Roglič je samozavesten in sproščen ter se ne obremenjuje s preteklimi dnevi, temveč ve, da mora v zadnjih šestih etapah za svojo četrto zmago na Dirki po Španiji pridobiti dobro minuto. Foto: ASO/Unipublic/Sprint Cycling Agency

"Ne morem nič spremeniti. Dali so mi 20 sekund več, da nadoknadim. Ali se strinjam ali ne ... Zagotovo mi ni všeč, ampak to moram sprejeti," je z nasmeškom in v smehu odvrnil Primož Roglič na prvo žgoče vprašanje.

Kapetan rdečih bikov je imel spletno novinarsko konferenco ob 10.30 dopoldne, na samem začetku drugega prostega dne na letošnji Dirki po Španiji. V kolesarskem svetu še vedno odmeva pribitek 20 sekund, ker je Roglič ob taktični menjavi kolesa izrabljal zavetje ekipnega vozila.

Na koncu več izgubili kot pridobili

Menjava in prestop na lažje kolo z lažjim prestavnim razmerjem je tehnično orožje, ki ga je Rogla uporabljal že lani pri nizozemskih čebelah, tudi tokrat pa je na spremljevalnem vozilu nemške ekipe med gorskimi etapami na strehi vedno kolo z enim sprednjim verižnikom in velikim zobnikom s 44 zobmi za najlažjo prestavo, s katero ob visokem številu vrtljajev lažje opravi s španskimi kozjimi stezami.

"Ko zdaj pogledam nazaj, smo izgubili več, kot smo pridobili. A je bilo zato res lažje v zadnjih treh kilometrih. Lahko sem hitreje obračal pedale. Zdaj tega ne bi ponovil, saj me je več stalo, kot sem pridobil. Šlo je pa za načrtovano menjavo. Zakaj pa ne? Če imaš možnosti, moraš kaj preizkusiti. Kdaj se obrestuje, kdaj pa tudi ne da tako pozitivnega izida. Kar smo naredili, smo, a zdaj moramo razmišljati o naslednjih dneh."

Sorodna novica Rogliču 20 sekund kazni zaradi zavetrja, zdaj 1:03 za rdečo majico

Lažje kolo ostaja tehnično orožje za naprej

A kljub zapletu in posledični kazni se Roglič ne odpoveduje možnosti, da bi v zadnjem tednu še kdaj presedlal na najlažje možno kolo za čim hitrejše vzpenjanje proti cilju. "Ko pride do priložnosti in možnosti za kaj takšnega, zakaj pa ne. Bom imel v mislih in bomo razmislili. V preteklosti mi je takšno kolo že prineslo nekaj zmag. Na Ancares ga pa res nismo uporabili."

Deževen prosti dan v Asturiji

Tretji teden letošnje Dirke po Španiji prinaša dva ciljna vzpona, kjer je Rogla že slavil etapni zmagi na poti k skupnemu slavju. Covadonga 2021 in Moncavillo 2020.

"Malo dežuje, a bom užival v svojem prostem dnevu," je zbrane novinarje prek Zooma pozdravil kapetan rdečih bikov. Za Asturijo in sam Oviedo je napovedan deževen ponedeljek, tako da bodo sproščujoče vožnje za tekmovalno prosti dan ali odpovedane ali pa precej krajše.

Brez pritoževanja nad bolečim hrbtom

"Težko je napovedati. Zdaj prihaja zadnji, tretji, teden. Za zdaj vse dobro. Ne kompliciram. Dobro delujem. Ostajam pozitiven za naslednje dni," je na vprašanje o zdravstvenem stanju in počutju odvrnil Roglič, ki je po prvem dolgem tednu priznaval, da so se vrnile bolečine v križu, ki pa jih trenutno očitno ni več.

O'Connor ni presenečenje, a zaostanek je majhen

Pred tednom dni je za rdečo majico zaostajal 3:53, zdaj kljub kazni le še 1:03. A Ben O'Connor se oklepa skupnega vodstva in v izjavah ostaja izjemno samozavesten in prepričan, da lahko v Madridu konča vsaj na zmagovalnem odru.

"Zagotovo je Ben v izvrstni formi. Dober kolesar, ki ima nekaj odličnih izidov. Ne gre za veliko presenečenje. Vodi na dirki, pri čemer je pridobil prednost z izjemno predstavo. Sam je takrat dirkal pred celotnim pelotonom," je Roglič pohvalil vodilnega kolesarja, ki ga neutrudno lovi zdaj že devet etap.

Sorodna novica Z glavo skozi zid ne gre, kot tudi ne v zavetrju po taktični menjavi kolesa

In kje bo zdaj iskal teh 63 sekund zaostanka za Avstralcem? "Težko je predvideti. Nisem tukaj samo jaz, ampak še celotna ekipa in vsi preostali tekmeci. Težko je določiti, tukaj bom pridobil čas. Nato pa nekje pridobiš, drugje pa izgubiš več, kot misliš. Še vedno zaostajam eno minuto, sicer precej manj kot pred tednom, a še vedno nas čaka veliko dela v naslednjih dneh."

O'Connor je do ogromne prednosti prišel z uspešnim begom v 6. etapi in je skorajda kopiral lanski scenarij, ki je v ospredje izstrelil Seppa Kussa, takrat še Rogličevega ekipnega kolega pri Jumbo Vismi.

"Veliko časa je pridobil na enak način iz bega. Vemo pa, kdo je Ben O'Connor, močan kolesar s parom odličnih izidov na tritedenskih dirkah. Velik izziv za nas vse, ki ga lovimo."

Roglič: O'Connor je izjemno pripravljen in obeta se napet zadnji teden
O svoji ekipi in Lipowitzu, ki je v beli mejici

"Florian leti. Prvič dirkam z njim. Letos je že prikazal nekaj izvrstnih predstav, kar tukaj samo potrjuje. Bela majica, lepo ga je imeti ob sebi," je Roglič pokomentiral predstave Floriana Lipowitza, ki mu je pomagal pripraviti izhodišče za napad v 15. etapi, sočasno pa je 23-letni Nemec vseeno znova prevzel vodstvo v seštevku za najboljšega mladega kolesarja.

Ekipa Red Bull Bora Hansgrohe je podrejena kapetanu in boju za končno skupno zmago, pri čemer je bila po kritikah prvega tedna v drugem tednu ekipa deležna tudi pohval in učinkovitega ter enotnega pristopa.

"Pogovarjamo se in se skušamo tudi zabavati. Včasih ne gre vse tekoče, a se veliko pogovarjamo, gremo skupaj naprej. Skušamo ohraniti stvari preproste, se ne zapletati in se skušati zabavati na kolesu," je Roglič opisal dogajanje v svoji ekipi.

34-letni Zasavec je v sebi še vedno 18-letnik

Na papirju, med spremljevalci in poznavalci ter na stavnicah ostaja Roglič prvi favorit za končno slavje v Madridu. Ali se na Vuelti počuti udobneje kot na Giru ali Touru? "Zagotovo. Od vseh treh grand tourov mi prinaša najboljše izide. Veliko je vloženega truda, a uživam. Sploh, ko sem v položaju, v katerem sem, skušam iz sebe in moje ekipe izvabiti vse najboljše."

Sorodna novica Roglič sistematično topi zaostanek, zadnji dan pa ima še bonus v podobi kronometra

Pri 34 letih Kisovčan obrača izjemne številke in ostaja med najboljšimi kapetani za etapne dirke. A Vingegaard, Pogačar in Evenepoel so precej mlajši, zato v tujini ne manjka razmišljanj, do kdaj lahko Roglič vztraja na tako visoki ravni?

"Ne sprašujte me tega. Še vedno sem mlad. V sebi sem še vedno 18-letnik. A ko se zbudim, zagotovo nisem več 20-letnik. Starejši si, več te moti in se kaže," je s širokim nasmeškom odvrnil Roglič in nadaljeval: "Uživam, da lahko še vedno dirkam s temi mladimi fanti. To me ohranja mladega in tudi žene naprej. Upam, da ostanem tukaj čim dlje oziroma dokler bom užival in mi bo všeč."

Na sporedu dva vrhova, kjer je že slavil

V prvem tednu je dvakrat zmagoslavno dvignil roko v 4. in 8. etapi, najslabša dneva pa sta se mu pripetila na nedeljo ob 9. in 15. etapi. Foto: EPA

Tretji teden 79. kolesarskega kroga po Španiji prinaša še šest etap, od tega tri s cilji na zahtevnih kategoriziranih vzponih. Že v torek se bo 16. etapa zaključila na enem izmed najlepših vzponov Španije, na Lagos de Covadonga. Leta 2021 je tukaj Roglič prikazal svojo najboljšo etapno predstavo na tritedenskih dirkah. 60 km pred ciljem je pokril skok Egana Bernala, skupaj sta nadaljevala, na samem ciljnem vzponu pa je sam odkolesaril do velike zmage z minuto in pol prednosti pred vsemi.

Sorodna novica Etape

"Lepi spomini na to jezero. Bomo videli, ali je res še moj klanec. Težek vzpon ob samem koncu. Vsi ti napadi za rdečo majico so tudi zame nekaj novega. Kako bi se izrazil ... Stvar, ki te še posebej potegne," je Roglič priznal, da ga postopno topljenje zaostanka za rdečo majico motivira in zato še z večjim poudarkom sledi svojemu vodilu dan za dnevom, etapa za etapo. "Vsaka sekunda šteje, za vsako sekundo se je treba hudičevo potruditi. Priložnosti bo še kar nekaj."

Ob Covadongi je Roglič leta 2020 slavil na Alto de Moncalvillo, ki bo tokrat v petek cilj 19. etape. Koliko mu bo v jurišu za prevzem skupnega vodstva pomagalo poznavanje vzponov in krajev, kjer je že zmagoval?

Spomini, ki dajejo energijo v boju za rdečo

"Nič kaj dosti. Kot po navadi za Dirko po Španiji, nikoli nisem delal ogledov tras in ciljnih vzponov. Vse to sem prevozil že pred nekaj leti. Po pravici povedano, pozabim, se ne spomnim več najboljše, ker je vmes toliko klancev in si je težko vse zapomniti," je bil odkrit ljubljenec slovenskih navijačev, ki pa mu pretekle zmage vseeno vlivajo upanje: "So pa zagotovo to lepi spomini, ki mi bodo, upam, dali dodatno energijo v boju za rdečo majico."

Zmaga na Lagos de Covadonga v 17. etapi Dirke po Španiji leta 2021 velja za najprepričljivejšo zmago Rogličeve kariere, v kateri je nabral že 86 zmag, od tega 21 na etapah tritedenskih dirk. Foto: ASO/Unipublic/Luis Ángel Gómez