasta SOS-odmev ima nasprotno mnenje in več možnosti za skupno slavje pripisuje orlu iz Duranga v Koloradu. Ali bo res Kuss pripeljal v rdečem do Madrida? "Da, ker je eden najboljših hribolazcev na svetu. Najdite mi klanec, kjer je on oddelal za svojega kapetana Rogliča ali Vingegaarda, in kdaj je on prišel v cilj. Kuss kar ne odvije in ne izgublja po 10 minut," je Toni Gruden opozoril, da na najtežjih vzponih ni realno pričakovati, da Američan ne bi sledil najmočnejšim kolesarjem.
Kuss 14. na Giru in 12. na Touru
Po štirih sezonah, prvič po izbruhu pandemije koronavirusa, se dogaja, da bosta v isti sezoni vse tritedenske dirke odvozila dva kolesarja. Luis Leon Sanchez (Astana) in Sepp Kuss. Svojevrstni fenomen in rekorder je zdajšnji predsednik kolesarskega sindikata Adam Hansen, ki je med letoma 2012 in 2018 odpeljal ter dokončal kar 20 zaporednih Grand Tourov.
A Slovenec na četrt je v popolnoma drugačni vlogi kot superpomočnik z odliko opravil svoje delo v gorah Italije in Francije, da sta Roglič in Vingegaard osvojila Giro in Tour, pri čemer je bil Kuss skupno 14. na Dirki po Italiji in 12. na Dirki po Franciji, ko je deseterico izgubil v predzadnji, 20, etapi v Vogezih.
Dan po Angliruju s težjo etapo, past predzadnjega dne
"Realno Angliru ni kraj, kjer bi Kuss izgubljal. Ne nazadnje sta na Angliru na Dirki po Španiji 2020 takrat Rogliču, ki takrat ni imel najboljšega dne, močno pomagala najprej Vingegaard in nato v zaključku Kuss, ki je omejil izgubo proti Carapazu na le 10 sekund. Druga gorska etapa v Asturiji je veliko težja: 17. etapa na Angliru je dolga samo 125 km, 18. pa 180 km z več vzponi in drugačno razporeditvijo. Če tukaj Kuss izgubi nekaj sekund, pride na vrsto 20. etapa, z 10 uradnimi srednje dolgimi in zahtevnimi klancev, dan brez metra ravnine, kjer pa se sam Sepp po lastnih besedah ne znajde najbolje," je Gruden uprl pogled na tri najtežje etape zadnjega tedna.
Ekipni cilj nad vsem – končna zmaga, ni važno koga
Po besedah športnih direktorjev Grische Niermanna in Marca Reefa v ekipi Jumbo Visme ni padla še prav nobena odločitev, sočasno je iz izjav rdeče majice čutiti rast samozavesti in vere v to, da lahko zagrabi življenjsko priložnost. Kuss ima v karieri zgolj osem zmag, od tega polovico iz Dirke po Utahu 2018, ko je dobil tri etape in skupni seštevek, kar mu je tudi prineslo pogodbo z nizozemsko ekipo. Rumeno-črni so mu tudi dali kapetansko vlogo na nekaterih enotedenskih dirkah, a zaradi preslabega kronometra in dnevov mrka zlasti na razgibanih terenih tega ni izkoristil in se je sam odpovedal nadaljnjim poskusom dirkanja na skupne izide. "Bil je pri vseh šestih zmagah Jumba na tritedenskih dirkah."
Zlom Evenepoela zmanjšal možnosti Rogliča
"Ironično, da je Roglič kar nekaj odstotkov možnosti izgubil s tem, ko je Evenepoel v 13. etapi popolnoma popustil in se izločil iz boja za skupno zmago. Kot večni napadalec bi moral Roglič (ali Vingegaard) pokriti napad in bi s tem prišel v vodilni položaj," je Jerič omenil paradoks petkove, 13. etape, ko je z izločitvijo Evenepoela in tudi Almeide ter Solerja iz UAE Emirates postala končna zmaga Kussa realna možnost.
"Roglič ne vozi za Slovenijo, vozi za Jumbo Vismo, pri kateri je on ključno pripomogel, da so iz najslabše ekipe postali najmočnejša. Hkrati se je Sepp vedno raztrgal zanj ob njegovih zmagah. Po eni strani imaš Primoža in Jonasa, samo a ne bi bilo kičasto: Pripeljimo Seppa do zmage v Madridu?" Gruden razmišlja o sanjskem izhodišču nizozemske ekipe.
Ayuso in emirati prepreka za miren zadnji teden
Ob višji sili (Nizozemci imajo zadnje dni neobičajno veliko tehničnih okvar na kolesih) je glavna grožnja dirkanje preostalih tekmecev. Kdo izmed štirih Špancev, ki so razvrščeni za vodilno trojico Jumbo Visme je največja nevarnost? In kdo bi lahko s svojimi napadi posredno odprl pot do četrte Rogličeve rdeče majice?
"Če bi bil Primož Roglič res zarotnik, bi osebno bil pravi zaveznik Enric Mas, s katerim se osebno dobro razume, in Movistar mu je na La Vuelti 21 že pomagal. Realno je Juan Ayuso, lani že tretjeuvrščeni na Dirki po Španiji, glavni up Rogličevih privržencev, da bi z ekipo UAE Emirates spravili v škripce vodilnega Kussa. Emirati se zagotovo ne bodo predali, tudi zaradi preizkušanja moči čebel, zaradi Dirke po Franciji 2024, kjer Ayuso namerava sodelovati, hkrati pa šefi na čelu z Matxinom vidijo, da morajo na Tour res poslati najmočnejšo možno zasedbo," je Gruden izbral UAE Emirates kot glavno prepreko, da Jumbo Visma mirno pripelje v gosjem redu do španske prestolnice in osvoji vsa tri mesta na zmagovalnem odru.
Vabljeni k poslušanju celotne epizode, kjer je govor še o naslednjih temah:
− o padcu sovoditelja
− #samenwinnen ali se lahko ponovi dvoboj Froome-Wiggins iz TdF 2012
− zlom Remca Evenepoela: glava ali prehrana in regeneracija pred 13. etapo?
− zakaj Jumbo Vismo (ne) deli usode dominantnega Skyja?
− startna lista La Vuelte 23 ni bila najmočnejša, ker ...
− Zanimivost o številki 120.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje