Če so včasih 100-oktanski bencin uporabljali samo lastniki avtomobilov z zmogljivejšimi motorji, znajo danes 100-oktanski bencin izkoristiti tudi avtomobili z manjšimi turbo motorji. A Dušan Lukič, urednik Avto Magazina, pravi, da je izkupiček zaradi prirastka moči ali prihranka pri porabi goriva tako nizek, da se točenje višjeoktanskega bencina ne izplača. Blaž Poženel iz Motorevije dodaja, da oktansko število pravzaprav ne predstavlja energijske vrednosti. "100-oktanski bencin je namenjen motorjem, ki imajo višjo kompresijo, in sicer v prvi vrsti zato, da prepreči vnetje goriva v izgorevalnih prostorih, zaradi česar bi lahko prišlo do t.i. klenkanja."
Pozitivni učinki 100-oktanskega bencina placebo efekt
Sogovornika lastnikom avtomobilov z bencinskimi motorji svetujeta, naj upoštevajo navodila proizvajalca. Če torej ta za določen model predvideva uporabo 95-oktanskega bencina, naj uporabljajo tega. Če se voznik kljub temu odloči za 100-oktanskega, škode ne bo, posebnih prednosti v smislu manjše porabe ali večje moči pa tudi ne. "Oktansko število bencina je mogoče dvigniti z dodajanjem etanola. Taka goriva se ponekod v tujini tudi uporabljajo. A tak bencin bi lahko povzročil celo višjo porabo, ker ima nizkoenergijsko vrednost," nam je pojasnil Dušan Lukič. Od kod torej prepričanje, da več oktanov pomeni večjo moč in nižjo porabo? "To je lahko placebo efekt. Tako kot je lahko placebo efekt točenje bencina zdaj pri enem ponudniku, zdaj pri drugem, nato pa sledijo gostilniške debate o tem, kateri bencin je boljši. Na koncu pa vsi vemo, da prideta praktično iz istega rezervoarja."
Kam bodo šle cene goriva?
Da bi trgovci lahko ceno goriv znižali že pred vladno uredbo, pa tega niso storili, pravita sogovornika. Razlogi tičijo v tem, da večino cene goriv predstavljaj različne dajatve in trošarina, ki jih na koncu pobere država. Lukič predvideva, da je možnost sprostitve cen tudi 95-oktanskega bencina in dizla obratno sorazmerna s ceno 100-oktanskega bencina. "Bolj bodo dvignili ceno 100-oktanskega bencina, manjša je možnost, da bi država sprostila tudi cene 95-oktanskega in dizelskega goriva," napoveduje Lukič. Tudi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije meni, da se cene bencina po njihovi sprostitvi gotovo ne bodo gibale navzdol. "Odstotek marže je že zdaj razmeroma nizek in če se trgovci že zdaj pritožujejo, da je prenizek – ceno bi namreč lahko že spustili –, je edina logična možnost, da se bodo cene, ko in če se bodo sprostile, dvignile," napoveduje Okorn. 95-oktanski bencin naj bi se sicer po predvidevanjih avtomobilskih proizvajalcev v naslednjih 10-ih letih zaradi vse strožjih ekoloških standardov umaknil 100-oktanskemu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje