Foto:
Foto:

Draga športna obutev je po nekaj tednih razpadla

Družina Vrtačnik je sinu kupila novo športno obutev, priljubljene znamke Mizzuno in zanjo odštela 150 evrov. Toda copati so po nekaj tednih uporabe začeli razpadati, zato so jih vrnili v trgovino. Prodajalec jim je ponudil zamenjavo ali vračilo denarja. Družina se je odločila za zamenjavo. Toda že po nekaj tednih se je zgodba ponovila, saj so se pojavile popolnoma enake težave. Guma na podplatu je po petih mesecih dobesedno preperela in odstopila. Vrtačnikovim ni ostalo drugega, kot da so se vnovič odpravili v Intersportovo trgovino. Tudi tokrat je prodajalec copate poslal v presojo strokovnjaku za tekstil in usnje.

Zavrnjena reklamacija

Po pregledu športne obutve strokovnjak za tekstil in usnje ni ugotovil stvarne napake, zgolj močno deformirane copate. Zato je reklamacijo zavrnil. »Poklicali smo dobavitelja blagovne znamke Mizzuno, ki pa nam je zatrdil, da na tem izdelku ni kakšnih posebnosti glede reklamacij,« so povedali v Intersportu. Stranka s to odločitvijo ni bila zadovoljna, a ker so se z mnenjem strokovnjaka strinjali v upravi trgovca, so zahtevo po vnovični zamenjavi zavrnili.

Je presoja strokovnjaka, ki ga redno najema trgovec tudi objektivna?

Vrtačnikovi se sprašujejo kako objektivna je ocena strokovnjaka, ki ga redno najema neko podjetje. Barbara Vrhovnik iz Kluba mojstrov Slovenije, ki deluje tudi kot združenje sodnih izvedencev in cenilcev za področje obrti meni, da se lahko zgodi, da je strokovnjak, ki je v pogodbenem razmerju z naročnikom, neobjektiven ali pristranski, čeprav ne bi smel biti. Hkrati je prepričana: »Naši sodni izvedenci bi za ta primer zagotovo podali novo strokovno mnenje.« V Intersportu so družini ponudili 40 odstoten popust pri naslednjem nakupu obutve. Vendar družina s to rešitvijo ni bila zadovoljna. »Nihče ne trdi, da športna obutev ni nošena ali obrabljena, vendar pa menimo, da je imel proizvajalec morda težave s tehnološkim procesom, saj lepilo ne bi smelo odstopiti,« so prepričani Vrtačnikovi, saj so sinu znova kupili obutev iste znamke, s katero pa ni težav.

Potrošnik lahko prijavi primer tržni inšpekciji

Stranka bi lahko dokazovala svoj prav tako, da bi najela sodnega izvedenca in se v primeru drugačne ocene kot jo je podal Intersportov strokovnjak, odpravila na sodišče. Za ta korak se zaradi dodatnih stroškov Vrtačnikovi niso odločili. Kljub temu Vrhovnikova predlaga vsem potrošnikom, da takšne primere prijavijo tržni inšpekciji, saj je dokazovanje stvarne napake na strani kupca, ki lahko najame sodnega izvedenca.

Foto: Mizuno