Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
12 epizod
12 epizod
Novosti s sodobne jazzovske scene, pa tudi zanimive zgodovinske teme.
Napovedali bomo nekatere zanimive jazzovske koncerte v bližini Slovenije. Tako boste slišali glasbo kitarista Marca Ribota, trobentača Keyona Harrolda in saksofonista Davida Murraya.
Tokratna oddaja je v znamenju sodobnega švicarskega jazza in naslednjih izvajalcev: pihalca Christopha Irnigerja, pianistke Irene Schweizer, trobentača Erika Trufazza, skladateljice in pianistke Luzie von Wyl in pevke Lucie Kadotsch.
Letos je minilo sto let od rojstva ameriškega jazzovskega pianista, skladatelja in aranžerja Dicka Katza. Svoje veščine je predajal predvsem drugim, sam je posnel le malo plošč pod svojim imenom. Katz je bil tudi nadarjen jazzovski pisec in esejist. V svojih prispevkih za The Jazz Review je obravnaval ustvarjanje Arta Tatuma in Milesa Davisa. Napisal je tudi nekaj spremnih besedil k ploščam drugih glasbenikov.
Oddajo bomo namenili enemu najpomembnejših kontrabasistov v jazz – Richardu Davisu. Umrl je 6. septembra lani, star 93 let. Davis ni igral samo jazza, njegov kontrabas lahko slišimo tudi na posnetkih orkestrov, ki so jih vodili Leonard Bernstein, Igor Stravinski, Pierre Boulez, Leopold Stokowski in Gunther Schuller ali pa na znamenitem albumu Astral Weeks Vana Morrisona. Richard Davis je sodeloval na preko šeststotih albumih.
Oddajo smo pred bližnjim zagrebškim nastopom namenili glasbi pevca Gregoryja Porterja. Porter je eden najbolj prepoznavnih sodobnih jazzovskih pevcev, ki soul in jazz spaja v sinergiji, kakršne svet že dolgo ni izkusil.
Poslušajte skladbe Thea Ceccaldija in Roberta Negra, Johna Dankwortha, Amadea Tomassija, Juliusa Cannonballa Adderleya, Mary Lou Williams in Dizzyja Gillespieja, Geri Allen in Stana Kentona. Vsi so svoje skladbe namenili znamenjem horoskopa.
Dve zaporedni oddaji Jazz avenija bomo na začetku novega jazzovskega leta namenili jazzovskim interpretacijam živalskega kroga – zodiaka oziroma nebesnim znamenjem. Zodiak ali živalski krog je izpeljan iz latinskega izraza zōdiacus, pomanjševalnice od zoon – živali. Predstavlja namišljen pas na nebu, ki se razširja približno 8° na obe strani Sončeve ekliptike in vsebuje navidezne poti Lune in planetov Merkurja, Venere, Marsa, Jupitra, Saturna, Urana ter Neptuna. V astronomiji živalski krog predstavlja zodiakalna ozvezdja, v astrologiji pa niz znamenj. Vsem znamenjem horoskopa so celotne albume namenili saksofonista John Danworth in Cannonball Adderley ter pianistka Mary Lou Williams.
Oddajo bomo namenili pevki Judy Garland - letos je minilo sto let od njenega rojstva. Pevka in igralka Judy Garland je imela izjemno pestro, celo burno in kratko življenje. Kariero je začela z nastopi v vodvilskih predstavah ter nato še v filmih, na radiu, televiziji in na prestižnih glasbenih odrih. Na svojem repertoarju je imela ob filmskih temah tudi bogat izbor interpretacij tradicionalne ameriške pesmarice.
Oddajo bomo namenili priljubljenemu jazzovskemu pianistu Ramseyu Lewisu, ki se je za vedno poslovil 12. septembra letos, star 87 let. Izdal je kar 80 plošč ušesom prijaznega jazza pod svojim imenom. Njegov najljubši format je bil klavirski trio, njegova najbolj zvesta spremljevalca sta bila basist Eldee Young in bobnar Redd Holt. Ramsey Lewis je bil eden najbolj priljubljenih jazzovskih pianistov, ki je dosegel s svojo pianistično spevnostjo in odprtostjo k drugim žanrom kar najširše občinstvo.
Leto 2021 je bilo za prezrtega pianista prelomno, saj sta izšla kar dva albuma z njegovimi posnetki. V času življenja je sicer zelo aktiven pianist Hasaan Ibn Ali dočakal eno samo ploščo. Izšla je pod imenom precej bolj znanega bobnarja Maxa Roacha, čeprav je Ali prispeval vseh sedem skladb. Njegov slog se je precej razlikoval od vseh ostalih pianistov tistega obdobja. Bil je predan izključno glasbi in njegovo obnašanje se je večini zdelo čudaško, ekscentrično in nesprejemljivo celo za jazziste. Ali je sicer igral nenehno in povsod, kjer se mu je ponudila priložnost: nadomeščal je manjkajoče pianiste v klubih, sodeloval na jam sessionih ter pogosto, predvsem ponoči improviziral pri Roachu doma. nekaj tega igranja je Roach tudi posnel. Ko so pozneje te posnetke poslušali jazzovski kritiki, so menili, da zvenijo kot nove skladbe Jasona Morana. Igranje Ibn Alija je bilo tako dovršeno, kompleksno in zapleteno, da se je mnogo glasbenikov rajši izognilo igranju z njim. Če je v klubu zaslišal pianista, ki ni zmogel odigrati težjih pasaž, ga je vrgel s stola in igral namesto njega. Alijevo igranje je nekoliko spominjalo na Monka ali Herbieja Nicholsa, a je bilo vseskozi izvirno in drugačno.
V oddaji bomo predstavili japonskega trobentača Terumasa Hina, enega najbolj prepoznavnih japonskih jazzovskih glasbenikov. Ob trobenti je igral tudi kornet in krilni rog ter napisal celo vrsto avtorskih skladb. Terumasa Hino se je rodil 25. oktobra leta 1942 v Tokiu na Japonskem očetu trobentaču in plesalcu, letos torej praznuje osemdesetletnico rojstva. Na začetku je igral predvsem fusion, v zadnjem desetletju pa se je vrnil h akustičnemu jazzu.
Letos se je poslovil pomembni jazzovski producent Creed Taylor. Poslušali bomo skladbe z nekaterih najboljših plošč, ki jih je produciral ali izdal pri lastni založbi CTI. Na vrsti bodo kitarist Jim Hall, pozavnista J. J. Johnson in Kai Winding, pianist Antonio Carlos Jobim, saksofonist Oliver Nelson, skladatelj, aranžer in dirigent Gil Evans ter kitarist Wes Montgomery.
Neveljaven email naslov