Foto:
Foto:

Raziskava se je med drugim osredotočila na kitajski trg. Avtorji so ugotovili, da je ta zasičen, kar pomeni, da potrošniki stare naprave zamenjujejo z novimi, medtem ko se skupno število pametnih telefonov v uporabi ne povečuje. Najvišja rast bo na drugi strani v Afriki in na Bližnjem vzhodu, kjer bo dosegla skoraj 50 odstotkov, s čimer bo ta regija prehitela druge hitro rastoče dele sveta, kot npr. Indonezijo in Indijo. Analitik IDC Ryan Reith je ocenil, da bo zdaj, ko je prodaja pametnih telefonov padla v enomestno območje, za ohranjanje rasti pomembnih več dejavnikov. Ključen bo uspeh nizkocenovnih pametnih telefonov na hitro rastočih trgih. Zanj bo bistveno, ali bodo proizvajalci in prodajalci uspeli v nakup tovrstnih naprav prepričati tiste prve kupce pametnih telefonov, ki so usmerjeni bolj v kakovost, kakor tudi tiste, ki bodo napravo le zamenjali.

Se obeta prodor nizkocenovnih pametnih mobilnikov?

V luči pričakovanega prodora nizkocenovnih pametnih mobilnikov bo življenjski cikel tovrstnih mobilnikov krajši od običajnih dveh let, kajti komponente v telefonih, cenejših od 100 dolarjev, niso dovolj kakovostne, da bi delovale dlje časa. Po ocenah IDC bo uspeh pri prodaji pametnih telefonov v prihodnosti temeljil predvsem na tem, kako uspešni bodo proizvajalci pri zadovoljevanju tako kupcev, ki gledajo na ceno, kot tistih, ki gledajo na kakovost, pri čemer pa bo v obeh primerih pomembna cenovna konkurenčnost. IDC ob tem še napoveduje, da bodo pametni mobilniki, ki uporabljajo operacijski sistem Android, letos ohranili prvo mesto na trgu z 81,2-odstotnim tržnim deležem, medtem ko bo Apple obvladoval 15,8 odstotka trga. Tržni delež Windows Phone naj bi se medtem ustavil pri 2,2 odstotka.

Foto: Reuters