Foto:
Foto:

Urad informacijskega pooblaščenca je prejel več prijav nezadovoljnih strank kozmetične trgovine L'amorage, ki deluje pod okriljem podjetja Oriens. Opravili so inšpekcijski nadzor, med katerim so ugotovili, da način pridobivanja osebnih podatkov tretjih oseb ni zakonit. Kot je znano, je postopek v L'amorageu sledeč. Zaposlene so od strank, ki so prišle na brezplačno nego obraza ali las, zahtevale naj na list papirja napišejo 20 imen in telefonskih številk njihovih prijateljic, sorodnic, sodelavk in znank. Navesti so morale tudi njihovo starost in zaposlitev. Nato je podjetje Oriens podatke posredovalo klicnemu centru, ki je osebe s seznama vabil na brezplačne nege. Seveda s točno določenim namenom, prodati drage izdelke. Stranke so klicali brez njihovega predhodnega soglasja, s tem pa so po besedah informacijske pooblaščenke Mojce Prelesnik, kršili zakon o varovanju osebnih podatkov.

Nezakonito hranili osebne podatke

Državni nadzornik za varstvo osebnih podatkov je ugotovil še drugo kršitev. Iz klicnega centra so stranke kontaktirali večkrat, pa čeprav so jih prosile, naj s klici prenehajo, njihove osebne podatke pa zbrišejo s svojega seznama. "Podatkov niso brisali, ne od samih strank, ki so svoje osebne podatke posredovale, niti od vabljenih, katerih osebne podatke so dobili preko posrednika," nam je pojasnila Prelesnikova in dodala, da pa so kršitve v Oriensu že odpravili. Še vedno pa niso uredili pogodbe s podjetjem, ki so mu posredovali osebne podatke strank v obdelavo. Vendar so jim na Uradu informacijskega pooblaščenca na njihovo prošnjo podaljšali rok za ureditev pogodbenega razmerja. Nadzornik za varstvo osebnih podatkov je tudi ugotovil, da so med kozmetično nego stranke nadzorovali s kamerami, ki prenašajo sliko in zvok. Informacijska pooblaščenka nam je pojasnila, da so bile potrošnice sicer obveščene o tem, da so video nadzorovane, niso pa vedele, da v sosednjem prostoru nekdo posluša tudi pogovor. "Pogovor med stranko in izvajalko kozmetične dejavnosti so prenašali v drugo sobo, kjer so nadzirali ustreznost izvajanja nege," je še pojasnila Prelesnikova. Tudi to kršitev je podjetje Oriens odpravilo.

Zahtevajo dokazila o varnosti kozmetike

S primerom L’amorage se ukvarja tudi Inšpektorat za zdravje, ki je prejel več prijav potrošnic, ki so imele po uporabi izdelkov zdravstvene težave. Pojavile so se jim kožne reakcije, zaradi katerih so morale k zdravniku. "Ena od prijaviteljic nam je poslala zdravniško potrdilo, v katerem je navedeno, da je pri pacientki po uporabi lasne kozmetike L’amorage, prišlo do pojava srbečice in izsušitve lasišča, na telesu pa so se pojavile urtike, zato ji je zdravnik svetoval naj z uporabo izdelkov takoj preneha in ji predpisal zdravila," je pojasnila Andreja Mojškrc z Inšpektorata za zdravje. Matično podjetje L’amorage Ltd. iz Dublina je zdravstveni inšpektor zaprosil za dokumentacijo, ki dokazuje varnost njihovih proizvodov, vendar nanjo še čakajo.
Še vedno pa poteka prekrškovni postopek zaradi nepravilnega navajanja zdravstvenih učinkov kozmetičnih proizvodv na spletni strani trgovine, saj je bilo po besedah Mojškrčeve navedeno, da imajo določene sestavine v kozmetičnih proizvodih zdravilne učinke, kot je na primer celjenje ran, zdravljenje vnetij in podobno. "Takšne navedbe so v nasprotju z uredbo o kozmetičnih izdelkih in so prepovedane," je še pojasnila Mojškrčeva in dodala, da so nedovoljene zdravstvene trditve s spletne strani že odstranili, prekrškovni postopek pa je še vedno v teku.

TIRS in ZPS – različna stališča

Ker si marsikatera stranka nakupa drage kozmetike ne more privoščiti, kot je znano komplet izdelkov stane skoraj poldrugi tisočak, ji v L'amoragu ponudijo potrošniški kredit. Tržni inšpektorat pa je ugotovil, da Oriens nima ustrezno registrirane dejavnosti za opravljanje storitev kreditnega posredovanja, zato mu je izrekel opomin. Nepoštene poslovne prakse pa v več inšpekcijskih pregledih Tržni inšpektorat ni ugotovil. Drugačnega mnenja pa so na Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so prejeli več deset pritožb nezadovoljnih potrošnic. "Gre za zelo agresivne pristope prodaje in zavajanje potrošnikov glede zdravstvenih učinkov teh izdelkov," meni Mojca Štrucl iz ZPS in dodaja, da so pri trženju kozmetike L’amorage zaznali kar nekaj nepoštenih poslovnih praks.

Oriens: Nedoslednosti smo nemudoma odpravili

Iz podjetja Oriens so nam pojasnili, da so pristojne inšpekcijske službe zaznale le manjše nedoslednosti, ki pa v ničemer ne vplivajo na ustreznost in zakonitost poslovanja podjetja ter so bile po seznanitvi podjetja s priporočili pristojnih služb nemudoma odpravljene. Med drugim so pojasnili, da podjetje Oriens zaradi zagotavljanja najvišjih standardov poslovanja in zadovoljstva svojih strank, pred vsakokratno izvedbo lepotnega tretmaja pri strankah izvede hitri alergijski test, s primeri o alergijskih reakcijah pri njihovih strankah, katere omenjamo v prispevku, pa, kot trdijo, niso seznanjeni.

Foto: Reuters