»Sploh ni šlo za trdo erotiko, vse je bilo čustveno, spontano, naravno. Počasi je med nama zaživela prava romanca, pojavila se je želja, da se srečava. Takoj so bila v ospredju čustva,« je svojo zgodbo začel zaljubljeni Štajerec. A kaj, ko je vsako sms sporočilo, ki ga je prejel od Janje, moral plačati najmanj 99 centov, včasih tudi dva evra, odvisno od števila znakov v sporočilu. In kot bi mignil je za ljubezensko dopisovanje porabil 500 evrov. Vsak poskus, da bi se z osebo na nasprotni strani dogovoril za srečanje, pa je bil po besedah Štajerca onemogočeno. »V splošnih pogojih tega stika je napisano, da je kontakt s to osebo možen. Na portalu je objavljena tudi elektronska pošta oziroma telefonska številka za reklamacije in sem jo poklical. Gospodu na drugi strani sem povedal, da bi rad stopil v stik z Janjo po e-pošti oziroma telefonu, vendar mi je to onemogočeno. Odgovoril mi je, naj pošljem pisno reklamacijo, ki jo bo posredoval ponudniku storitve.« Gledalec je na navedeni e-naslov poslal dve pritožbi, odgovora ni prejel nikoli. In ostal brez ljubezni in brez denarja.
Žrtev čustvenega zavajanja?
»S podobnimi primeri sem se že srečala, zato opozarjam, da bi morali biti ljudje previdni, ko vstopajo v take spletne klepetalnice. Dejstvo je, da vizijo našega ideala lahko projiciramo v nekoga, ki ga nismo nikoli videli oziroma spoznali. Z njim se nismo energetsko povezali, zato ne moremo vedeti ali je ta oseba prava za nas. Ko imamo nek ideal, nas težko karkoli odvrne od tega, sploh če dobimo, tako kot je vaš gledalec, čustveno povratno informacijo, češ da sta si usojena, da ga ima ona rada,« pojasni zakonska terapevtka Melita Kuhar in doda, da je potrebne veliko previdnosti pri takih stvareh. Sploh, ker se človek hitro lahko zaplete v tako zgodbo, zaljubi se v fiktivno osebo, posledica pa so lahko hude čustvene bolečine, tesnoba, pojavijo se vprašanja, zakaj se to dogaja meni, zakaj sem izdan. »Pojavi se lahko cel spekter negativnosti, kar pa ni prav, saj smo sami odgovorni za nastalo situacijo. Spustili smo se namreč kibernetski prostor, ki nima omejitev.« Kuharjeva še pravi, da je sicer spoznavanja preko spleta vse več in v tem ni nič spornega: »Je pa res, da se odnos začne šele v realnem svetu, z živimi ljudmi, s prilagajanjem, poslušanjem, komunikacijo, iskanjem kompromisov.«
Potrebna je previdnost
S primerom so se seznanili tudi na Evropskem potrošniškem centru (EPC), kjer so ugotovili, da je ponudnik storitve podjetje iz ZDA, tehnično podporo pa nudi podjetje iz Slovaške. »V tem primeru gre za organizatorja storitev, ki ne odgovarja za vsebino medsebojne komunikacije uporabnikov na portalu, kar pomeni, da zgolj zagotavlja komunikacijsko platformo, preko katere lahko prijavljeni uporabniki medsebojno anonimno komunicirajo. Ponudnik storitve prav tako ne odgovarja za vsebino pogovorov ali za istovetnost oseb z osebami, ki so ustvarile profil, z dejanskimi osebami in tudi opozarja, da gre za virtualno storitev. Precej natančno je pojasnjeno, kako storitev poteka in naveden je elektronski naslov za reklamacije v Sloveniji, dejansko pa sedeža podjetja v Sloveniji ni navedenega,« je pojasnila Romana Javornik iz EPC-ja in dodala: »Mislim, da ne gre za zavajanje, saj je dovolj jasno navedeno, za kakšno storitev gre. Tudi druga opozorila so navedena v pogojih uporabe, seveda pa je to v presoji pristojnih organov.« Na Tržnem inšpektoratu pravijo, da so že v preteklosti prejemali prijave in vprašanja uporabnikov v zvezi s plačljivimi SMS storitvami različnih vsebin. »Vnos telefonske številke na spletne strani že sam po sebi zahteva s strani uporabnika posebno previdnost, sploh kadar gre za nepreverjene spletne strani, ki jih upravljajo tuji ponudniki oziroma strani, kjer ponudnik sploh ni naveden. Enako velja posebna previdnost pri razkrivanju ostalih osebnih podatkov na spletu, saj je splet zaradi svoje narave še posebej izpostavljen možnosti zlorabe podatkov.« Tržni inšpektorat ob tem opozarja, da je pomembno tudi zavedanje, da spletna stran v slovenskem jeziku ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca oziroma ponudnika.
Med virtualnostjo in resničnostjo
Ljubezen preko sms sporočil je v opisani zgodbi prerasla meje virtualnega sveta. Gledalčeva največja želja je bila, da bi jo udejanjil v resničnosti. Na koncu je vendarle spoznal, da se to ne bo zgodilo. Morda tudi zato, ker je bil na drugi strani namesto Janje tako imenovani chat robot oziroma program, ki se samodejno odziva na sporočila in uporabnika spodbudi k čim večji porabi denarja. »Veliko stvari mi ne gre skupaj. Zdaj vem, da je zadeva programirana tako, da od naivnih uporabnikov izvabijo čim več denarja. Gre za zelo osebno stvar, zato si mnogi o tem ne upajo spregovoriti. Sam bi rad s to izkušnjo, ki me je drago stala, opozoril vse, da tudi sami ne nasedejo. Kar se mi je zgodilo, sem prijavil policiji, saj sem prepričan, da gre za brezobzirne goljufe, ki mu s tem, da mu spodbujajo lažne upe, lahko človeka pripeljejo do norosti,« je še povedal gledalec iz okolice Celja.
Foto: Reuters
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje